Zadel later dan besteld..wat zou jij doen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Zadel later dan besteld..wat zou jij doen + UPDATE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-02 11:39

Ik heb op 20 juni een zadel besteld bij het Tweespan. Levertijd maximaal 3 maanden. Een zadel dat weliswaar speciaal voor mij werd besteld bij hun leverancier, maar echt maatwerk is het nou ook weer niet. Ze hadden gewoon niet genoeg op voorraad...

Inmiddels zijn we al op 3 maanden en 3 weken en ik heb er eigenlijk schoon genoeg van om lager te wachten.
Ik heb nu na 3 maanden wel een zadel te leen gekregen (ik had mijn eigen zadel snel verkocht, en ook die klant wilde eigenlijk niet langer wachten), dus kwa service zitten ze wel goed....

Maar ik heb nu toch echt wel een beetje spijt van mijn bestelling. Ik wacht al bijna 4 maanden, terwijl ik ergens anders eigenlijk binnen 2 werkdagen een imo net zo goed zadel kan leveren...
Toegegeven, dat had ik eerder kunnen bedenken, maar ik ben akkoord gegaan met 3 maanden, en daar zit de levertijd al lang over heen...en ze kunnen me geen enkele zekerheid geven wanneer het dan wel wordt geleverd.

Wat zou jij doen?

* Update Onderaan*
Laatst bijgewerkt door Dees op 26-10-02 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 11:42

Heb je een contract waar die termijn in staat? Anders heb je namelijk nog geen poot om op te staan.
Als je ergens anders een zadel kunt krijgen dat ook voor jou voldoet, dus dat je niet persé 'afhankelijk' bent van dit zadel, dan zou ik ze nog een week geven en dan is het wel weer mooi geweest.
Maar dan is het maar afwachten hoe makkelijk ze zijn met geld teruggeven, je hebt nu immers ook een zadel van hun in gebruik, dat kost ook geld...

Nulla tenaci invia est via

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-02 12:45

Heb nog niets betaald...
Wel al singel, stijgbeugels ed geleverd gekregen (voor gebruik leenzadel alvast)...
Ik ga ze nog een week geven, schriftelijk, toch wel...en dan vind ik het inderdaad wel prima met ze....
Blijft wel een vervelende situatie, had liever anders gezien...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 14:52

Geef ze in ieder geval nog een kans om het netjes op te lossen, toon even je goede wil, maar laat je niet aan het lijntje houden hoor! Het is ook een keer genoeg geweest.

Nulla tenaci invia est via

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 15:01

is het bewezen dat de levertermijn verlopen is, kan er sprake zijn van overmacht bij de leverancier.

Amor Vincit Omnia

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 15:24

SuperPepeijn schreef:
is het bewezen dat de levertermijn verlopen is, kan er sprake zijn van overmacht bij de leverancier.


Feit is wel dat jij met de leverancier geen overeenkomst hebt, dus dat het niet jouw probleem is...ik vind dat de verkoper zich niet op overmacht kan beroepen, omdat het voor zijn rekening moet komen dat de leverancier niet aan zijn verplichtingen voldoet.
De verkoper is in verzuim zodra hij de termijn overschrijdt en je hebt dan de mogelijkheid de overeenkomst te onbinden, zonder dat ingebrekestelling nodig is...

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-02 16:11

Ik heb ze inmiddels een vriendelijke maar wel vastberaden brief gestuurt(fax, rapport bewaard) waarin ik ze de kans geef om te leveren uiterlijk vrijdag 18 oktober, en lukt dat niet annuleer ik de order. ERbij gezet dat ik niet twijfel aan hun goede wil, maar dat ik niet langer wil en kan wachten.
Ik zal ongetwijfeld een reactie hunnerzijds krijgen een dezer dagen. Wellicht wel met het zadel....

Maar ik rijd nu op zo'n leenzadel. dat ding is nagenoeg nieuw, dus dat zit helemaal niet top. Een eigen zadel vet je dan in tot het druipt, maar dat doe je natuurlijk niet met een leenzadel...en ik wil eigenlijk wel weer eens een wedstrijd rijden, dat doe je dus niet op zo'n glad en stijf nieuw zadel...vandaar, mijn rijderij staat nu echt op pauze door dat gedoe!

Ik heb in mijn brief niet de jargon gebruikt zoals Marieke die opsomt, vond ik toch erg formeel, maar ik ben wel duidelijk geweest in de brief.
Ben benieuwd.
Ik weiger dat zadel echt als het pas na 18 oktober er is...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 16:44

ik zou niks doen, je hebt hem nu toch???? want anders als je hem niet gehad had, betaal je ook niet!

HALOOO, BEKIJK FF ME PROFIEL, NIET DAT DIE ZO DENDEREND IS MAAR OKE

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 17:34

marieketencate schreef:
Feit is wel dat jij met de leverancier geen overeenkomst hebt, dus dat het niet jouw probleem is...ik vind dat de verkoper zich niet op overmacht kan beroepen, omdat het voor zijn rekening moet komen dat de leverancier niet aan zijn verplichtingen voldoet.
er is hier toch sprake van een koopovereenkomst? als de leverancier kan hardmaken dat het om overmacht gaat, is de overeenkomst nog bindend.

