wie kent springruiter jan willem schaap uit herpen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

wie kent springruiter jan willem schaap uit herpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-02 07:54

Wie kent springruiter jan willem schaap en zijn vriendin nathalie uit herpen???

ze hebben een africhtingsstal hij springt, zij dressuurt

ik heb van de zomer een 5 jarige c pony (1.35) verkocht aan mensen in herpen (hij is een ongelukje vader 1.65/moeder 1.23)

het meisje wat erop rijdt is 8 en in het begin ging het goed
ze wilden puur voor het plezier een pony en GEEN wedstrijden

nu hebben ze hem 4 maanden en gingen er mee op wedstrijd wat helemaal fout ging, hij liep een paar keer de ring uit en het meisje was helemaal teleurgesteld want thuis is hij braaf (ze hebben thuis een dichte rijbak waar hij niet uit kan)

nu willen ze hem dus laten africhten bij die schaap en moet een volwassen vrouw een maand of langer op die pony gaan rijden
die pony komt heel stoer over, maar heeft net als zijn vader (daar rij ik zelf mee) een onwijs klein hartje en ik ben bang dat ze dat dus over het hoofd zien

mischien maak ik me voor niks zorgen
dus als jullie deze africhtingsstal kennen laat het weten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 10:13

Ik heb hem wel eens op wedstrijd gezien, maar kennen doe ik hem verder niet.
Maar op een handelss/africhtings stal weten ze echt wel wat ze doen hoor, dus zou ik me geen zorgen maken.
Die zien zoveel paarden in een jaar, dus hebben zoveel paarden kennis.
Hun hebben zo door dat het paard een klein hartje heeft.

En die indianen verhalen die je hoort over africhtings stallen gaat alleen over echt verpeste knollen.
Niet over ponys die de ring niet in blijven Lachen

Ik denk dat deze mensen er heel goed aan doen om de pony even te laten rijden door een deskundig iemand, ipv dat ze zelf gaan lopen kl00ien en het juist mis gaat.

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-02 13:03

ze hebben nu bitschijven gebruikt (IN OPDRACHT VAN SCHAAP)
met borstels aan de binnenkant om hem in bedwang te houden.
volgens mij ben je dan niet goed bezig

ze wisten toen ze hem kochten (ze mochten hem een maand op proef)
dat het geen kant en klare wedstrijdpony was. na 2 weken besloten ze hem te kopen, en nu vinden ze het vreemd dat hij na 4 maanden 'oefenen'
nog geen wedstijd kan lopen.
dit 'oefenen' bestaat uit 2 x op ponykamp in juli, VEEL springen van hindernissen tot 1 meter en sinds 2 maanden 1 x per week dressuurles.

de pony krijgt de schuld dat ze niet meteen in de prijzen vallen en vergeten helemaal het plezier wat ze hadden heel in het begin.

ik moest dit even kwijt want het gaat me echt aan mijn hart dat ze zo met hem omgaan, als ik dit van te voren had geweten had ik hem nooit verkocht aan hun!!!!!!
Laatst bijgewerkt door Kabouterdans op 21-10-02 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 21:50

Verkocht = verkocht, en je kun twel zo zielig gaan lopen doen dat ze hem mishandelen, maar ik kan je verzekeren dat ze op de meeste handels/africhtingsstallen meer kunde hebben dan de gemiddelde particulier, niet alles gaat volgens het boekje, maar je kunt ook niet alitjd zo werken.

yreen
Berichten: 73
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 11:22

Nou ik kan me levi's bezorgdheid goed voorstellen! Ze heeft verdorie d'r paardje verkocht aan iemand waarvan ze dacht dat ie er leuk recreatief mee ging rijden een dan gebeurd er dit. En zo'n jong paard door een kind van 8 met bitschijven met borstels aan de binnenkant laten rijden omdat ie niet in de bak blijft vind ik ook niet normaal...

Dat kind mag eerst wel eens leren rijden, en met name leren sturen als ik het zo hoor, dit is gewoon een bizarre oplossing.

Ik zou ook flink balen als je denkt dat je hem aan een goede baas hebt verkocht en dan dit achteraf hoort. Verkocht is verkocht vind ik dan een beetje een simpel gezegde.

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-02 11:42

ik heb vernomen van de eigenaar dat de bitschijven dus niet helpen en
daarom gaat hij na de herfstvakantie naar schaap om afgericht te worden

**** waar de kunde van de ruiter ophoud begint de grofheid****

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 21:31

Bitschijven zijn grof......

Vergeet nou niet dat dat mensen zijn die heel wat meer kennis hebben dan de eerste beste amateur.

knabbel
Berichten: 49
Geregistreerd: 20-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 22:14

Jan Willem Schaap is een springruiter en rijdt/reed met een Libero H nakomeling nationaal.
Tja op de meeste africhtingstallen gaat het er niet zachthandig aan toe maar meestal wel efficient en dat is toch wat de klanten willen.

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 10:30

Steef schreef:
:j Bitschijven zijn grof......


Bitschijven met borstels zijn niet echt vriendelijk.
Afbeelding

Overigens ben ik het wel met enkele bovenstaande reacties eens: Verkocht is verkocht.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 10:44

Nou, ik probeer mijn paarden ook altijd bewust te verkopen aan goede mensen, en als het achteraf dan niet goed is, dan baal ik ook keihard "verkocht is verkocht!!!!!!!!!!!". Hallo, je gevoelens voor zo'n dier zijn niet weg met VERKOCHT IS VERKOCHT hoor! Ging het maar zo simpel.
Overigens, misschien is het wel het beste zo dat die mensen hem naar een africhtingsstal brengen i.p.v. er zelf mee te gaan zitten knoeien.

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 16:18

Maar je hebt wel zelf de keuze gemaakt. Ik lees het hier wel vaker, dat de nieuwe eigenaar zo slecht is omdat hij de manen heeft kortgeknipt enzo. Verkoop dat dier dan niet. Tuurlijk zijn je gevoelens niet weg, dat is heel logisch, maar hun zijn nu de eigenaar van dat dier en doen wat hun het beste lijkt. Ik zou er zelf niet blij mee zijn als de vorige eigenaar van mijn paard verhalen over mij op Internet zou zetten, hoe slecht het wel niet gaat.

yreen
Berichten: 73
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 14:31

manen afknippen is anders dan met borstebitschijven rijden....
En wanneer iemand dat doet, mag tie best met naam en toenaam op het internet gezet worden Lachen