18 inch zadel voor lange benen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

18 inch zadel voor lange benen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 19:04

Ik ben smal gebouwd en heb laaange benen. Tong uitsteken Bij 17 (1/2) inch zadels zijn de zweetbladen eenvoudigweg te klein/kort. Ik wil graag een springzadel. Zou ik nou een 18 inch moeten nemen omdat ik zulke lange benen heb? Maar zwem ik er dan niet in met mn kont? (qua kont pas ik prima in een 17 inch)

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 19:12

Ik denk dat dat ook een beetje van het model afhangt. Ik heb ook vrij lange benen en bij het ene zadel zit het prima en het andere ziet er niet uit. Gewoon een kwestie van proberen, denk ik.

* To Belg, or not to Belg *

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 19:14

Verschillende soorten zadels zijn verkrijgbaar met verlengde zweetbladen in diverse inchmaten. Speciaal voor mensen met lange benen. Informeer eens bij de ruitersportzaak.

Margreet

Berichten: 18317
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 19:20

Aan langere zweetbladen heb je idd meer dan aan een groter oppervlak voor je kont. Gevaar is dan namelijk dat je teveel achterin in het zadel gaat zitten ipv op het diepste punt.

Nulla tenaci invia est via

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 19:26

Ik denk ook dat het aan het model ligt, maar een 18 inch zadel is heel errug breed(kwa zitoppervlakte)En dat zit ook weer niet lekker, ik zou gewoon maar wat uitproberen!

Liselot

Berichten: 32169
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 19:46

hoi
kieffer heeft speciaal een zadel voor mensen met lange benen...
ik zal even kijken in de catalogus van divoza...
kieffer bavaria... nieuwpijs compleet 1080 maar ik neem aan dat er ook wel 2e handsen te koop zijn...

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 21:23

jah, die kieffer kende ik wel, heb ik ook wel ns op gereden bij iemand maar dat vond ik nix.
bij de ruitersportdinges zeiden ze dat het verschil tussen een 17 en een 18 inch dus maar 2 cm is, errug weinig, en dat je er niet veel van merkt. vond ik trouwens een onzinverhaal, maar okee. Ik heb daar nog wel op een 18 inch vz-zadel gezeten, die zat op zich wel goed. maar nu wil ik dus zo'n close contact springzadeltje bij die man bestellen, een merovech. Ik heb op de 17 inch gezeten maar die was te strak bij de kniewrongen/ paste er niet lekker op met mn benen. Een close contact heeft wel een erg vlakke zit he, dan heb je dat dieptepunt probleem minder lijkt me? Ben wel gewend om op closecontact zadels t rijden, en heb een vrij vaste zit, in haast alle zadels, ik ga niet raar zitten als ik eens op een apart zadel rij. Een meisje bij ons op stal gaat om de haverklap helemaal achterin het zadel zitten, maar dat heb ik dus niet.
Buiten kieffer om denk ik dat t sowieso de dure merkenj zijn die speciale zadels hebben, en daar heb ik dus absoluut t geld niet voor. Ik heb een inruiler van ongeveer 200 euro, en daarnaast nog ongeveer 275 te besteden en thats it.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131720
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 21:32

'k Zou niet voor een grotere inchmaat gaan, dat heeft ook niet zoveel nut omdat de lengte van de zweetbladen nagenoeg gelijk blijft.
Een zadel met langere zweetbladen zou een prima oplossing kunnen zijn.
Verder zit er erg veel verschil tussen merken, er zijn ook "standaard" zadels die geschikt zijn voor langere personen.
Misschien eens wat zadels passen zodat je een goed beeld krijgt van wat lekker zit.
Veel succes !

Margreet

Berichten: 18317
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 21:39

Voor 475 euro moet er 2dehands toch ook wel wat goeds te krijgen zijn hoor! Wel je perse een echt springzadel of is een goed naar voren gebouwde vzh ook afdoende? Dat zou de keus namelijk al weer aardig vergroten. (Denk aan bv. Kieffer Garmisch)

Nulla tenaci invia est via

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 21:52

Moet je zadel weg of is het om de korte zweetbladen dat je 'm inruilt? Kan je zadelmaker er anders neit gewoon langere zweetbladen aanzetten?
Het rijden in een te groot zadel is echt niet lekker (heen-en-weer geschuif) en dan is 1 inch best veel.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 22:28

Ok even los van de prijs, maar in het Bit van deze maand heb ik een zadel zien staan wat juist bedoeld was voor jongeren: lange benen en geen grote billen Knipoog kleinere inchmaat dus.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

germie

Berichten: 25861
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 07:49

Ik ken het probleem, maar een echte oplossing heb ik alleen nog maar gevonden in maatwerk en dat kost wat. Boos!

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-02 12:34

m'n zadel moet weg omdat het een marktplaats zadel is, extreem brede boom waar je als normaal mens je benen niet eens om het zadel gevouwen krijgt. vzh richting springen is eventueel ook wel een oplossing.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Room_Soesje en 46 bezoekers