Hoe lang stappen jullie uit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 19:45

Tis soms verschillen bij Melano. Ligt er ook aan of die heel erg bezweet is. Meestal zo rond de 5 minuten. Is wel voldoende na een gewoone training.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-02 22:38

Ik vroeg me af hoe lang jullie uitstappen omdat ik er zelf de laatste tijd zo ongelooflijk mee bezig ben. Na een (redelijk actieve maar niet extreem zware) stapte ik laatst een uur (!) uit en nog was Pjelk niet droog. Zweetdekentje helpt ook niet want daaar wordt ie helemaal zo warm als een kacheltje van en om nou een uur te rijden en twe uur uit te stappen vind ik ook wel weer een beetje ver gaan.

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 22:43

Minsten 10 minuten.
Met uitstappen lekker lange teugel en dan figuren rijden met me benen en zit, en dit vind ik zelf wel een goede oevening. Zo leert ze goed om op me zit en been 'stuur' te reageren.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 22:59

Heel veel mensen op onze vroegere stal stapte maar een minuut of 3 uit Verward Vaak heb ik hier wat van gezegt maar vaak was een grote bek het enige antwoord wat je kreeg.... Zelf stapte ik altijd op Demi wel een minuut of 10 of 15 uit...gewoon lekker aan de lange teugel en dan zelf ook lekker je voeten uit de beugels en zo beetje lekker zitten genieten Lovers . Dit deed ik zelf als ze niet kort ademmig of bezweet was, gewoon omdat ik het lekker vondt Haha! en omdat je wel rekening met de spieren moet houden (teminste vindt ik altijd). Voordat ik dan naar de stal ging deed ik de singel iets losser en dan gingen we weer naar de stal.
Voor het inrijden gebruikte ik ook meestal een minuut of 15. Gewoon om haar lekker los te laten komen. Dit deed ik altijd door veel te stappen, draven (en dan lichtrijden) en veel overgangen maken...Hierdoor werd ze goed allert op het been en dat was altijd prettig voor de vervolg oefeningen die daarna kwamen Haha! Haha! .

Neeltje

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 23:12

Ik stap uit totdat ze op adem is.De ene keer is dat wat langer dan de andere keer.Vandaag regende het pijpestelen tijdens mijn les en waren we aardig doorgeregend en heb ik haar op stal gezet zonder uit te stappen en met een zweetdeken om.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 10:27

Minimaal 10 minuutjes na in de bak gereden te hebben. Maar meestal ga ik met Remy nog een stuk over de dijk heen lopen (wel erop) of fietsen. Uiteindelijk ben je dan al gauw zo'n 20 minuten tot een half uur aan het stappen.

Als ik minder tijd heb gaat hij in de stapmolen, net zo lang als ik bezig ben met uitmesten.