Wat kan je allemaal doen met een 1.5jarige

Moderators: Neonlight, Just_Sannee, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Quinzy

Wat kan je allemaal doen met een 1.5jarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-02 10:44

Ik heb een vraagje. Ikzelf heb een Tinkermerrie van 4 jaar bij haar op de wei staat een Tinkermerrietje van 1.5jaar oud. Deze is dus van mijn nichtje. Maar ze heeft er nu op het moment heel weinig tijd voor. Maar als ik naar de wei ga naar mijn Sweety dan komt Candy echt bedelen voor aandacht. Ik geef ze ook altijd evenveel aandacht. Poets ik sweety dan poets ik Candy. Ik oefen ook veel met voetje geven enzo maar wat kan ik nog met haar doen?? Ik weet een jong paard mag je niet veel mee doen maar ze bedeld echt om met haar bezig te zijn. Iemand tips over wat ik zoal nog met candy kan doen???Ze is ook erg koppig maar toch leert ze graag tegelijk. Mijn merrie was 2.5 jaar toen ik haar kocht dus vanaf die leeftijd kan je al een beetje longeren enzo maar 1.5 ik weet echt niet wat je dan kan doen longeren al niet ivm de gewrichten. Alvast bedankt voor de tips

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership

Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 10:45

Misschien een rondje lopen door het bos enz?

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 10:54

idd, wandelen. verder lekker jaarling laten wezen.
poetsen en zo is natuurlijk geen probleem, dat is alleen maar goed.

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 10:56

Op het land zetten....

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 10:59

Gewoon wat dingetjes oefenen. Probeer haar eens te sprayen met een spuit etc. Dat zijn dingen waar ze dan later niet meer van schrikt

vandas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 11:03

Op het land zetten, af en toe een borstel erover, of sprayen, maar vooral NIET teveel prutsen, jaarling lekker jaarling laten zijn...

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 11:05

oefenen met om achterwaarts en volgen en halthouden. basis dingen die erg fijn zijn.
over een zeil laten lopen enge dingen laten zien enzo.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 11:13

Steef schreef:
Op het land zetten....

inderdaad...

Het leven is een gebakje!

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-02 11:14

Door het bos wandelen hebben we al een paar keer gedaan maar ze gaat niet zonder mijn Sweety. Ze ziet sweety als haar moeder denk ik dus dat kan ik niet alleen doen. Ze staat ook op het land de hele dag ze staan 24uur per dag buiten en heben een schuilstal waar ze in kunnen als ze willen. Aan het halster lopen en achterwarts doet ze ook al (als ze zin heeft *LOL* )Alleen die spray daar hebben we seriuze problemen mee. Daar is ze dus als de dood van. En ik zou niet weten waarom we hebben altijd heel voorzichtigen zeker niet opdringerig gedaan met een spray en toch is ze er als de dood voor. Dus daar oefen ik ook vaak mee. Maar het is erg moeilijk. Als ze dus bus nog maar ziet is ze al lopen Lachen dus nu doe ik 1 pufje met de spray en geef haar meteen en snoepje maar na een paar keer wil ze zelf geen snoepje meer ze zet het op een rennen en dan is er geen houden aan. Maarja daar word dus nog hard aan gewerkt.

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership

flair

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 11:42

vanda's schreef:
Op het land zetten, af en toe een borstel erover, of sprayen, maar vooral NIET teveel prutsen, jaarling lekker jaarling laten zijn...

Mijn woorden.

28-09-2007: Always in my head, rust zacht Flair.
Nothing compares too you...

wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 13:38

als je haar wat wilt leren voor de toekomst moet je beginnen met het alleen leren lopen,want als je nichtje tzt een buitenrit wilt maken moet er een ander paard mee,want ze is niet gewend alleen te lopen. verder laten wennen aan enge dingen zoals paraplu's,zeilen, auto's tractoren enz. en natuurlijk lekker op het land zetten met vriendjes.

Wodan en ik onderweg in de M2

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 09:51

leeftijdgenootje erbij zetten, waar ze lekker op haar eigen niveau mee kan spelen en opgroeien.
Heb ik ook gedaan en ze is nu 1,5 jaar en ontwikkeld zich eindelijk op eigen niveau ipv het veulen te voelen van een 4,5 jarige! Dan ontwikkel je zo'n paardje wat constant aan je "vast plakt", en dan kan heel irritant zijn (spreek uit ervaring)!
Heb je die mogelijkheid niet: dan h4etzelfde als wat men hierboven zegt.

Groetjes Anke

Centered Riding instructrice

* Er is 1 persoon die je kunt vertrouwen: jezelf *

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 09:56

Ik ben van mening dat je met een 1.5 jarige nog niet zoveel moet doen. Voetjes geven, stukje wandelen en verder gewoon lekker paard laten zijn. Idd met een leeftijdsgenootje zou helemaal ideaal zijn.

* To Belg, or not to Belg *

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 10:36

Niet meer dan dat je nu doet.
Zo nu en dan eens poetsen en idd voetjes laten geven verder niets.
Mij jaarling merrie is ook dol op anadacht klriebel mij en aai mij.
meer doe ik ook niet.
zo eens in de maand haal ik haar uit de wei om d'r staart en manen uit te pluizen.

Laat ze maar lekker jong zijn en genieten van de aandacht die ze af en toe krijgt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie