ruin bij merries in???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

ruin bij merries in???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 21:21

Ik heb een zwaar moeilijke keuze voor mijn kiezen. De eerste is Sarlando verkopen, de tweede is Sarlando ruinen en bij de merries indoen. Nou ben ik benieuwd naar jullie ervaringen, zodat ik mijn keuze kan afwegen.

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 21:26

Nou mijn ervaring is dat een ruin bij merries best goed gaat, wij hebben nu een groep van 6 paarden, waarvan 3 merrie's en 3 ruinen. En dat gaat erg goed. Eerst stond er 1 ruin en 3 merrie's en dat ging ook prima hoor. Maar goed dat hangt misschien ook van de groep af.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 21:30

mijn ruin gaat wel goed met de merrie maar als de shetlandmerrie erbij instaat dan trappen de twee ponymerries mijn grote ruin aan de kant

tja t ligt ook aan de paarden natuurlijk
Die merrie bij ons is zeer dominant en mept als je als paard te dicht in haar buurt komt

maar als jij n lekker cluppie hebt dan zal n ruin daar best tussen kunnen,tis een kwestie van uitproberen
Maar zou m niet meteen in de hele groep gooien als ie nieuw in de groep is want ze gaan natuurlijk altijd wel ff laten merken wie de baas is en een verzorgpony van mij van vroeger is zo een keer doodgemept(tussen een klup merries in)

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 21:40

dat scheelt weer hij staat er nou al bij in. En ze accepteren hem, zelfs de leidster van het stel ( en geloof me das een bitch)

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 22:49

Liever ruinen dan verkopen, toch?
Pinky is ook geruind en staat samen met een merrie (mysty) en dat gaat prima.
Pinky is toch nog wel de leider, maar niet super overdreven ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 22:51

Sluit me aan bij pinky. Mijn eigen ruintje is ook dol op merries Lovers

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 22:54

Mijn ruintje valt een beetje buiten de merrie groep -> 3 haffies. Maar dat komt misschien wel omdat hij nogal een stukje kleiner is, het is een minishetje..
Maar ikzelf heb daar idd nooit problemen mee gehad voor de rest. Ruinen en merries gaan altijd goed samen, alleen als je hem laat laat castreren kan je nog wel wat problemen krijgen..

Cowgirl

Berichten: 23741
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 23:01

Mijn ruinen hebben altijd in een gemengde groep gestaan.
Nu ook en ze hebben allebei een vriendinnetje.
vooral Felix , die heeft vette verkering(verloving zal snel komen) met ijslander Roos Lovers

gigeloJarig

Berichten: 281
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Son en Breugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 23:21

Ik zou even wachten totdat hij het zelf ook in de gaten heeft dat hij een ruin is,maar dat duurt nirt zo lang hoor en dan gaat het als het goed is prima mijn merrie en ruin lopen altijd samen met de merrie en ruin van een medebokker Desiree en dat gaat prima alleen trekken de ruinen soms meer na elkaar toe en daar zijn de merries het niet altijd helemaal mee eens maar geen gevechten of zo. Nog nooit iets gebeurd. Dus ik denk zoals de meeste hier wel denken .... geen probleem.

Neskolay
Berichten: 6484
Geregistreerd: 26-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 08:46

Als je maar wel weet dat een ruin nog een hele tijd vruchtbaar blijft na castratie.....
Euhm.. weet even niet meer hoe lang, maar dat is wel een tijdje, dus je ruin kan nog steeds merries dekken als hij net hengstaf is zeg maar...

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 15:17

ans hoe kan dat dan?zn ballen zijn er af en dan is er toch geen zaad meer? yak,ranzig verhaaltje Haha!

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 16:41

gaat meestal prima hoor ruinen bij merries Lachen.....

toch heeft een tijdje geleden op de manege een ruin een merrie "verkracht" dat was wel heel erg zielig voor de merrie en volgens de da komt het bijna nooit voor.......... maar ja dat kan altijd gebeuren...... xxjes anke

Neskolay
Berichten: 6484
Geregistreerd: 26-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 10:00

SANEX: Het is echt zo dat een ruin nog een bepaalde tijd vruchtbaar blijft, hoe lang weet ik zo even niet, weet ook niet hoe dat kan, maar het is echt zo.

Je kunt bij de DA informeren hoe dat zit en hoe lang dat duurt.
Als je dus de net gecastreerde hengt meteen bij de merries inzet dan heb je kans dat hij gaat dekken en dat er dus echt veulentjes komen, er is een voorgeschreven periode voor, maar dat zul je dus moeten informeren.

Groetjes Ans

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 13:34

jeetje ans dat heb ik nooit geweten,weer wat geleerd!
mijn ruin zit wel s op de merrie te hupsen om het zo maar ff te noemen maar dat kan vereder geen kwaad want hij is al lang ruin
en die merrie vind t nog leuk ook die gaat helemaal met haar kont naar m toe staan paraderen van ' kom dan,kom dan'