Wanneer verkoop jij je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat is voor jou een reden om je paard te verkopen?

Het paard is niet goed genoeg voor het nivo dat ik wil halen in de sport.
8 (5%)
Ik word te groot voor het paard.
6 (4%)
Ik heb een leuker en beter paard gezien waarvoor ik mijn andere paard wel wil verkopen.
4 (2%)
Ik ben uitgekeken op het paard.
1 (0%)
Ik ga studeren/ heb een andere baan/door ziekte.
6 (4%)
Door geldproblemen.
12 (8%)
Ik heb het paard pas net maar het is toch echt een miskoop.
7 (4%)
Mijn ouders (of iemand anders) hebben het paard voor mij gekocht en willen het nu verkopen.
1 (0%)
Andere reden
18 (12%)
Ik weet praktisch zeker dat ik mijn paard nooit zal verkopen!
82 (56%)

Totaal aantal stemmen: 145


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 16:49

Renzo heb ik gekocht met het idee dat hij weer weg zou gaan. Ik heb er dus (nog) niet zoveel moeite mee. Als hij maar goed terecht komt.
Yorghos is een ander verhaal. Hij is mijn eerste eigen paard en ik heb hem alweer bijna 4 jaar. Ik kan met hem lezen en schrijven, ben hem al een paar keer bijna kwijt geweest en ben zo gek op hem! Hij zal zelfs voor een "goed" bod niet weggaan, simpelweg omdat hij voor mij een onbetaalbare waarde heeft.
Ook voor hem is een hoog bod niet realistisch omdat het in feite helemaal geen bijzonder paard is. Alleen voor mij wel!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 19:51

Ben van plan hem nooit meer weg te doen, alhoewel ik hem af en toe echt wel achter het behang wil plakken. Schijnheilig
Bij ons is de regel in huis; eenmaal een dier aangeschaft, dan gaat het nooit meer weg, tenzij ze komen te overlijden.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 19:56

Prima schreef:
Wat erin komt gaat er niet meer uit. Als mensen zeggen ja, maar als ze nou een ton bieden, doe je het dan. Dan zeg ik, al bieden ze een miljoen, dan doen we het nog niet. Als geld een reden is, dan vind ik dat echt triest en ben je een paard niet waard, vind ik. Het is geen huis! Je kind verkoop je toch ook niet aan de hoogste bieder?

Kinderen KOOP je niet,
die KRIJG je!
En een gegeven paard moet je niet in de bek kijken..

Whahaha! Ik vind hem zelf erg sterk *LOL*

BTW,
elk paard heeft zijn eigen prijskaartje, voor Ozep heb ik al vaker een redelijk bod gehad, maar voorlopig kan ik nog een heel end met hem vooruit en als ik een paard met diezelfde kwaliteiten terug wil kopen ben ik waarschijnlijk weer net zoveel geld kwijt.
Als er binnenkort nog een hoger bod komt dan gaat hij wel. Ik zelf vind het dan ook te risicovol om hem aan tehouden aangezien wij onze paarden niet verzekerd hebben en hij is uiteindelijk van mijn vader.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 20:07

Taran heb ik nu bijna 5,5 jaar en die zal echt niet snel weggaan. Hij is nu 6 jaar en ik rijd lekker met hem. Ik kan veel met hem en wij vertrouwen elkaar. Hij gaat zelfs voor een heel hoog bod niet zomaar weg.
Mijn Haf Max zal verkocht worden, maar dat is niet doorgegaan. Nu mag hij wel blijven, zelf doe ik er weinig tot niets mee. Dus zelf zeg ik als hij geen goede verzorster meer heeft kan hij beter weg, want dan heeft hij het waarschijnlijk beter.

En het lijkt me ook wel leuk om pony's te kopen en dan in te rijden en dan te verkopen, dat zal ik wel kunnen, want dan weet ik het van tevoren.
Ik heb een verzorgpony ingereden, die werd verkocht en dat wist ik van tevoren en vond ik niet erg. Maar als ik nu een pony kwijtraak waar ik al jaren wat mee doe en ik het niet vantevoren weet zal ik het niet leuk vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 20:26

Ja, ik beken ook een pennymeisje te zijn. Om de simpele reden dat ik gek ben met mijn paard en geen enkel bedrag kan dat vergoeden. Een ander paard ook niet trouwens, dat weet ik zeker. Een paard als deze kom je maar 2 x in je leven tegen en dit is al de 2e en de eerste was niet van mij.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 22:09

Ik heb een aantal paarden gehad en verkocht.
1 Paard was een puur recreatiepaard, die het echt niet zag zitten om netjes te lopen. Lang leven de lol was haar motto. Ik heb haar verkocht. We kwamen de nieuwe eigenaar van haar nog regelmatig tegen. Dat klikte heel goed, paard blij en wij blij.
1 Paard heb ik 7 jaar gehad en heel wat mee af getobt. Na heel wat gedokter is het aardig goedgekomen. Ik was haar dus nog steeds aan het inrijden. Na lang wikken en wegen hebben we besloten haar te verkopen. Een kennis heeft haar gekocht en hij wist wat ze allemaal heeft gehad. Hij maakt alleen buitenritjes door de duinen en langs het strand. Paard blij en wij blij.
1 Paard was echt een mannenpaard. Dat betekende elke dag een gevecht en paardrijden is HOBBY. We hebben haar dus verkocht aan een man en dat klikte. Paard bij, wij blij.
1 Paard hebben we om financiele redenen moeten verkopen. Helaas, maar het moest.

