shetvraagjes.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

shetvraagjes.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-02 19:16

Ik heb een weilandje gevonden waarin ik volgend voorjaar m´n pony neer kan zetten. Omdat hij dan alleen zou staan ben ik van plan er 2 shetjes bij te kopen. (2 omdat ´n pony in t najaar weer naar binnen gaat en er anders 1 shetje alleen achter zou blijven.....)
Nou m´n vragen:
1) wat is een redelijke prijs voor een shet zonder papieren, onbeleerd? En wat voor een shet(hengsten)veulen?
2) Kan een jaarlingshet ook gewoon t hele jaar door buiten staan? (schuilstal wel aanwezig)
3) Kan ik een (hengsten)veulen gewoon bij mijn hengst in t weiland gooien of gaat dat niet goed. Mijn hengst doet verder trouwens normaalgesproken niet moeilijk met andere paarden.


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 19:38

Ik denk dat als je een shethengsveulen aanschaft dat je hele lage aanschafkosten hebt, ze staan vvaak al te koop voor rond de 50 euro.

Een jaarling shet kan gewoon het hele jaar door buiten.....ze krijgen echt een megavacht.(net beertjes)

Ik denk dat als je een hengstveulen bij jou hengst in het land dat dat over het algemeen wel goed gaat.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 16:39

jacqueline schreef:
Ik denk dat als je een shethengsveulen aanschaft dat je hele lage aanschafkosten hebt, ze staan vvaak al te koop voor rond de 50 euro.

Das wel heel erg aan de lage kant. Daar kan ik ze niet voor vinden. Jij bedoeld dan waarschijnlijk ook een effen (vaak zwarte) kleur. Geen aparte tekeningen of bonte.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 18:44


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 18:52

1) Een shetlandhengstje zonder papier heb je heel goedkoop. Tussen de 50 en de 150 euro heb je een leuk beessie. Uiteraard zijn de veulens een stukkie goedkoper dan de 4 jarigen.

2) Ja hoor, prima zelf. Ze vormen zelf een super dikke vacht en die krijgen het echt niet koud!!

3) Dat durf ik niet te zeggen... Ieder paard is weer anders. het hoeft totaal niet fout de gaan maar die kans is er uiteraard wel

Tipje: Als ik jou was zou ik eerst eens wat boekjes enzo gaan lezen. Een shettie is wel goedkoop in aanschaf, en vrij sober in onderhoudt, maar ook een shet heeft verzoring nodig aan de hoeven enzo.. je haalt je toch een extra kosten en lasten post op de hals en het zou gemeen zijn als die shet er de dupe van werd.
Maar volgensmij ben je volwassen genoeg dat zelf te bepalen Lachen Dus, succes ermee!!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 118 bezoekers