Knoeien met voer,wat doe je eraan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 09:50

Je schrijft dat hij een combinatie van voer krijgt.

Als je alles nou een apart en na elkaar geeft, dus eerst de brokken, dan de melange....
Mischien zit er iets door dat hij niet lust en het daarom uit de mond laat vallen.......... Ook omdat je zegt dat hij nite weer opzoekt.

Ik heb om mijn pony dikker te laten worden geen extra krachtvoer gegeven maar volop goed hooi, zoveel ze op kon, ze was in 3 maand tijd weer "normaal" op gewicht.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-02 12:07

dat van die baksteen snap ik niet,dan kan hij alsnog een hap nemen en het vervolgens buiten de voerbak weer op de grond laten vallen.

op de grond vind ik zonde want dan drukt hij t alle kanten uit en dan komt het tussen z'n zaagsel en dan eet ie t niet meer!

Ja sorry hoor maar tis nou eenmaal een moeilijk figuur!!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 14:14

Bij schrokkers en soms ook bij sopdozen (die dus voer op de grond laten vallen) worden weleens kiesselstenen door het vervoer gemengd.
Ze hebben dan meer aandacht nodig voor het eten en zullen daarom ook langer met hun hoofd boven de voerbak blijven.

Maar hoeveel voer krijgt hij per keer in zijn bak?

Als hij 1.5 kg verknoeid en niet meer opeet, zou ik hem gewoon eens wat minder krachtvoer geven en meer hooi...........
Of brokken kiezen die meer energie bevatten, dus minder in hoeveelheid (kilo's) en meer energie.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-02 10:33

alane,hij knoeit ook als ie gewoon alleeen brok krijgt dus het heeft er denk ik niet mee te maken dat ie iets niet lust.

Ik gaf m eerst 4 kilo in een keer maar hij krijgt nu 2 kilo per keer.

Hij mag onbeperkt kuil eten en heeft goeie brokken met veel energie

Hij is ook al dikker geworden hoor,hij was eerst echt heel dun en ingevallen maar nu is ie alweer lekker vol.
hij heeft ook z'n wormenkuur weer gehad

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 11:15

je vraagt zelf of je er wat aan kunt doen, en wanneer er iemand met tips komt dan deugen die niet.........

Dan krijgt je paard de ene keer 4 kg per dag dan weer 4 kg per keer.
Dan mag hij niet minder hebben omdat hij te dun is en dan is hij weer (redelijk) op gewicht.

Dan krijgt hij een mengeling van voer dan weer regelmatig alleen brokken....

Je hoeft met de tips en suggesties die aangedragen worden niets te doen (kan niemand je verplichten en is maar goed ook) maar je verwerpt iedere tip die gegeven word of omdat je dat al geprobeerd hebt of om andere redenen, als je alles er al aan gedaan hebt om het eraf te krijgen dat hij knoeit met voer dan zal dat probleem wel niet te verhelpen zijn en zul je je er bij neer moeten leggen.......

Dit is niet rot bedoeld ofzo Haha!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-02 12:12

IK heb nooit gezegd dat die tips niet deugen maar dat werkt bij MIJ gewoon niet.(misschien is t voor anderen wel een goeie tip)
Ik heb nooit gezegd dat hij 4 kilo biks per keer krijgt,
Hij krijgt 4 kilo biks op n dag maar in twee keer ;sóchtends en sávonds twee kilo
Hij is vrij snel aangekomen ,Hij krijgt al langer zoveel biks dan dat dit topic er is.
Hij kreeg eerst alleen enkel brokken maar daar knoeide hij ook mee.(heeft pas sinds kort deze miks)
Toen ik veel had geprobeerd en niks meer wist heb ik dit topic geplaatst,het is dus al langer aan de gang maar ik heb eerst geprobeerd de oplossing zelf te vinden.
Ik vroeg me af of iemand de ultieme tip had die ik nog niet had geprobeerd.
Je kan toch altijd kijken of iemand een tip heeft die je nog niet kent?!
Tis heus niet mijn bedoeling om alle tips af te wimpelen hoor maar ik kan er ook niks aan doen dat er zo weinig helpt,ik wacht gewoon tot iemand DE tip geeft.