nieuw zadel help!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 19:52

Trek het je niet aan.
En al zouden jou ouders je het wel zo geven zonder dat jij er voor hoeft te werken, wat dan nog.
Als hun het zich kunnen veroorloven.Lachen
helaas kon mijn moeder dat niet, maar had ze dat wel gekunt had ik zeker geen nee gezegd *LOL*

Als je je verder realiseert dat je geluk hebt dat je ouders mee willen betalen, je niet snob gedraagt, is het toch goed Lachen
En jij weet zelf of je snob bent Lachen

Veel plezier met je nieuwe gekregen zadel Tong uitsteken

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 23:09

Het klinkt idd verwend, maar klinken hoeft niet zijn te zijn.
Maar het komt zo iig over.
Ook schrijf je wat onduidelijk en dat allemaal met elkaar, geeft wel een beeld.
Door het schrijven (hoe) lijk je wat kinderlijker, maar ook door wat je schrijft en hoe je het schrijft.
Maargoed, het is internet, niet irl, vanaf de computer kan je heel anders lijken dan hoe je echt irl bent.

Je hebt best veel geld te besteden (1200 euro is toch al gauw 2650 gulden) waar best veel goede zadels te koop voor zijn.

Goedkoop kan duurkoop zijn, maar het hoeft niet.
Een duur zadel kan ook van alles mis mee zijn, net als een wat goedkoper zadel.
Zo ook met nieuw of 2e hands.

Tja, als je zadel na een tijdje niet goed meer ligt op je paard, heb je dus geen goed zadel uitgezocht.
Of het nou een nieuwe of een 2e hands was.
Een goedkope of een dure.
Als je niet weet waar je naar moet kijken, kunnen ze je van alles aan smeren en praten, en je kan het nog geloven en kopen ook, terwijl het eigenlijk van het begin af aan al totaal niet lag.
En je denkt van sommige zaken dat ze er best veel verstand van zullen hebben, maar dan blijkt het weer niet zo te zijn.

Ook ik heb wel eens een zadelverkoper aan de deur gehad, maar ben er bedrogen mee uit gekomen.
Heb alleen maar geld toe moeten geven en waarvoor, voor niks.
Mijn wil was er wel, maar van hun kant niet.

Ga naar iemand die er echt verstand van heeft.
Het lijkt me wel dat je daar aan toe bent, als je al zoveel zadels hebt versleten.
Vraag naar de kamerbreedte, hebben ze er geen een van maatje 32 of groter, dan zit je bij de verkeerde.
Jouw paard hoeft die maat niet te hebben, vele paarden hebben die wel, hebben ze het niet in hun assortiment, vallen ze voor mij af.

Wat betreft zadelverkopers, er zitten veel rotte appals tussen, een fysiotherapeut heeft veel werk door dat er verkeerde zadels op een paard liggen of hebben gelegen.

Laat de kamerbreedte van je paard opmeten, ga dan pas verder kijken en zoeken.

Ikzelf vindt een Rossner Amerika super, als je dit merk intypt bij de zoekmachiene van bokt, vindt je er wel meerdere topics over.
Ze hebben ze ook te koop bij Divoza al zou ik het daar zelf niet halen.

Waar woon je?
In het Noorden weet ik een hele goeie.

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 08:37

Euroriding Diamant kan misschien ook nog net binnen je budget vallen.

Maar waarom ga je niet eerst eens kijken welke zadels er op je paard passen?

Bovendien vind ik je niet echt dankbaar overkomen naar je ouders toe. Dat je al op je 15e werkte is niet bijzonder, bijna iedereen die ik ken deed dat al op die leeftijd. Ik ben zelf op mijn 12e begonnen. Als je geen tijd en zin hebt om aan je rijbewijs te beginnen, moet je ook niet klagen dat je moet fietsen.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 08:46

kijk bij de tweede hands zadels van Divoza, daar staan met grote regelmaat nieuwe zadels op (die na een week ingeruild zijn of waar een kleine beschadiging op zit). Zo staat er een passier te koop voor 999 euro....

voorbeeldlijstje van deze week:


