zadelmaker bezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

zadelmaker bezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 08:21

Goed, zaterdag maar eens een zadelmaker bezocht om te informeren naar het hoe en wat, en vooral de prijs.
Deze man zweert bij STubben, omdat er veel aanpasslingsmogelijkheden zijn. Verder verkoopt hij ook nog Hopfner (veel duurder), waar hij ook vollledig achter staat. Ainsley heeft hij nog 1 zadel liggen, maar hij vindt de prijs-kwaliteitsverhouding slecht. Verder is hij niet te spreken over KN (kunstof boom wil het een enkele keer nog wel begeven), en Rossner en JC en CTD waren technisch niet altijd in orde volgens hem (zit niet geheel in diepste punt).
Het was erg interessant, ik kreeg een boom te zien, en waarom en hoe je de aanpassingen deed aan een zadel, en ook dat hij het zadel ook voor de ruiter ging aanpassen. Verder vertelde hij dat een normale boombreedte vaak wel goed is voor een standaard kwpn-er. Je kunt door de kussens aan te passen veel doen met een normale breedte.
Toen kwam de prijsindicatie. Het viel me op zich nog mee. Al is het nog ERG veel geld. 1293 euro voor een kaal stubben siegfried zadel, maar voor dat geld dus op zowel ruiter als paard aangepast. Overige zadels waren duurder, de hofner zaten op 2000+ euro.
Het heeft mij toch wel even aan het denken gezet, normaal koop je een tweedehands, kijkt of het ligt en je rijdt er mee. Maar volgens deze man had je dan altijd wat plekken waaar het zadel niet goed zou passen.
Zelf heb ik eigenlijk nooit problemen gehad met tweedehands, wel eesn dat je zegt, het ligt niet optimaal, maar het is niet zo dat het niet past. Scheve zadels, slechte zit e.d. heb ik zeker bij de goedkopere zadels wel meegemaakt.
Ooit ook eens naar een maatzadel geinformeerd?

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 13:29

Volgens mij ben je bij Kootstra geweest Haha!
Ik ben er vorig jaar ook een keer langs geweest, erg interessant en die man levert echt heel mooi werk, alleen erg duur... Hij werkt het liefst met Stubben en Lemetex, Passier en Kieffer vind ie ook niet bijzonder.

Hij vindt dat geen een zadel standaard op wat voor paard dan ook past. Kan ik me haast niet voorstellen, tuurlijk zijn paarden verschillend, maar dat geen een zadel op geen een paard standaard past?

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 13:35

klopt, Kootstra

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 15:18

Ik heb een tijdje een Stubben gehad (heel goed zadel overigens) maar je moet er wel van houden. De zit is behoorlijk hard, dus echt comfortabel vond ik hem niet.

Een maatzadel hoeft ook niet altijd goed te liggen hoor. Als je er een tijd mee hebt gereden gaat ie pas z'n vorm aannemen en dan kan het nog gaa knellen.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 15:26

En dan past deze man eht zadle weer gratis aan.
Ik ben er nog niet uit wt ik doe, het is gewoon HEEL veel geld.