brainstormen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-01 14:10

ofzoiets..
let op he dit is allemaal brainstormen ik ben niet zón fantast die denkt dat ze alle ponys kan kopen *LOL*
een tijdje geleden leek het leuk om mn zusjes lievelingspony te kopen. maar.. de stalling is vrij duur en we kunnen er geen 2 ponys op na houden dus dan zou of ik mn pony niet krijgen over 2 jaar later of lus zou weg moeten. toen ik vanochtend wat over bokt heen surfde kwam ik op de topic 'over shets'. nuttige info, ff doorgelezen, maar ja wat kan je met een shetlander doen? toen kwam ik op stefs 'circus nog wat' en ik zag het al helemaal voor me.
het 'mooie' is dat shets sterk zijn en mn zusje iig kunnen dragen (140 lang 30 kilo zwaar) niet al te duur zijn in onderhoud Verward en mij denk ik wel een kwartiertje per week kunnen houden Verward (ik ben 167 weeg 48 kilo) misschien wel langer hoor maar het gaat me niet om het rijden maar om met die pony te zijn.
maar ok, zoals jullie zien heb ik het al helemaal uitgedacht, maar waar moet ik rekening mee houden? want het zal heus niet zo makkelijk gaan. hoe 'storm ik brain'?
weitje afhuren? of echt stalling (als het stalling is kan het niet doorgaan denk ik of ik moet goedkope stalling zien te vinden) ehm.. snappen jullie mijn vraag?
het komt erop neer dat ik precies wil weten hoe de koop en het wat er na gebeurt zit, zodat ik niet 1 2 3 een pony koop en dan niks ervan af weet.

24 uur per dag buiten?

_________________
<FONT COLOR="deeppink">You Cant smell my fear, Coz I am a TIGER! roar Tong uitsteken

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pam op 2001-06-10 15:25 ]</font>


Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-01 17:04

kun je niet samen met een pony doen.
Een shetlander is best leuk, maar ik weet niet hoe oud je bent en dat je dan nog groeit.
Je bent best lang dus zult vaak commentaar krijgen.
Misschien moet je gewoon nog een paar jaar wachten tot je werkt en dan zelf alles kan betalen.
Laat het even bezinken een paar weken en kijk dan eens hoe je er dan over denkt.
In de toekomst wil je misschien toch meer gaan rijden, zeker als je vriendinnen krijgt die grotere pony's of paarden hebben.
Waarom niet een pony kopen,fjord ofzo raak je niet uigegroeid en die zijn sterk genoeg om meerdere uurtjes te lopen en ook goedkoop in onderhoud.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-01 17:07

nee het gaat niet om mij maar om me zusje Lachen zij is 10 jaar en rijd ook al een aantal jaartjes, het gata mij om het borstelen enzo (waarom dan geen verzorgpony; die kan ik niet vinden Verdrietig en mn zusje kan dan op haar shet rijden)

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 07:44

Mijn mening: een shet moet je niet op stal zetten. Die shets zijn het gelukkigst op het land. Ze zijn er voor gemaakt en ze kunnen er goed tegen.
Je kunt ook bij boeren vragen of je een shet bij de koeien ofzo mag zetten.
Succes!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 13:46

Hoi,

Ik verzorg nu bijna een half jaar een shet en ga haar deze week kopen. Ik heb de mazzel dat ik een gratis land heb en dat die man zelf hooi heeft voor zijn geiten en mijn shet mag meeeten. Ik heb nu wel bix en muesli voor haar omdat ze wat mager was maar verder gaat het prima. Een kennis van ons bekapt haar eigen shets en mijn paardje is daar ook welkom. Met andere woorden eigenlik hoef ik niks te betalen. Maar ik zou zeker rekening houden met smid en weide. Wij hebben een schuilstal op het land en de stalhouder wil graag dat ze van de winter naar binnen gaat omdat er anders volgend jaar helemaal geen gras meer op het land staat. Maar hij wil dan wel het stro betalen.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 14:05


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 18:05

Een shetje kan makkelijk op de wei. Wel fijn is eenm schuilstal! Maar die moet je niet in een stalletje frottuh

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 30 bezoekers