Oppervlakte open stal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Oppervlakte open stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-02 22:43

Deze week gaan we i mijn eitje een open stal bouwen. Er komen deze winter een Shet en Fjordenveulen in te staaan en volgend jaar misschien dezelfde Shet en een volwassen Fjord. Wat voor oppervlak zouden deze dieren nodig hebben, zijn daar misschien ook regels voor? Wat zouden jullie ze geven. Er komt bij de stal iig een rijtje tegels dat ze met droge voeten buiten kunnen staan en aan stal plus tegelvloer grenst ook nog een modder uitloop zodat ze in geval van ruzie oid altijd de ruimte hebben.

Tinkie
Berichten: 222
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 23:23

Het mooiste zou zijn een ruimte waar ze in ieder geval samen kunnen liggen en ook ruimte genoeg om elkaar uit de weg te kunnen gaan. Ik zou uitgaan van 9 m2 per paard, een gewone stalmaat dus (3 x 3) per paard want ze groeien ook nog natuurlijk. Dus bv een stal van 3 m diep en 6 breed.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 23:34

Wij hebben aan de weides 2 stallen zitten (iedere weide 1).De ene stal, waar Pinky en Mysty in kunnen schuilen is 4 bij 3 meen ik en de andere grote loopstal waar Jordi en Renzo in schuilen is zo'n 6 bij 6?
Allebij niet super groot, maar ze staan er alleen in als wij er eten ingelegd hebben of als het echt regent Lachen

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 07:12

Ik heb er een van 6 bij 7 voor 4 pony's
Dus ik zou proberen om 6 bij 3 aan te houden dan heb je de maat van twee boxen.
(denk aan een regenpijp!