Paard en hond.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-01 14:57

Wie van jullie heeft ervaring met naar de bossen gaan met paard en hond??
Ik weet dat er een tijd geleden iets over in het bit heeft gestaan, maar ik wil er zoveel mogelijk over te weten komen.

Wat niet is kan nog komen...


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 15:02

Ik heb mijn hond 1 keer in de wei bij Pinky gedaan, maar hem er ook maar snel weer uitgehaald! Dat ging dus echt niet goed. Pinky was bang voor Cimba dus trapte hem en Cimba was bang voor Pinky dus deed nix anders dan aanvallend grommen en blaffen.
Wel loopt er bij Pinky regelmatig een hond (Rotweiler) door zijn wei. Dat vind hij prima. Hij volgt hem vrolijk en is er lief voor. Zolang de hond maar niet achter hem gaat staan want dat wil pinky niet hebben, dan traptie.
Met Marjon & Mysty zijn we ooit de bossen in geweest met de hond van de eigenaren. Een jack russel. Die liep ergewoon achteraan, niets aan de hand.

Groetjes Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 15:13

Ik ben laatst met IJsco en Banja naar buiten geweest. Bij de weg heb ik Banja aan de riem, die twee kunnen dan ook goed met elkaar opschieten dus paard en hond staan netjes naast elkaar te wachten bij de weg. In het bos heb ik haar losgelaten, als ik de hond roep komt ze ook wel. En als ik in situaties kom dat ik het niet zo vertrouw doe ik de hond vast. Als IJsco braaf is hang ik helemaal over haar heen om de riem aan Banja's halsband te doen. En als het niet lukt, tsjah dan moet ik dus afstappen...

Zorg dus eerst dat paard en hond aan elkaar gewend zijn en dat je zowel paard als hond de baas kan voordat je met beide op stap gaat. Het geeft echt een heel rijk gevoel als je op je paardje door het bos rijdt en je hondje loopt zo blij naast je te dartelen. Dit gevoel is helemaal perfect als je niemand tegenkomt en helemaal alleen in het bos of op de hei bent. Heerlijk!
Succes!

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 16:25

Ik ga wel eens met de paarden en een hond naar het bos. Dat gaat goed tot dat de hond eem tak gevonden heeft. Dan is het echt feest!!!!!!
Met de pony's gaat het prima. Een van de honden sprong zelfs een keer over Tammy! Tammy liep los(zo als gewoonlijk) en de hond sprong er zomaar over heen. Tammy loopt altijd los in het bos als ze niet voor de kar staat. Dat is wel makkelijk met de paarden omdat die overal bang van zijn en Tammy kijkt er niet eens naar. Dan volgen de paarden vanzelf.
XXX
Ciska

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 16:39

Deed ik vroeger altijd, maar nu is Polleke wat ouder en kan ze het niet meer zo goed bijhouden. En ze is bang voor andere honden. Maar het ging vroeger altijd uitstekend. Je moet wel een hond hebben die absoluut naar je luistert en niet langs de weg moeten rijden want dat is te gevaarlijk voor de hond. Mijn paarden wennen aan mijn hond zodra ze aan mij wennen. Want ze zien mij nooit zonder hondje. Dus dat gaat vanzelf. Uiteraard is mijn hondje ook aan paarden gewend.

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 17:25

Ik heb Baloe (mijn hondje) ook een keer meegenomen naar het bos, toen ik mijn verzorgpony nog gehad. Als ik de weg over moest, stapte ik af en deed Baloe aan de riem. In het bos liep ze gewoon los, en bleef netjes bij mij in de buurt. Ze ging ook niet achter mijn verzorgpony lopen of ervoor. Als ik nu ga wandelen met Oscar, loopt Baloe ook gewoon mee en dat gaat prima. Oscar vind Baloe ook niet eng, dus dat scheelt ook weer een stuk.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 18:10

Als ik rijd, onder het zadel of voor de wagen, mijn hondje gaat bijna altijd mee.
Gewoon los, naast het paard of op de wagen. Ze rent vrolijk mee en luisterd prima en kan ook keurig naast mijn "been" volgen!
Maar goed, ik woon wat dat betreft wel weer erg mooi. geen drukke wegen, weinig verkeer!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 13:24

Onze fox gaat nog wel eens mee als ik met een van de friezen een bosrit ga maken dan gaat hij recht tegen de voorbenen opstaan en kan ik hem aan zijn nekvel bij mij voorop zetten en als we in het bos zijn springt hij er zelf af.

Mijn ouders nemen met de kar altijd alle drie de honden mee, ze gaan als een gek tekeer wanneer ze ze thuis laten...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: rocky_1995 en 137 bezoekers