kent iemand deze mensen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 11:17

gadverdamme, als ik erges niet tegen kan is het dit.. bah die mensen zou ik graag persoonlijk neerschieten en ze dan kilometers laten lopen Boos!
bah bah bah

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 16:06

Waarom is de namenlijst weg, ik had er graag naar gekeken of ik er 1 kende, want ik ben de laatste tijd vaker met handelaren in aanraking geweest...........

Serval

Berichten: 667
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: NRW-Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 16:13

Ik vraag mij af of die handelaar van het paard dat ik verleden jaar in Hedel in beslag heb laten nemen hier ook bij hoort/staat. Het was een Belgische handelaar. (lees topic wanneer is de markt in Hedel)

Als ik zo iets zie (in het echt of op een site of noem maar op) dan handel ik dus ook gelijk. (impulsief trekje).

Je kunt hier dus echt iets aan doen. Teken die petitie !

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 19:48

Het is niet alleen in Belgie zo, ook in ons land zie je dit veel. In Utrecht, Zuidlaren en Hedel zie je dit ook. Ik heb meerdere malen ruzie gehad op de markt met handelaren. Soms tot slaans toe.
Maar er zijn ook handelaren die wel goed met hun beesten omgaan. Een vriend van mij is handelaar en gaat regelmatig naar markten. Zijn paarden (meestal wel slachtpaarden) staan er netjes bij, goed in het stro en hij neemt de tijd met in en uitladen.
Verwondingen zijn trouwens vaak opzttelijk, omdat je voor een gewond paard minder invoerrechten betaald als ze de grens overgaan.
Als er bij mij een paardje moet inslapen, breng ik ze zelf naar het slachthuis en ik blijf erbij totdat ie dood is. Zo weet ik zeker dat ie niet ergens anders terecht komt.

boontje
Berichten: 239
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 15:54

Nog even over de paarden die opgekocht worden door de verzekering en dan doorgaan naar de markt en voor de hoogste prijs weggaan.Dat kan alleen als de eigenaar het paard door de verzekering laat opkopen.Veel mensen weten niet(ik kan me niet voorstellen dat ze het bewust laten gebeuren)dat hun paard dan weer de handel ingaat of op de markt door franse of italiaanse slachters word opgekocht en een zeer lange vermoeiende reis voor de boeg hebben om uiteindelijk heel veel angstige en pijnlijke uren(veel te volle vrachtwagen en geen water of eten en ruzie onderling onderweg)alsnog in het buitenland afgeschoten worden.

Eigenaren : wees er zelf bij als je hem al naar het slachthuis brengt of laat hem inslapen(zoveel leed is de slachtprijs toch niet waard) of koop hem terug van de verzekering.Dit is mogelijk in overleg en dan weet je waar je paard eindigd.Zelfs als je hem zelf naar het slachthuis brengt en je gaat weg voordat het is gebeurd bestaat de kans dat hij er via de achteruitgang alsnog naar het buitenland word vervoerd!!

Als je hem zelf brengt spreek dan af dat je de eerste van de dag bent(is alles nog schoon en ruikt het paard minder het bloed en angst van de andere dieren.Zorg dat je er bij bent(vast houdt en troost)als het gebeurd en als je zelf niet sterk genoeg bent laat dan iemand die je kent(en het paard kent het dan voor je doen.

Inslapen (of afschieten)op eigen terein levert de minste stress de kortst mogelijke tijd van ongemak op voor je paard.Hij verdiend een kort en goed einde .jij als eigenaar bent de enige die dat voor hem kan regelen!