Manege Nieuw Amstelland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Manege Nieuw Amstelland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-02 21:35

Wie kent Manege Nieuw Amstelland in Amstelveen? Nu ik in A'dam studeer wil ik misschien daar gaan rijden. Deze manege is ook vlakbij de universiteit (VU), dus dat is ook wel makkelijk. Maar het gaat me vooral over lesniveau, sfeer, paarden etc. Prijzen ed. kan ik wel vinden op de site, dus het gaat me vooral om die andere dingen.

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 11:53

Heb er een tijdje rondgehobbeld. Sfeer e.d. is natuurlijk iets heel persoonlijks, en op deze manege ligt dat ook nog eens aan de dag dat je komt rijden. Ook met het niveau van lesgeven is dit zo, ligt er helemaal aan op welke dag je komt, en wie er dan lesgeeft.
Het grootste nadeel van deze manege vond ik het grote aantal lesklanten in 1 les, 15 man in een 20 bij 40 bak. Het grootste voordeel van de manege is dat het in het Amsterdamse bos is en dat je dus 's zomers ook lekker het bos in kan.
Privelessen vond ik er erg goed. Ik zou je aanraden om voor de sfeer e.d. gewoon eens binnen te lopen op verschillende dagen.
De paarden die er staan zijn wel oke, en ook de verzorging is prima in orde.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 12:39

Zelf heb ik ook een tijdje gereden op een manege aan de rand van het a'damsebos: Dit was st. Ruiterschool A'veen. Voor de rest kwam ik vaak met privépaard op Gijsbrecht van Amstel in Ouderkerd. Deze manege staat/ stond in de hele regio goed bekend. Ik moet zeggen dat ik er nooit één ruk heb geleerd want de eigenaar/instructeur was erg gericht op springen dus dressuurmatig leerde je erg weinig daar en deed je dat ook haast nooit.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 13:02

NIET HEEN GAAN!!!
ik heb er 1,5 jaar geleden voorstage gelopen(totaal 5 weken) voor me school. nou ik vond het echt niet leuk!een stomme sfeer hangt er, allemaal kak en vooral dressuur! de lessen zitten idd bomvol, en ja het ligt er net aan van wie je les hebt, maar ik vind vooral de sfeer daar poedersuiker, omdat het zo groot is en iedereen denkt zo goed over zichzelf, ik heb liever een wat kleinere stal waar iedereen mekaar kent en waar het super gezellie is!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 19:06

Ik heb er 7 jaar terug voor het laatst gereden.
Marjos is een goede instructrice.
Als je er eens langs gaat en Firenza staat er nog, geef haar dan maar een knuf namen mij Lachen

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-02 09:25

Zal ik doen Haha!
Weet iemand dan een andere goede manege daar in de buurt? Het belangrijkste is dat de instructie goed is. En natuurlijk dat dat paarden goed verzorgd zijn.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 09:29

Er zijn daar in de buurt een heleboel maneges, o.a. ook westernstijl. Wil je perse dressuur/springen of sta je open voor andere stijlen?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 09:30

Ik zou het gewoon eens proberen, kies een senioren les en ga 's avonds,
dat heb ik daar al vrij snel gedaan (terwijl ik nog geen 18 was, was 16 jaar) dan zijn de lessen minder druk, door de volwassenen het niveau ook beter vond ik. In de zomer kun je je gewoon bijschrijven bij een les als ze naar buiten gaan. Ik heb in de 2 jaar dat ik er gereden heb 3x gesprongen, 12x naar buiten (waaronder 2 maal een 3 uurs rit en ik schreef me in andere lessen erbij naast mijn eigen les)
Maar dat is 7 jaar geleden geweest.

Was weer een hele verandering vroeger op de ponyclub heb ik in de 2 1/2 jaar dat ik daar heb gereden 12x in de bak gereden Lachen de rest buiten.

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 16:01

er zijn daar in de buurt ook een heleboel pension stalllen rij er maar eens een rondje je mond zal openvallen van alle stallen! shaneen

Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 16:15

ik heb er ook gereden en ik vond er wel een leuke sfeer hangen hoor !!!


als je dr heen gaat wil je dan paljas een knuf van mij geven ????
paljas is een witte pony Lovers