De paarden die we nu hebben blijven. De merrie gaat alleen weg bij een goed bod en de fries gaat nooit weg. Als we de fries moeten verkopen om financiele redenen of wat dan ook, dan verkopen we de hele stal en dan gaan we gewoon in een rijtjes huis zitten. De pony's hebben we gekregen. Die worden natuurlijk nooit verkocht.

Af en toe koop ik een paard die het niet zo goed heeft gehad. Ik knap het paard op en zoek daar een goede baas voor.

Als je een paard of pony koopt hoop je natuurlijk dat hij zijn hele leven bij je is. Maar als het niet klikt, dan zit er nix anders op dan een baas te zoeken die wel bij het paard past. Het is net als een huwlijk, het moet klikken van beide kanten.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 22:55

Ik heb 1 merrie, Cerise.

In mijn geval ligt het anders dan bij vele mensen die ik ken.
Ik heb altijd een paard willen hebben.
Toen ik kanker kreeg zouden we een kindje gaan adopteren, ik kon zelf geen kinderen krijgen.
Toen de adoptie wegens kanker-uitzaaiingen niet door ging, kochten we een paard.

Cerise is mijn 'levensinvulling'. Mijn kind dus eigenlijk.
Ze is de reden dat ik tijdens chemokuren op mijn knieƫn kotsend in het toilet daarna toch weer opsta.
Ze is, samen met mijn man, de reden dat ik leef.

Cerise geeft mij de kans om mijn dromen waar te maken:
op een eigen paard buitenritten maken
op een eigen paard bij een vereniging lessen
op een eigen paard wedstrijden rijden, zowel springen als dressuur.

Of ze ooit wordt verkocht?
Als ik in financiele nood kom wel, dan kunnen we niet anders.
En misschien als iemand ooit een fantastisch hoog bod doet, en ze kan zo de kans krijgen om op hoog niveau zich te ontplooien in de sport (zelf zal ik nooit zo hoog komen)... tja dan misschien wel.
Maar ik denk het niet.

Ik kan altijd nog met haar fokken, recreatief rijden (ze is dol op buitenritten, ook endurance zou wat voor haar kunnen zijn).
Dus zolang ik haar onderhoud kan betalen, blijft ze.

En mocht ik lichamelijk ooit niet meer in staat zijn haar de nodige beweging en aandacht te geven, dan zoek ik wel een verzorgster.
Maar ik ben niet zo gauw uit het veld geslagen!
Chemokuren of niet, kanker houdt mij niet weg van mijn meissie... Extreme duivel

Als ik na een week ziek zijn daarna weer bij de wei aan kom, en ze heft haar hoofd op en laat een lief hinnikje horen...
die bruine ogen
op mij gericht
ineens een glimlach
op mijn gezicht
energie stroomt weer
in mijn zwakke lijf:
jij, de kracht
waarop ik drijf. Lovers

D. Lachen

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 22:58

Ik zou Tos alleen verkopen als ik hem niet meer goed genoeg zou kunnen verzorgen, door bv ziekte, geld nood of tijdgebrek.
Maar dan nog, zou ik hem niet zo in de verkoop zetten.
Hij zou dan waarschijnlijk bij Marleen komen! Knipoog

Er bieden vaak mensen interesse, op wedstrijd enzo, en ten het slecht tussen ons ging (en ik zat te twijfelen) hebben smmige mensen een (goed) bod gedaan.
Maar Tos verkoop ik echt niet zomaar, we hebben samen zoveel voor ons zelf overwonnen...
Nee, Tos zal ik niet snel verkopen!

Als ie vervelend is dreig ik altijd met de slager... maar het blijft met dreigen! Haha!
Nee, met geld kan je ook niet alles kopen!

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 15:39

Ik heb mijn vorige paard verkocht omdat ik hem helemaal zat was. De mensen die toen ook op horses kwamen kennen het verhaal denk ik nog wel. Kort samengevat kwam het erop neer dat ik teveel met hem meegemaakt had. Ik was zo kwaad inwendig dat het paard er door van streek raakte, de keus was toen snel gemaakt, dat had hij niet verdiend. Hij heeft het nu goed, daar heb ik vrede mee, en ik heb een paardje waar ik mee verder kan. Ik heb geen spijt van dat ik hem verkocht heb, ook geen spijt dat ik hem gehad heb, heb veel van hem geleerd. En ik heb hem zijn vertrouwen in de mensheid terug kunnen geven, maar soms loopt het anders dan je wil, maar geen spijt dus.
Omega gaat denk ik niet meer weg, hij is het gewoon voor mij, maar zeg nooit nooit....