Sommer Diplomat Exclusief Zwart 17 Nauw(29/30cm) 999,00 50 itmuntend
z.g.a.n


Hopfner Zwart 17,5 Medium (31/32cm) 1,450.00 17 Goed nieuw zadel


Merkloos Zwart 17,5Medium (31/32cm) 139,00 3 Voldoende

Hopfner Zwart 17,5 Medium (31/32cm) 1.590,00 1 C Uitmuntend
nieuw zadel



CTD Zwart 17 360,00 4



Prestige Appaloosa D.bruin 17 Nauw(29/30cm) 650,00
Uitmuntend
nieuw zadel



Passier GG basic D.bruin 17 Medium (31/32cm) 999,00
Uitmuntend
nieuw zadel



Prestige Appaloosa D.bruin 18 Medium (31/32cm) 650,00
Uitmuntend
nieuw zadel



Grande CS Zwart 17 Medium (31/32cm) 795,00
Uitmuntend
nieuw zadel



Grande CS Zwart 18 Breed (33/34cm) 795,00
Uitmuntend
nieuw zadel



kn m45 Zwart 18 Medium (31/32cm) 1.095,00
007
Uitmuntend
bijna nieuw zadel, echter kleine beschadiging op zitvlak

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 09:03

Ik vind de manier waarop je nu overkomt ook niet kloppen en dan is het geen wonder dat je afgekraakt wordt! Ik werk ook alleen maar voor mijn paard, heb ook niet het duurste van het duurste, maar ik ben er superblij mee. Ik zou een gat in de lucht springen als ik zoveel geld kon besteden aan een nieuw zadel! En dat zal de mening zijn van veel medebokkers, dat weet ik zeker. Verder is er niets mis met Kieffer.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 09:15

renegade schreef:
ow batje ik wil niks zeggen hoor ik werk sinds mn 15e al voor mn eigen geld t enige wat mn ouders dan betalen is mn paard en ondertussen ben ik 19 en ik fiets nog steeds elke dag dik 40 km omdat ik geen autorijbewijs heb (geen tijd en zin om te beginnen) dus nou niet beginnen dat een kieffer niet goed genoeg is t zal gerust wel goed zijn maar wat niet voegt voegt niet en t zal ook nooit voegen en ik ga geen zadel kopen wat niet lekker zit want ik rijd nu al 2 jaar op een zadel dat en niet zit en niet past!!!!!


Dat je Kieffer niet fijn vind zitten is je goed recht, heb het wel vaker gehoord.. Maar dat je loopt te miepen dat je van je ouders máár 1200E krijgt om een zadel te kopen schiet me inderdaad even in het verkeerde keelgat. Wees blij dat je ouders dat voor je willen betalen..

germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 09:19

Verder heb je nog JC, 699 euro compleet (VZ, dressuur weet ik niet).
JC is vergelijkbaar met Rossner, dus geen slechte zadels.

KN is ook vaak onder de 1200 euro hoor.

Ik kan er niets aan doen, maar ik kan geen 1200 euro missen, dat is toch een heel bedrag waar je best een goed zadel voor moet kunnen kopen.
Tweedehands blijft ook mijn tip.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 09:21

off topic: Zou je de volgende keer wat punten, komma's en hoofdletters willen gebruiken? Dat leest iets makkelijker door je verhaaltje heen! Thanx!

On topic: Gewoon veel proberen en je goed laten voorlichten. Liever iets te lang gezocht dan dat je straks een zadel hebt waarop je je weer kapot rijdt. Ik heb een Hulsebos van 1,5 jaar oud en dat zit super! Lekker zacht en nog nooit doorijplekken gehad. Ik weet alleen niet wat hij nieuw kost, maar kijk even op de site van Hulsebos!

eveline_B

Berichten: 2830
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 09:22

Ruitergilde heeft ook een eigen merk zadels. Zitten ook prima.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 09:36

Anya schreef:
kijk bij de tweede hands zadels van Divoza, daar staan met grote regelmaat nieuwe zadels op (die na een week ingeruild zijn of waar een kleine beschadiging op zit).


Ook vaak zadels die uit de collectie gaan of een ouder model, zoals bijvoorbeeld Prestige, die zijn in vrij korte tijd 2 x met een nieuw type Prestige Appaloosa gekomen. Aan die oude mankeert verder helemaal niks, ze zijn alleen niet meer voor dezelfde prijs als het nieuwe model te verkopen. En het zijn iig stuk voor stuk hele nette (lees: nieuwe) zadels!