Amor Vincit Omnia

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 20:14

SuperPepeijn"]
[quote="marieketencate schreef:
Feit is wel dat jij met de leverancier geen overeenkomst hebt, dus dat het niet jouw probleem is...ik vind dat de verkoper zich niet op overmacht kan beroepen, omdat het voor zijn rekening moet komen dat de leverancier niet aan zijn verplichtingen voldoet.
er is hier toch sprake van een koopovereenkomst? als de leverancier kan hardmaken dat het om overmacht gaat, is de overeenkomst nog bindend.
[/quote]

De verkoper is toch iemand anders dan de leverancier? Je hebt alleen een overeenkomst met de verkoper...als hij het niet rond krijgt met zijn wederpartij (de leverancier) moet hij dit gaan uitvechten met de leverancier en daar heb jij als koper weinig mee te maken...de tekortkoming komt voor zijn rekening

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 20:49

Dees schreef:
Ik heb in mijn brief niet de jargon gebruikt zoals Marieke die opsomt, vond ik toch erg formeel, maar ik ben wel duidelijk geweest in de brief.


Haha, nee, dat hoeft ook niet hoor...ik ben het nou eenmaal zo gewend als aankomend jurist Schijnheilig

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 12:48

En als ze dan met excuses nog wat te laat leveren. Laat dan maar blijken dat je niet gediend bent van dit soort dingen. Vaak krijg je dan nog iets extra's..... Zo heb ik een zadel bij Hyporama voor 100 gulden goedkoper gekregen, ook door een fout tussen leverancier en verkoper

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 15:11

Ik denk dat je het op deze manier prima hebt opgelost. Ze zitten al drie weken over hun levertijd en jij geeft ze zelfs nog een week extra om het in orde te maken.
Als je niet dmv een koopcontract aan ze gebonden bent, zou ik na de 18e inderdaad niet meer accepteren.

* To Belg, or not to Belg *

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-02 09:13

Update:

Donderdag ochtend kreeg ik een telefoontje...het zadel zou vanuit engeland die dag mt de ups worden verscheept naar Drachten. Nou eerst zien dan geloven, dacht ik, maar toe, vooruit, dat gaat lukken.
Vrijdagmiddag 15.00 uur, op de 18de oktober dus, kwam het verlossende telefoontje, het zadel was aangekomen.

Ik heb het zaterdagochtend meteen opgehaald (jaja, ik weet het, maar had een dringende afspraak die vrijdag). Ben meteen gaan rijden. [naam verwijderd] was van het nietsdoen wat dikker geworden en dat zadel is dus zo recht als wat, dus het was die eerste keer echt een bananengezicht Clown , maar goed, toch gereden.

Zadel zit prima, voldoende zacht aan de billen, maar het valt me toch wat tegen. ik had gewoon meer steun van de wrongen verwacht...Ik moet dus praktisch in stoelzit om met mijn bovenbenen bij die wrongen te kunnen. ik vrees dat ze me een te grote maat hebben aangepraat toen.
Het is verder een prima zadel hoor, en inmiddels, na een keer of 5 rijden ligt het ook goed genoeg op de rug van mijn paard, het zit verder ook best oke...maar eigenlijk geen haar beter dan de Kieffer VSD die ik ervoor weggedaan heb... dat is toch jammer, ik had er meer van verwacht....

Ik weet nog niet of ik dit onderbuik gevoel ga uiten richting winkel. Want op zich is er niets aan te merken op dat zadel...
Mijzelf kennende, ik ruil het lekker volgend jaar in op een ander zadel..dat is de makkelijkste weg. Want het zit dus niet slecht ofzo...al ben ik sterk van mening dat het zadel wat ik 4 maanden geleden pastte, veel meer steun gaf aan de voorkant, en daarom heb ik toen wel gekozen voor juist dit soort zadel... Dus voor 1250 euro...valt het me wel tegen...

Aai..ik geef zelf het antwoord al....
Wat zou jij doen?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 09:51

Ik zou nog even doorrijden.
Als het met een maand nog niet fijn zit zou je het kunnen inruilen. Maar je levert dan wel een hoop geld in.

Ik heb laatst ter nood een westernzadel gekocht, het was niet mijn smaak maar het zadel pastte mijn paard goed en ik kon er redelijk in zitten.
Nu 2 maanden verder zit het zadel best lekker, dus ik rijd er de winter nog mee door en dan kijk ik wel of ik wat anders ga kopen of iets op maat laat maken.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 10:31

Mmm voor 1250 euro oftewel voor 2750 gulden mag het niet zo zijn dat het niet aan je verwachtingen voldoet. In die prijscategorie heb ik namelijk zadels die perfect zitten, niet alleen bij mijn paard. Ikzelf zou toch teruggaan, kunt beter iets hebben waar je écht tevreden mee bent dan met een zadel waar je nu al onderbuikgevoelens van hebt.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Gittta en 2 bezoekers