Magertjes!

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Elles_Vrijenesse

Magertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-02 17:40

Mijn lieve haflinger wordt redelijk mager. Bijvoeren met biks is niet zo'n goed idee, omdat ze daar echt hyper actief van wordt! Frusty
Ik geef nu dus heel veel hooi. Maar dat eet ze meestal niet helemaal op! Hebben jullie nog suggesties wat ik kan bijvoeren, maar waar ze geen energie van krijgt!? Slobber!?

"De kracht van een vlieg is genoeg om een paard zijn staart te laten bewegen..."

Gast912

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 17:45

Er zijn verschillende soorten bix in de handel.
Pavo 1000 is een brok waar erg veel energie in zit maar waar een paard niet fel van wordt. 2 kilo van die brok per dag moet meer dan genoeg zijn om je pony wat vetter te krijgen.

Noie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 17:56

als ze het hooi niet helemaal op eet dan kan ze zich misschien niet helemaal lekker voelen of zo.
maar wat jippie ook zegt er zijn allerlei soorten bix of bijvoorbeeld speciale dik maak voer.
suc6 ermee!

Lieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 22:04

Van mais schijnen ze ook wel dikker te worden.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 22:22

Ik zweer echt bij maismeel!!!!!
Mijn pony was plotseling heel erg mager en dof in de vacht. Vitamine erin gestopt en maismeel bij gaan voeren, dat voer ik nu nog steeds en ze ziet er weer super uit. Binnen een korte tijd zag ik al verschil.
Echt maismeel vind ik dusecht super. Haha! En het is goedkoop, 3 euro voor een KG geloof ik.

Hip & Groen - Voor eigentijdse, bewuste ouders!
http://www.hipengroen.nl

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 22:55

Ook wormen kuur is heel erg belangrijk en een magermaker als je het niet geeft.Je hebt verschillende soorten maar ik zou equest? nemen.
Ja er zijn verschillende voeren op de markt die goed voor de conditie en tevens gewicht zijn.Kijk op internet eens rond naar verschillende voeders.
Havens heeft ook verschillende goede voeders.Zal me niks verbazen als hier ook een voeder tussenzit dat gewoon normaal voer is maar tevens het gewicht op pijl houd.Ga bv ook eens uitpluizen hoeveel jou paardje gemiddeld zou moeten hebben misschien dat je te weinig voert?

Gast912

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 08:58

Nathalie schreef:
Echt maismeel vind ik dusecht super. Haha! En het is goedkoop, 3 euro voor een KG geloof ik.

goedkoop Verward
25 kilo Pavo 1000 kost nog geen €9,- Met maismeel moet je idd vitaminen bijvoeren, anders worden het rantsoen te eenzijdig.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 09:18

Maismeel voer je toch bij? Naast de brokken die het dier normaal krijgt? Waarom wordt het rantsoen dan te eenzijdig?

* To Belg, or not to Belg *

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 09:38

Die van mij staat nu dus op extra hooi. Kijken of ze er dan weer wat voller uit gaat zien. Die van mij glimt overigens als een tierelier. En ze voelt zich ook tiptop. DWZ ze gedraagt zich als een jolige meid. Ik heb verschillende mensen gevraagd, want ik voelde me toch ietwat schuldig omdat ze zo schraal uitzag., maar iedereen zei hetzelfde: nee, hoor, jou paardje is prima!

Gast912

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 10:33

Als je mais als bijvoer gebruikt is het OK maar ik kreeg de indruk dat deze pony helemaal geen brok krijgt omdat er wordt geschreven dat de pony van biks te heftig wordt.

Elles_Vrijenesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-02 15:14

Neehoor ze krijgt wel gewoon biks, 1 kilo per dag en daarbij voeren we ook nog muesli dus daar ligt het niet aan. Wormenkuur krijgt ze gewoon elke 6 weken. Het is dus gewoon een actief beestje en daardoor is ze wat mager, maar hoe meer ik biks ga voeren hoe actiever ze wordt en dat is niet echt de bedoeling. Verder zit ze gewoon super in dr vel en glimt ze als een tierelier! Haha!
Ik ga zeker weten het mais proberen! Bedankt voor de reacties!

"De kracht van een vlieg is genoeg om een paard zijn staart te laten bewegen..."

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie