plastic beenbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
D2002
Berichten: 74
Geregistreerd: 25-03-02

plastic beenbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-02 09:34

Hoi,

Omdat het natte seizoen weer aanbreekt denk ik erover om plastic beenbeschermers voor mijn paard te kopen (bijv. merk Gera).
Mijn paard staat nl. rondom met beschermers in de wei (hele dag) en die worden nu erg nat en ik krijg ze binnen 1 nachtje niet droog. Natte beschermers gaan schuren met alle gevolgen van dien.

Nu lijkt het mij dat je plastic beenbeschermers erg makkelijk schoon kunt maken en kunt afdrogen, maar hoe zitten ze om het paardenbeen en beschermen ze voldoende.

Wie heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 09:43

Volgens mij maakt het niet zoveel uit wat je om de benen doet, nat wordt het toch, al is het bij al die kunststoffen alleen al door het transpiratievocht wat niet weg kan.
Misschien is het het handigst als je er gewoon een paar bijkoopt, dan kan het ene paar thuis drogen terwijl je paard het andere paar om heeft.
Het is niet zozeer het vocht wat gaat schuren, maar zand en vuil die ertussen gaan zitten. Ik heb zelf hier ook nog steeds niet de beste oplossing voor gevonden, maar die van mij gaat met nat weer niet de hele dag naar buiten. Ze heeft strijklappen om met van dat elastische zachte spul als ondergrond, en dat zweet eigenlijk nauwelijks.

D2002
Berichten: 74
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-02 09:59

Hoi Faienne,
Het is geen zweet waar mijn paard last van heeft want in de zomer blijft het lekker droog.
Tijdens het rijden (gebruik ik anderen) merk ik wel dat het soms vochtig is van het zweet.
Om nu iedere dag die vieze stinkende peesbeschermers mee naar huis te nemen en op de verwarming te drogen...nee, daar voel ik weinig voor. Vandaar mijn vraag over de plastic beschermers, die kan ik met warm water afwassen en met een handdoek drogen lijkt me...en klaar voor gebruik voor de volgende dag Knipoog

Ik vind het wel belangrijk dat mijn paard zoveel mogelijk buitenkomt, ook met slecht weer!!

Ik moet dus voor de wintermaanden de 'perfecte' beenbeschermers zien te krijgen.

Helaas kan hij niet zonder op de wei, staat rondom om ijzers!
Overdag altijd buiten en NOG schrikken van een vallend takje, wind, etc. ;-(
Knipoog))