Katten verjagen --> Bunzing verjagen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lieflampje

Katten verjagen --> Bunzing verjagen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 15:55

Vraagje, in mijn stal heb ik op de hooizolder last van een kat.
Normaal gesproken vind ik het niet zo erg als ze er alleen maar slapen, maar deze wilde(?) kat doet er ook zijn behoeftes Boos!

Nu is mijn stal erg oud, en vol met kieren waar hij door heen zou kunnen, dus alles dichtstoppen is helaas niet te doen, en geld voor een nieuwe stal is er op dit moment nog niet.

Heeft er iemand een goede tip om die kat weg te krijgen?
Alvast bedankt Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-06-07 01:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel op verzoek aangepast.

chicolover

Re: Katten verjagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:56

Water over hem heengooien Ja

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 15:59

chicolover schreef:
Water over hem heengooien Ja

Dat probeer ik telkens wel (is me bij andere katten die er zaten wel gelukt), alleen deze kat heb ik nog nooit "live"gezien (hij is erg snel, en erg slim Boos! )

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:00

Laat toch lekker zitten! dat arme dier heeft na lang zwerven toch een lekker plekje gevonden? En als die je muizen weghoud maken die paar drolletjes toch niet uit?

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 16:03

Nimmedor schreef:
Laat toch lekker zitten! dat arme dier heeft na lang zwerven toch een lekker plekje gevonden? En als die je muizen weghoud maken die paar drolletjes toch niet uit?

Nou sorry hoor, maar mij maken die paar drollen wel uit!
Het is goor, en ik kom niet dagelijks op die zolder m het schoon te maken.

(muizen vangen doet hij trouwens ook niet)

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:05

mn moeder gooit altijd peper in de tuin tegen de katten is dag misschien een idee?

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 16:18

Perla schreef:
mn moeder gooit altijd peper in de tuin tegen de katten is dag misschien een idee?

Peper? grappig daar heb ik nog nooit van gehoord.
Weet jij of ze peerkorrels, of gemalen peper gebruikt?

MWTBAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:20

Kattenpis stinkt verschrikkelijk hé!

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:23

lieflampje schreef:
Perla schreef:

Peper? grappig daar heb ik nog nooit van gehoord.
Weet jij of ze peerkorrels, of gemalen peper gebruikt?

volgens mij gemalen

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 16:26

MWTBAP schreef:
Kattenpis stinkt verschrikkelijk hé!

Ja, echt te goor voor woorden Misselijk
Van de week had die kat het voor elkaar gekregen om langs de muur van mijn box te schijten, nou sorry hoor, maar dan mag hij van mij naar de maan toe (en dan druk ik me heel zachtjes uit, want eigenlijk bedoel ik daar wat anders mee Hamer Bloos )

Ben ook zo bang dat het schadelijk kan zijn voor paarden, naja in iedergeval niet gezond!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:27

Dierenambulance bellen en kat laten ophalen.

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 16:28

Perla schreef:
volgens mij gemalen

Bedankt OK dan! , ga direct een berg neergooien!

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 16:29

Wuis schreef:
Dierenambulance bellen en kat laten ophalen.

Is ook een goed idee! (ben alleen bang dat ze hem alleen niet te pakken kunnen krijgen Nagelbijten / Gniffelen)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:31

lieflampje schreef:
Nimmedor schreef:

Nou sorry hoor, maar mij maken die paar drollen wel uit!
Het is goor, en ik kom niet dagelijks op die zolder m het schoon te maken.

(muizen vangen doet hij trouwens ook niet)

Je hebt 'm nog nooit 'live' gezien, maar je weet wel dat hij geen muizen vangt?

Ik heb helaas geen tips voor je om de kat te verjagen, ik denk ook dat het erg moeilijk gaat worden.

Diezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:33

Wij hebben hier ook een ware kattenplaag, ik heb niks tegen katten maar ze sproeien hier echt overal tegenaan, en dat gaat enorm stinken. aangezien het ook allemaal hout is dus het trekt er wel in Boos!

Dus ik kijk even mee, misschien zit er voor mij ook een tip tussen Knipoog

MWTBAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:37

Idd dierenambulance bellen Ja

MWTBAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:40

Wij hadden trouwens een keer een kat in de schuur gehad. Hij heeft 1x daar gezeten en meteen zijn heerlijke geur verspreidt... Meer dan een maand lang heb ik mijn neus dicht moeten houden als ik daar binnen liep. Nu lopen er nog steeds katten in de tuin en op de auto's van ons. Ze poepen en plassen overal, ik krijg er écht moordneigingen van Hamer

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:44

Ik zou het eerst dus met die peper proberen, en anders de dierenambulance hem laten ophalen

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 11:08

Er is ook spul te koop bij oa de boerenbond.
Dan verspreiden ook gewone mensen in hun tuinen om katten niet in hun gebied te laten komen.

gewoon dierenambulance bellen.
Moet zeggen dat mijn kat wel altijd de muizen uit de stal haalde en daar niks van behoeftes deed. Maar om echte moordneigingen te krijgen vind ik niet juist.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 11:26

Idd dierenbeschemring bellen. Die hebben vast wel vallen waar ze de kat op een vriendelijke manier mee kunnen vangen (iig is bij ons een stichting geweest met mooie vallen die zelfs onze schuwste en wildste katten hebben kunnen vangen zonder problemen).

