Help, dringend jullie mening gevraagt.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 09:46

Percy schreef:
Een afspraak is een afspraak. Zij wilde jouw paard rijden en is akkoord gegaan met het bedrag.
Als je haar deze maand niet laat betalen zal ze vast vaker met een excuus om niet te hoeven betalen komen.
Je kan natuurlijk ook voorstellen dat ze deze maand het paard dan niet rijdt.


Ja inderdaad daar zat ik ook al aan te denken... gewoon zeggen dat het erg jammer is dat ze deze maand niet kan betalen en dat je hoopt dat ze het volgende maand wel kan betalen en dan ook weer kan rijden... geen geld dan ook geen paard! Afspraak is afspraak en als je haar 1 vinger geeft zul je zien dat ze de maand daarop weer een andere smoes heeft en voor je het weet sluipt het er in en wil ze niets meer betalen.

Mijn bijrijdster betaald niets en dat vind ik niet erg want ik ben erg blij met haar en ze rijdt dan ook maar 2 dagen in de week omdat ik mijn paardje niet langer kan missen Lovers Ik wil ook niet mijn bijrijdster laten betalen omdat ik niet wil dat ze denken dat ze rechten op mijn paard hebben. Klinkt misschien l*llig maar ik ben zijn baasje en dat zal ook zo blijven.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 12:12

het is maar hoe je het opvat vind ik.

Als ik bij iemand afspraken maak om iets te huren, zal ik deze afspraken moeten namkomen, dat is mijn eigen verantwoording.
Of het nu een kamer is of een paard, ik zal toch moeten betalen, of niet huren toch.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 12:19

Mikey schreef:
Ik vind het zowieso al belachelijk dat je moet betalen om een paard voor iemand anders te rijden! Ik ben een tijdje op zoek geweest naar een bijrijdpaard, maar echt iedereen vroeg geld! (en soms niet zo weinig ook niet!) Ik heb zoiets van: ik verzorg je paard perfect, rijd hem netjes. Dit doe ik omdat JIJ geen tijd hebt en ik ga er dan echt niet voor betalen!
.

Jij zal wel nooit een eigen paard kopen dan, want het enige awt jij wil is gratis en voor niks rijden en een ander voor alles op laten draaien. Of jij rijdt wel zo goed dat iedereen gebaat is als jij hun paard rijdt (wat ik eigenlijk niet geloof).

Ik vind dat ze zich aan de afspraak moet houden, want elke dag rijden voor 45 euro per maand is nog goedkoper dan op de manege. ze moet niet zeuren, dan moet ze gewoon stoppen met rijden. Jij betaalt al zoveel voor dat paard. Zij mag er toch wel iets voor over hebben?

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 13:45

Schrijf jij facturen uit?? Zo ja oke dan moet ze belasting betalen, maar volgens mij betaald ze contant dus snap ik dat gedoe van de belasting niet echt.


Groetjes

Dolores

Berichten: 97
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 13:49

Even kort door de bocht:
Ik vindt dat ze de maand daarop dubbel moet betalen, als ze deze maand wel je paard rijdt. De lusten, dan ook de lasten.

Betaalt ze deze maand niet en rijdt ze deze maand niet, dan kan je haar zeggen: 'de volgende keer dat dit op deze manier gebeurt, hoeft je nooit meer te rijden. Ik kan niet van je op aan.'

Maar: als ze deze maand NIET betaald en WEL rijdt, en de komende maand betaalt ze niet dubbel, dan is het meteen voorbij met dat rijden, voorgoed. Je bent geen gratis instelling. Afspraak is afspraak.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 14:24

#Ymke# schreef:
Ik vroeg voor m'n paardje wel een bijdrage in de kosten,niet omdat ik het nodig had maar om er zeker van te zijn dat ze serieus waren. Wanneer je moet betalen kom je ook eerder met slecht weer bv! Ik vroeg trouwens 25 euro voor 3 dagen in de week. Heb ervaring met mensen die niets hoefde tebetalen, die lieten gerust m'n pony een dagje staan , mensen die wel moesten betalen deden dat minder snel!


Oke, ik begrijp de redenering achter dit stukje, maar...

Niet iedereen is zo.. Ik ben bijvoorbeel zo'n verzorger die niets betaald, maar wel altijd de afspraken nakomt. Dat durf ik je met mijn hand op mijn hart te beloven. Ik vind het namelijk een voorecht als je het paard van een ander mag rijden, maar vind het niet nodig ( meer ) om ervoor te betalen, omdat ik de eigenaar uit de brand help. Verder ben ik er ook zoeen die dus vrij neemt voor een paard wat naar de dierenarts moet terwijl de baas dus helemaal vast zit op het werk. Ik vind dat je dat best voor een paard over kunt hebben. Ik behandel een verzorgpaard alsof hij van mezelf is en zal hem of haar dus nooit zomaar stil laten staan zonder af te bellen.

