inscharen veulen, weet iemand een plek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

inscharen veulen, weet iemand een plek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-02 12:56

Ik wil eigenlijk een haflingerhengstveulen gaan kopen, en dat wil ik als jaarling laten castreren. REden daarvan zijn, is dat het dier dan nog wat doorgroeit, en ook omdat haflingers echte kwallen kunnen zijn, met vroeg castreren hoop ik dat te voorkomen. Weet iemand waar ik dit dier dan kan laten, op de wei het liefst met leeftijdgenootjes. En graag geen adres in het hoge noorden, aangezien ik zelf in het zuiden woon.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 12:58

he verborgen dromen?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 12:59

Ha leuk Desiree met een Haflinger! Haha!
Had er al ergens eens iets over gelezen inderdaad.

Staan er geen adressen op www.paardengidsagenda.nl voor jouw regio?

Naisven

Berichten: 1013
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 13:02

Er is een opfokbedrijf in de Vlist, bij Schoonhoven, is dat wat?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-02 13:03

Cody schreef:

Staan er geen adressen op www.paardengidsagenda.nl voor jouw regio?


De zuidelijke provincies staan er niet bij!!!!!!!!!!! Verward
en hier wonen nog wel de meeste paarden......

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 13:08

In het hoge noorden, dan kun je je paard in het lauwersmeergebied laten lopen Haha!
Verder weet ik geen zinnig antwoord, sorry

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 13:41

Stal Joy in Belgie is een heel goede stek! Het is de stal van Yvonne v.d. Velde (zeer bekende enduranceruiter) die dit jaar meedeed met de endurance in Jerez.

Zij heeft echt de boel ontzettend goed voor elkaar, een kennisje van mij heeft haar jaarling daar vorig weekend naar toegebracht, als ik zelf een veulen zou hebben, zou hij zeker weten daar naar toe gaan.

Als je belangstelling hebt, zal ik je haar telefoonnummer pb-en.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-02 14:08

Waarschijnlijk vragen opfok bedrijven zowiezo vanaf de 50 euro per maand alleen al. En dat vind ik te duur. Als ik weide aan huis zou hebben, zou ik wat veulens naar de stal toe halen en dan was ik echt geen 50 euro in de maand kwijt voor voeren. en dan wordt het een dure haflinger uiteindelijk. Ik moet dus wel op de centen passen. Ik weet dat het niet duur hoeft te zijn.

JeanPaul

Berichten: 208
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Deinze, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 14:22

Nou desiree bij mij moet je met 50 euro niet aankomen hoor begin ik nog niet aan, weet je wat het eten kost? en zelfs op de weide, hoe ga je dat forceren in de winter? minder dan 50 ga je nooit vinden!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 14:33

50 euro??? Daar redt je het dus echt niet mee vooral niet in de winter! Ik heb mijn paardje ruim 1,5 jaar hier in het oosten in de opfok gehad. Die man had heel veel paardjes, zomers liepen er wel een stuk of 70 rond en 's winters toch nog zeker een stuk of 30. 's winters betaalde ik iets meer dan 100 euro per maand (225 gulden) en daar zat brok, onbeperkt hooi, stro en een loopstal bij in, elke dag een paar uur naar buiten en 's avonds lekker warm met zijn allen op stal. In de zomer liep ze dag en nacht buiten voor 600 gulden voor 6 maanden maar daar kregen ze dus geen hooi, stro en minder brok bij (gras was voedzaam genoeg). 50 euro per maand zal je ook niet lukken als je ze aan huis hebt staan, daar heb je teveel bijkomende kosten voor. En je moet bij een veulen, jaarling en een jong paard nooit bezuinigen op het eten!! Zelfs een veulen heeft brok nodig! Je kunt ze beter te dik hebben (niet te dik natuurlijk Haha!) dan dat je paardje later groeiproblemen krijgt wegens een gebrek aan vitaminen in zijn jeugd! Misschien dat er opfokbedrijven zijn die vanaf 50 euro beginnen maar dan moet je waarschijnlijk nog een heleboel bij betalen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-02 14:36

Misschien heb ik al een adres, voor 50 euro in de maand. goed omrasterde wei, schuilstal EN dagelijks bijvoeren. Bedankt voor de moeite!