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 09:44

renegade"]
ik vind t alleen een beetje raar dat heel veel mensen reageren met wat verwend en bla bla bla ze weten niet eens van hoe en wat dat is wel jammer dat je meteen af gekraakt wordt terwijl ze je niet eens kennen
[/quote]

dat komt misschien een beetje door de manier waarop jij reageerd:

[quote="renegade schreef:
een jc was da in godsnaam (enne ik ben erg verwend vandaar dat 1200 niet zo veel vind voor een merk zadel)


en dat je de 1200 euro die je van je ouders krijgt weinig vind.

er zijn meer mensen die hun paard zelf moeten betalen, die geen 1200 euro voor een zadel krijgen

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 09:45

Maar je hoeft toch ook niet persee een Kieffer?? je doet net of er geen andere merken bestaan Frusty

En je komt idd erg verwend over (het 4e zadel in 3 jaar vind ik ook niet echt normaal)

Ik heb ook een JC zadel en ik ben er erg blij mee en hij rijd harstikke lekker en ligt goed op mijn paardje.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 10:14

Ik heb een (bijna) nieuw zadel ven Imperial weten te bemachtigen voor 300 euro!hij moet nog helemaal ingereden worden en het leer is nog hartstikke dik.
Zo heb ik ook al een rossner gehad
En ook wel goeie zadels gezien die haast niet gebruikt zijn maar dan wel weer minder kosten omdat het 'nieuwe'ervanaf is
B.v van mensen die overhaast een mooi zadel kopen vanwege hoe die er uitziet maar dan toch na een week erachter komen dat het toch eigenlijk niet past.
Mijn zadel is in perfecte staat(heeft twee weken op n fjord gelegen,paste niet)en ligt precies goed op Maffick en zit ook nog s geweldig lekker
Dus tweedehands maar ongebruikt,als je goed zoekt kun je best zo'n zadel vinden.

En sorry, hoor, maar ik ga met de rest mee,je kan beter iets minder verwaand doen over hoge prijzen.
Veel bokkers hier(waaronder ik) hebben het niet zo ruim en ook geen ouders die even een zadel betalen.Die moeten alle geld dat ze hebben aan hun paard besteden(ikke in ieder geval wel)
B.v ik heb liever dat m'n paard goed bekapt word en dat ik zelf even op nieuwe schoenen wacht dan dat hij met lange brokkelhoeven loopt en ik loop te showen met m'n nieuwe stappers.

Best leuk dat jij t zo goed hebt maar je kan je toch beter een beetje inhouden
Laatst bijgewerkt door SANEX op 09-10-02 10:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 10:21

Renegade...het zachtste zadel wat je voor je kontje kan kopen is de KN of een Hulsebos-gevalletje. De KN is kwa kwaliteit wat midner omstreden, die zijn gewoon goed.
Ik ging voor de KN, moet je zelf een 300 euro bijbetalen, maar zo'n zadel...daar ga je nog heel lang plezier van hebben...en als je het dan weer wilt verkopen, brengt dat nog een boel keiharde euro's op.

eveline_B

Berichten: 2830
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 10:33

Ik heb een tweedehands Kieffer zadel. Destijds heb ik het gekocht van een manegehouder, die zoiets wel eens kreeg bij een handelspaard. Ik doe er al 7 jaar mee en ik ben er nog altijd heel blij mee . Ik heb het gekocht toen ik 16 was voor 700 gulden. Mijn hele bankrekening geplunderd, want ik kreeg geen cent van mijn ouders.

Voor 1200 euro kan je echt een heel mooi zadel kopen en voor minder ook wel. Nieuw en tweedehands. En of een zadel goed past dat heeft niks met nieuw of tweedehands te maken.

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 13:46

Lastig als je geen zadel kan vinden dat naar je zin is.
Misschien een idee: er bestaan van die "gelzittingen" voor op je zadel, net als voor op je fietszadel, snappie een beetje? hmmm hoe leg ik het beter uit.
Paar jaar terug heb ik er iemand mee zien rijden, die reed zich ook altijd stuk en dit hielp wel.
Succes ermee, vraag er anders naar bij je ruitersportzaak.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 22:14

Voor iets minder dan 1200 Euro heb je ook een Daaleman zadel. (kaal) is dat geen optie?