mijn paard lijkt wel bang voor me

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 13:51

Misschien heeft ze last van haar mond, laat de tandarts eens kijken. Dit lijkt mij een geval van dat je paard pijn van het bit heeft.

28-09-2007
Nothing compares too you...


Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 14:37

Mijn paard doet dat ook, maar dan puur om te klieren, ze stribbeld verder ook niet tegen. Als ik eenmaal haar hoofd vast hebt is het goed. Maar ze probeert het altijd. Haha!

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 15:30

flair schreef:
Misschien heeft ze last van haar mond, laat de tandarts eens kijken. Dit lijkt mij een geval van dat je paard pijn van het bit heeft.


ik dacht dit eigenlijk ook maar het kan ook zijn dat ie gewoon even uit wil proberen of het lukt om onder het werk uit te komen Haha!

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 16:29

Die van mij doet het ook af en toe, maar die is net naar de tandarts geweest. Bij die van mij kwam het toen het weer wat kouder werd. En het bit dus ook koud werd. Misschien vindt die van jou dat ook niet prettig?

Het is zo fijn om klein te zijn!!

Qerty
Berichten: 2001
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 18:14

Dit heeft niets met bangheid voor jouw te maken hoor. Hooguit voor het bit.
Ik zou goed haar mond na (laten) kijken. De kans is ook heel groot dat ze gewoon geen zin heeft om te werken.

Rivendell

Berichten: 6791
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 18:17

Misschien in het verleden het bit tegen haar tanden aan gekomen? Mijn appie deed het eerst ook, omdat ze bang wasw voor het bit. Heb haar na laten kijken en er was niets te vinden. Inmiddels is het over.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 18:25

misschien heb ze geen zin om der bit in te krijgen! hoe zou jij het vinduh als je een koude stale buis in je mond krijgt Knipoog

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131721
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 18:45

Als je twijfelt, dan zou ik eventje naar haar gebit laten kijken.
Zulke gevallen zijn altijd moeilijk: is er echt iets aan de hand, of word je gefopt ?
Als er niets met haar gebit / mond aan de hand blijkt te zijn, dan weet je in elk geval in welke richting je moet gaan zoeken Knipoog
Het bit even opwarmen (even onder warm water houden) is natuurlijk altijd fijn voor je paard, ook al is ze verder in orde !

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 11:00

Avanti deed het eerst ook van links recht met haar hoofd zwaaien, gewoon geen zin om te rijden, de meeste pony's draaien zich toch ook om als je in hun stal komt.
Ze is idd geval niet bang voor jouw hoor. Ik moest eerst op een paard van 1.90 ofzo die deed ook bij het hoofdstel zijn hoofd omhoog. Zucht daar heb ik dus echt een kwartier bij lopen springen *LOL*

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 11:03

ik rijd een paard en die is hoofdschuw, als je alleen al naar zijn hoofd wijst gaat zijn kop al omhoog, we dachten eerst dat ie pijn had in zijn mond, dus tandarts erbij niks te zien alles was in order, maar deed het telkens weer, gek werd je ervan, nu hebben we een oplossing om het bit zo snel mogelijk in te doen, maar hoofdschuw blijft ie, erg vervelend, maar voor de rest is het een geweldig paard, jouw paardje is echt niet bang voor je hoor, laat eerst tandarts ernaar kijken zoals al die anderen het zeggen, en als er niks aan de hand is, dan verder zoeken waarvoor ze bang is!

Don't love me because i'm easy, love me because i'm me!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, LDRD, masyo en 21 bezoekers