zouden jullie een paard op eenpaardenmarkt kopen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

zouden jullie een paard op eenpaardenmarkt kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 21:54

Naar aanleiding van het topic paardenmarkt in hedel kwam er de volgende vraag in me op, zouden jullie een paard op een markt durven te kopen???
Ikzelf zou het niet zo snel doen omdat je toch weinig van zo'n paard afweet. bovendien kun je het niet goed rijden en door een dierenarts laten keuren. bovendien hoor je wel eens van die rare verhalen over agressieve knollen die ze volspuiten met kalmeringsmiddelen enzo. nou ben benieuwd naar jullie mening!!!

alweer een jaar samen Lachen


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 22:11

Ja hoor, maar dan wel een veulen daar kan over het algemeen nog weinig aan verpest zijn.
We hebben dan ook al wel eens veulens op de markt gekocht en weer met een leuke winst verkocht aan mensen die niet op de markt willen kopen Haha!

Een ouder, ingereden paard zal ik er ook niet gauw kopen.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 22:44

Wij hebben er ook serieus over gedacht een veulen op de markt te kopen. Maar is toch niet door gegaan.
Maar goed, wat dat betreft ga ik dus helemaal met Ilindra mee.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 22:57

Maximaal een 2 jarige waar niks mee gedaan is.
Anders niet.

Goedgekeurd onderschrift :)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 00:11

Als je genoeg te besteden hebt...waarom niet? Een merrie met een goed papier en goed uiterlijk voor weinig geld en eventuele gebreken of niet meer rijdbaar en dan voor de fok: why not.

Je moet alleen of zelf heel veel ervaring hebben, of iemand meenmen die er verstand van hebt. En verder is het puur speculeren...je kunt een geweldig paard treffen, of ook niet...

Je suis Charlie.

germie

Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 07:26

ja hoor, ik heb gisteren echt wel goede paarden gezien op de Zuidlaardermarkt, met papier, 3/4 jaar oud en niet ingereden (dat is voor mij een vereiste, ik wil ze groen hebben).
Verder staan er op markten vaak veel tuigpaardveulens, die zijn echt niet allemaal slecht. Moet je natuurlijk wel een tuiger willen hebben.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 08:09

Als ik er een leuk paard zou tegenkomen zou ik het best doen. Liefst een jong paardje, maar misschien dat ik het anders ook wel zou aandurven... Ik zou wel nog iemand meenemen die (meer) kijk heeft op paarden. Met tweeën zie je meer dan alleen.
Maar in principe zou ik het wel doen. Het risico dat je een miskoop doet zit erin, dat wel. Maar dat kan bij een handelaar of particulier ook.

* To Belg, or not to Belg *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 08:13

Tot 2 jaar zou ik het nog wel aandruven. Maar ik vraag me altijd af waarom mensen een paard op een markt gaan verkopen. een goed paard raak je ookvia het reguliere cirquit wel kwijt.

germie

Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 08:44

sommige handelaren doen het uit traditie, elk jaar naar de Zuidlaardermarkt bijvoorbeeld. Hengstenhouderij post staat er altijd, net als Wim Cazemier. en ide hebben echt niet alleen slechte paarden hoor. Sommige mensen verkopen hun paard daar gewoon omdat ze het leuk vinden. Ik ken ook iemand die verkoopt daar elk jaar de welshveulentjes. NIets aan de hadn met die diertjes, maar gewoon omdat de eigenaar het leuk vindt.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 09:11

Jippie schreef:
Tot 2 jaar zou ik het nog wel aandruven. Maar ik vraag me altijd af waarom mensen een paard op een markt gaan verkopen. een goed paard raak je ookvia het reguliere cirquit wel kwijt.


Vergis je niet, er komen steeds meer paarden. Daaronder ook steeds meer goede paarden die niet in het reguliere cirquit te slijten zijn. En soms hebben mensen gewoon haast...