Ik heb wel paarden gereden waarvoor ik betaalde hoor. Het enige wat ik daarmee heb gemerkt is dat de eigenaar soms ook ineens meer dan alleen dat wil. Ik MOEST op ten duur iedere dag komen. Ik heb het liefste dat ik een paard max. 3 dagen per week doe, omdat ik ook andere dingen heb. ( dat is overigens ook de reden dat ik nu nog geen eigen paard koop ) En ik heb al twee maal meegemaakt dat de eigenaar ineens besloot om meer geld te vragen, of mij te zeggen dat ik spullen moest gaan aanschaffen voor het dier. ( terwijl er al 175 gulden in de maand betaald werd!! )

Ik ben superzuinig op de spullen van een ander. Heb in twee jaar tijd nooit iets kapot gemaakt.

Maar nu ff ontoppic: Als zij zegt dat ze niet kan betalen, dan zou ik voor mezelf overpeinzen wat je daarmee aan wilt. Kijk, ik heb ook wel eens krap gezeten terwijl ik voor een paard betaalde, maar heb het altijd op tijd betaald. Omdat je een afspraak niet hoort te breken!

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 14:40

Alane schreef:
En dat wanneer je paard ergens gestald wordt en je altijd netjes betaalt en een keer erg krap zit dat de staleigenaar je paard ook niet gelijk voor aan de straat aan een boom bindt.....

Nee, dan hangen ze eerder een slot aan je boxdeur om zeker te weten dat je je rekening eerst betaald voordat je het paarde ergens anders mee naar toeneemt.

Ff weer ontopic: Het feit dat ze ermee komt dat ze het nu niet heeft, vind ik wel ok, maar dan moet ze het dus wel de volgende keer dubbel betalen. Niet een keer een hele maand overslaan, want dan ga je alsnog voor sinterklass spelen.
Ze heeft gewoon mazzel met jouw, want als je net zoveel wilt rijden per week als zij dan zou je op een manege heel wat meer kwijt zijn voor de huur van het paard en kun je er geen wedstrijden mee rijden, meestal.
Dus ik zou haar laten kiezen: of ermee stoppen, of zeggen dat ze wel moet betalen, maar eventueel een maand later is dan niet zo'n heel groot probleem.

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 14:55

[quote="DesireeJij zal wel nooit een eigen paard kopen dan, want het enige awt jij wil is gratis en voor niks rijden en een ander voor alles op laten draaien. Of jij rijdt wel zo goed dat iedereen gebaat is als jij hun paard rijdt (wat ik eigenlijk niet geloof). [/quote]

Sorry hoor, maar dit vind ik wel erg kort door de bocht! Ik heb jaren een eigen paard gehad waar ik Z dressuur mee gereden heb. 9 van de 10 paarden waar ik op stap (er vanuit gaan dat 9 van de 10 paarden nog gewoon rond de L zitten qua opleiding) zal er in ieder geval niet slechter van worden. Natuurlijk is het afhankelijk van het niveau van het paard en de bijrijder. (ik was er vanuit gegaan dat iedereen dat wel mee zou nemen in zijn redenatie!) Enneuh... ik heb een tijd lang betaald gekregen om 2 paarden te rijden voor iemand, dus zou het wel erg raar zijn als ik nu in eens moet gaan betalen. Mijn instructrice snapt nog steeds niet dat ik er geen geld voor vraag, maar ja... dat is aan de andere kant van NL.

Heel anders vind ik deze situatie. Je vertelde dat zij naar jou is toegekomen om te vragen of zij jou paard mocht rijden terwijl jij eigenlijk niemand zocht. Dan heb je het recht om er geld voor te vragen. En dan nog vind ik het raar dat ze de bijkomende klusjes niet doet. Dat hoort gewoon bij het rijden vind ik. Misschien denken andere mensen er anders over zodra ze gaan betalen? Ik blijf er bij dat ze gewoon moet betalen. Als je toch niet dringend een verzorgster nodig hebt, kun je haar toch wel missen! (of heb ik het fout?) En zo niet, voor haar 10 anderen!!! (okee, het is natuurlijk wel afhankelijk van hoelang ze jouw paard al verzorgt en zo.)

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 15:09

Ik denk dat je 1 keer een afspraak kan maken dat ze het geld dan volgende maand betaald. Maar niet nu een maand voor niets, het geld moet er wel komen. Dat is heel simpel overal zo. En anders betaald ze het toch in delen? iedere week of in 2 keer?
Als het vaker gebeurd dat ze niet kan betalenzou het bij mij snel over zijn met de pret. Zeker omdat zij is komen vragen om te kunnen rijden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 15:22

En jij denkt dat iedereen Z kan rijden Mikey? de meeste bijrijd ruiters komen van de manege af en kunnen dus niet rijden. Klinkt heel hard van mij, maar ik bedoel dus echt rijden met benen en zit, en niet te veel met handen. Jij gaat te veel van jezelf uit. De meeste mensen die bijrijden hebben nooit een eigen paard kunnen betalen, hebben zich rijkunstig nooit zo goed kunnen ontwikkelen (sja, 1 uurtje per week in de manegeles...). Z niveau is dus niet gebruikelijk, en meestal kunnen ze er ook geen plusje aanrijden.

Roosje87

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 15:41

Ik zou gewoon zeggen, niet betalen deze maand is niet rijden deze maand.

Verder betaal ik zelf 20 euro per maand en dan de lessen zelf betalen (60 euro per maand) Even voor de duidelijkheid, dit is niet mijn eigen paard.