Raar verhaal in advertentie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 19:22

nu is t inderdaad een stuk duidelijker, het kwam allemaal een beetje vreemd over, maar een niet passende combinatie is altijd mogelijk en hoeft helemaal niet de fout van de ruiter te zijn.
En dat een paard na een aantal jaren genoeg heeft van dressuur is ook heel goed mogelijk!
geef hem een nieuw baasje die er afwisselende dingen mee doet en dan is ie er zo weer bovenop!

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-02 09:42

Kwestie toch van de juiste baas op het juiste paard.
Ik geloof er niet in dat een paard dresuurmatig dood kan zijn, maar combinaties kunnen weldegelijk klaar met elkaar zijn en nergens nog plezier aan kunnen beleven. dat geloof ik wel.
Ik geloof ook dat geen enkel paard gelukkig is in het wegkwijnen ergens op een graskaveltje. Zo'n paard is gelukkig als hij werk kan doen voor zijn baas, een baas die het meeneemt naar parcoursen of bospaden. Jammer dat dit paard gewoon te weinig voor hem interessante dingen heeft gedaan. Verander dat, en zorg dat hij weer betrokken raakt bij wat hippische onderdelen, en dan is die er heus wel weer.
Jammer eigenlijk, dat ze hem dan 'de natuur in' wil sturen, 'de natuur' bestaat niet meer in Nederland.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 09:52

Ben het eens met Dees. Een paard op een graskaveltje zetten is ook niets. Dan gaan ze zich ook maar vervelen. Er hoeft toch niet perse mee gedressuurd te worden? Stel dat er nu een recreatieruiter op af komt die ook wel eens een sprongetje wil maken? En misschien is het ook wel de manier waarop er mee werd gedressuurd, misschien werd er te veel druk gelegd op het paard. Het kan heel goed zijn dat dit paard opbloeit bij een andere ruiter.