Je suis Charlie.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 10:20

Ik heb vorige jaar een verrekt leuke merrie van 3 jaar gekocht! en dit jaar zit ik er over te denken om een haflinger veulen te kopen. Je hebt er veel goede jaarlingen met goede kwpn papieren. Ja, ik zou er zelf goed toe in staat zijn.

De hond is de betere mens

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 10:24

Ik zou zelf geen paardje op de markt kopen.. Mede omdat ik niet weet hoe het dier gereden is en wie weet is het wel een draak eerste klas, die gewoon is platgespoten..

Zo weet ik dat een bepaald paard, wat dus echt een etter kon zijn met rijden ook is verkocht op de markt.

Ik heb gewoon medelijden met de mensen die hem gekocht hebben..

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-02 10:25

een jaarling vind ik toch wat anders dan een paardje dat al ingereden was. dat vind ik gewoon te riskant, maar een groenpaardje zou in principe wel kunnen, toch zou ik denk ik liever zo'n beestje bij de particulier kopen, maarjah....stel dat je daar je droompaardjuh tussen ziet staan.....maar dat is echt een uitzondering.

alweer een jaar samen Lachen

Naisven

Berichten: 1013
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 12:10

Hoi, ik heb ooit bijna een Fjordenveulentje gekocht in Zuidlaren.. hij leek zoveel op mijn Nais.. zucht.. en dan zou ik het risico wel durven nemen.. maar helaas, geen vervoer.... toen ik dat uiteindelijk geregeld had, veulen al verkocht.. zucht...

Mijn pony's zijn niet eigenwijs, ze doen alles op hun eigen wijze :)

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 12:32

Nou Roos en ik zagen op de markt een super luxe welshje staan echt heel mooie dingetje, die had ik ook echt meegenomen als ik nog geld en tijd over had Haha!
Ook stonden er gewoon friesche stermerrie's tussen, maarja Joustermarkt he Knipoog

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 12:35

Ik heb er ook bijna een pony gekocht.
1,5 jarige Haflinger hengst, dus ik kon er niet op rijden en er zou weinig verpest aan kunnen zijn.
maar dat was toch een iets ander verhaal; de haflinger stond met nog een paar Haf's niet ver bij mij vandaan, áls ik hem zou kopen, zou ik daar naar die wei heen gaan.
Dus ik had dan zeker het echte adres en ik zou hem kunnen latren keuren.

maar als het in een ander geval was, ver bij mij vandaan en rechtstreeks vd paardenmarkt zou ik het ook doen, wel minder snel natuurlijk.
ligt er ook aan wat voor paardenmarkt het is.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 13:10

Een veulen of een shet zou ik wel op een markt kopen maar een ouder ingereden paard niet Je weet dan nooit waarom hij weg is gegaan en of er iets niet klopt met zo'n paard...

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 13:46

zelf was ik gisteren ook op de zuid laren paardenmarkt. Er stonden heel erg veel veulens en jaarlingen te koop.Vooral shetlanders, friesen, haflingers en tuigers stonden er. Zelf zou ik alleen voor een veulen of jaarling gaan,omdat je dan echt zeker weet hoe oud ze zijn en er nog weinig mee gebeurd kan zijn. Let wel goed op tanden en been standen en groei,want ik heb gisteren ook veulentjes gezien die hoog uit 2 a 3 maanden oud waren(shetlanders)

Wodan en ik onderweg in de M2

Josée
Berichten: 51
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 21:48

Volgens mij moet je verdomd goed oppassen wat je koopt. En inderdaad: als je het over verpesten hebt enzo. Dat kan natuurlijk ook bij handelaren, particulieren enzo voorkomen. Goed uit je doppen kijken! Ik vind het wel een beetje een zielige bedoeling op zo'n markt. Al die beestjes die daar maar staan te staan. Ik zou het zèlf niet doen, geloof ik. Maar ik ben wel een beetje wantrouwig typje soms!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 bezoekers