Zelf zou ik hem er laten zitten. Maar goed dat is persoonlijk. Er zijn natuurlijk altijd katten mensen en mensen die niet van katten houden Knipoog

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 11:33

Je kunt ook hertzhornolie halen, dit is gewoon bij de apotheek verkrijgbaar.. Smeer wat van deze olie langs de randen van de zolder... oke, in het begin stinkt het ook enorm voor de mens.. maar de kat zal wegblijven.. (dit hebben wij ook rondom onze tuin gedaan.. geen kat meer te vinden) Het is overigens niet giftig voor dieren Lachen

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 11:45

Zelf zou ik hem laten zitten. Want ook al zie jij hem niet achter muizen aangaan. Hij zal ze vast wel vangen aangezien hij toch op de een of andere manier aan zijn eten moet zien te komen.

Snap wel dat je die drolletjes en kattenpis vervelend vind.
Misschien is de kat in het verleden wel een huiskat geweest die nog wel weet waar een kattenbak voordient. Je zou dus kunnen proberen om een kattenbak neer te zetten.

Anders inderdaad de dierenambulance bellen. Die hebben inderdaad speciale vangstokken of diervriendelijke vangkooien.

ton34

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:40

peper strooien op de plaats waar de katten het te bont maken
Een beker of emmer gevuld met water of de tuinslang
Dit is een goede milieuvriendelijke manier om katten te verjagen. Het is uiteraard geen aangename manier voor de katten maar anderzijds een doeltreffende leerzame methode.
mottenballen langs de afsluiting strooien
citroenschillen leggen tussen op de zolder
strooien van koffiedik
Deze stinkende koffiegruis gaat aan de pootjes kleven en in de vacht van de kat zitten. Bij het schoon likken zullen ze dit onaangenaam vinden en wellicht keren ze dan niet snel terug.
Hertshoornolie
De apotheker wil dit wel voor u bestellen als je belooft om het onmiddellijk na binnenkomst op te halen. Het stinkt vreselijk. Een aantal takken dopen in deze olie of de olie op de takken aanbrengen met een oude tandenborstel. Gooi bij de hertshoornbehandeling de tandenborstel niet meteen weg, dan zie je dat de volgende ochtend alle haren er af liggen. De behandelde takken steek je hier en daar in de grond en de katten en de honden blijven weg. Stokken met in hertshoornolie gedrenkte vodden kun je eveneens in de grond steken.
Pas wel op met dit goedje want als je er per ongeluk wat van op je handen krijgt, komt er de eerste weken geen figuurlijke kat meer bij je in de buurt.
Cacao-dopjes
Deze helpen goed als bescherming tegen het gebruik van je tuin als kattenbak. De cacaodoppen zullen de katten echter niet verjagen. Ze vinden het wel minder aangenaam om erop te lopen, maar ze zullen er niet door wegblijven. Je kunt zakken cacao-doppen kopen bij tuincentra of bij de doe-het-zelf-winkel.
Na een regenbui kleven de cacaodoppen een soort van korst op de bodem geworden. Op dat moment heeft het de volgende eigenschappen:
graaft niet meer lekker voor katten
houdt vocht vast
onkruid komt er nog maar moeilijk doorheen
het geeft voedingsstoffen af aan de bodem / planten
het ziet er best wel aardig uit.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 01:33

Peper strooien... stelletje "diervriendelijke" mutsen. Boos!

Weet je waarom een kat niet meer in de buurt komt als je peper strooit? Strooi het eens in je eigen ogen, daarom. Heel erg slecht voor de slijmvliezen, doet pijn als de pest. Koop dan even dat spul van de BB ofzo.
Of, als dat je te duur is, leg gebruikte koffiefilters met koffie neer. Vinden ze ook stinken. Werkt trouwens ook goed in de tuin tussen de planten en de bloemen, zodat ze daar niet graven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:40

Je kunt een vangkooi lenen van de dierenbescherming. De ambulance komt niet langs als de kat nog niet gevangen is (want zo kunnen we wel bezig blijven Knipoog ).