paard verzekeren welke risicos dekken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 14:32

In de meeste gewone aansprakelijkheidsverzekeringen (die iedereen wel zal hebben), zijn 2 grote huisdieren meeverzekerd voor de schade die ze aanrichten. Paarden vallen onder de grote huisdieren en passen daar dus in. Vandaar dat een WA verzekering via SRR overbodig is en een aansprakelijkheidsverzekering via een paardenverzekering ook.

Dus, als mijn paard een stuk uit jouw jas eet, dan vergoedt mijn aansprakelijkheidsverzekering dat gewoon.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 14:32

Josephine, ik heb aan meerdere mensen op de stal geinformeerd naar de manier waarop zij verzekerd zijn en naar hun ervaringen ermee. Dan kijk je naar de tarieven en laat je een tussenpersoon komen, zo heb ik het gedaan. Laat je niet verleiden om het goedkoopste te kiezen, maar zet voor jezelf op een rijtje wat jij belangrijk vind en bespreek dit met een verzekeringsagent. Je kan ook bijvoorbeeld eens bij de Rabobank een afspraak maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 14:34

Josephine schreef:
hmm, bij Interpolis hebben ze mij in ieder geval toegezegd dat dat in Nederland gebeurt, dat slachten dan. Ik heb uitgebreid geinformeerd naar het zogenaamde "terugkopen". Ik wil gewoon niet dat mijn paard geslacht wordt!
Maar nu moet ik dus gaan verzekeren. Interpolis of Amev??
Ik ben geneigd voor Interpolis te gaan aangezien dat duidelijk op internet staat. Volgens mij is Amev ook duurder. Maar aan de andere kant... van Amev hoor ik goede ervaringen. WAT MOET IK DOEN
aub jullie deskundige raad......................


Mijn keuze zou Interpolis zijn vanwege diefstalgevallen. Bij de meeste verzekeraars is diefstal verzekerd. Bij Interpolis ook ontvreemding en verduistering, deze gevallen hoeven niet bewezen te worden en diefstal wel. Als iemand meent recht op het paard te hebben, dan is dat geen diefstal maar ontvreemding en soms verduistering. Het zijn maar kleine verschillen.

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 18:14

jah die heb ik dus ook verzekerd bij amev. je moet gewoon goed overleggen met je tussenpersoon of hoe je dat mag noemen ... ga voor de verzekering die jou het beste gevoel geeft.
omdat ik mijn ruiterbewijs heb is mijn paard ook verzekerd onder de man. incl buitenritten enzo voorts dat geeft ook een fijn gevoel

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 19:30

Mijn paarden zijn sinds kort allebei verzekerd bij Interpolis. Voorheen had ik altijd Amev-Hippo en daar heb ik totaal geen problemen mee gehad. Maar na enig rekenwerk bleek ik op jaarbasis veel voordeliger uit te komen bij Interpolis, dan bij Amev. Terwijl het vrijwel dezelfde dekking was, het scheelt ca. 150 euro per jaar op mijn verzekering. Daar kan ik een mooie deken van kopen Haha! .

Ook met het oog op fokken, komt Interpolis voor mij beter uit de bus. Zij vergoeden ook tweelingdracht en keizersnedes, iets dat Amev niet doet. Nou is de kans klein, maar het zal je maar gebeuren dat je bij Amev je foetus hebt verzekerd en er een tweeling wordt verworpen, dan kun je fluiten naar je geld en bij Interpolis is het meeverzekerd.

Wat ik wel een minpunt vind van Interpolis is dat alles zo traag gaat, ik heb op 19 september een verzekering aangevraagd, vorige week is de inspecteur geweest en ik heb nog geen polis in huis Slapen . Dat gaat bij Amev veel vlotter. De eisen bij Interpolis zijn wel weer lager dan bij Amev.

Ik heb hele goede ervaringen met uitbetalen en terugkopen van een paard bij Amev. Dat was allemaal geen probleem en makkelijk te regelen. Met Interpolis heb ik daar gelukkig nog geen ervaring mee.