Vraag over de folder : De paardendrogist.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Vraag over de folder : De paardendrogist.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-02 17:58

Ik heb dat boek dus net binnen gekregen en keek even bij wondverzorging (BLZ 68,69,70,71)

Want pepper heeft een wond onder de singel lijn en het duurt zo lang
voordat dat weer genezen is.

weten jullie misschien welke zalf ik er het beste op kan doen?

en misschien kan ik er iets onderdoen (onder de singel) bv een katoenwindsel ofzo ?

Je hebt zo veel dingen daarvoor..

Dus vraag 1 = Welke zalf gebruiken voor wondje onder de singel

vraag 2 = wat onder de singel doen (gaasje, katoenwindsel enz)

HEEL ERG BEDANKT VOOR DE MOEITE Haha! Lachen

xx chantal


rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 18:03

je kunt ook een oude, zachte handdoek in drieen vouwen, dus op een derde vouwen en dan weer tot je een soort singelhoes hebt, dit vast (laten) stikken en dan heb je een goedkope singelhoes, op deze manier hersteld het wondje misschien sneller. Je kunt misschien ook een ander (soort) singel omdoen of hem op een ander gaatje vastdoen. als je erg veel zalf gebruikt maak je het geheel misschien te zacht waardoor het sneller open gaat. Als je er wel zalf op wilt smeren zou je levertraanzalf er op kunnen smeren (ook in tube te koop bij het Kruidvat!)

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-02 18:06

rhijnauwen schreef:
je kunt ook een oude, zachte handdoek in drieen vouwen, dus op een derde vouwen en dan weer tot je een soort singelhoes hebt, dit vast (laten) stikken en dan heb je een goedkope singelhoes, op deze manier hersteld het wondje misschien sneller. Je kunt misschien ook een ander (soort) singel omdoen of hem op een ander gaatje vastdoen. als je erg veel zalf gebruikt maak je het geheel misschien te zacht waardoor het sneller open gaat. Als je er wel zalf op wilt smeren zou je levertraanzalf er op kunnen smeren (ook in tube te koop bij het Kruidvat!)


Ja ik heb al zo`n singel hoes (gekocht)
MAAR WEL BEDANKT

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 18:33

Het fijne van de paardendrogist is dat je ze altijd mag bellen voor advies. Gewoon doen dus! Haha! Zij kennen hun producten het beste, en mij raadden ze aan naar de ruiterwinkel te gaan, dus ik denk dat ze ook eerlijk zijn in hun advies..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 18:38

mijn pony had ook zo'n wondje van de singel, ik heb gewoon 4 weken niet gereden en heb er regelmatig wat prodier wondzalf van VSM opgesmeerd, werkt wel goed vind ik zelf. Ik ben vandaag weer begonnen met rijden met een nieuwe singel, neopreen van kieffer en ik hoop het het zo dus te voorkomen dat ze weer een wondje krijgt, want voorkomen is nog altijd beter dan genezen....

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 20:23

smeer er gewoon uierzalf op!! werkt prima bij drukkingen!!
ook kun je yellow cream gebruiken dat geneest heel mooi!!


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 20:38

Ik gebruik als eerste ontsmetting acederm spray en daarna calendula zalf. Ook zou ik bij een singel wondje eventjes niet met zadel rijden....tot helemaal genezen is!

Succes!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-02 12:23

Bedankt!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 13:42

Schoon maken met betadine shapoo en daarna betadine spray erop en ook niet rijden tot het genezen is.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 29 bezoekers