Kennen jullie ook veel jaloezie in paardenwereld?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 11:15

ik WAS lid van een menvereniging, (mijn vader ook) heb het lidmaatschapmopgezegd omdat ik nergens meer een uitnodiging voor kreeg, mijn naam min of meer te grabbel werd gegooid tijdens de gezellige uurtje samen zijn, omdat ik niets wilde doen (geen werk verrichten) etc.
Dat niet willen klopte dus niet, het niet doen wel, om de simpele reden dat de secretaresse van die vereniging mij dus niets stuurde en ik achteraf pas hoorde dat er weer wat was geweest (feestavond, onderlinge etc.)

Waarom? geen idee of jalouzie of ik "paste" niet in hun straatje. In die tijd hadden we een bestelbus met reclame van de autohandel waar we deze gekocht hadden, ze dachten op de club dat we een eigen bedrijf hadden, toen ik na een paar maanden gevraagd werd naar de functie van mijn man binnen öns"bedrijf, heb ik dus verteld dat wij en geen bedrijf hebben en ,mijn man daar dus niet werkt.
Kaboem de gezelligheid weg, hoorde er niet meer bij etc. Het ergste vond ik dat ik toen net een paard had gekocht dat beleerd zou worden op de club, we hadden toen nog geen trailer, en een club genoot haalde mijn paard dan op, de instructeur hielp mij etc. Tot de grote klap (van het niet hebben van een eigen bedrijf) mijn paard werd niet meer opgehaald zonder bericht vooraf (heb toen een trailer kunnen lenen) maar werd ook niet meer geholpen, door niemand..........

Zo kan het ook gaan.

Ben nu lid van een geheel andere vereniging, de ponyclub waar mijn dochter lid is, en wil tzt ook lid worden van de menclub daarzo.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 11:22

Ik zie ook veel jaloerse mensen in mijn omgeving.
Mijn pony heeft bij zijn oude eigernaar Z2 gelopen. Zelf rij ik nu M1. Dat was heel snel gegaan, want het gaat gewoon supergoed. Nu zeggen dus de meeste mensen bij ons op de manege: "Ja, maar jou pony heeft al Z2 gelopen." Ze denken dus als je pony Z2 heeft gelopen zo mar alles doet, en alles kan. Dat vind ik dus echt onzin, want het is toch hard werken hoor!!!

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 12:27

Emeraldo schreef:
Ik zie ook veel jaloerse mensen in mijn omgeving.
Mijn pony heeft bij zijn oude eigernaar Z2 gelopen. Zelf rij ik nu M1. Dat was heel snel gegaan, want het gaat gewoon supergoed. Nu zeggen dus de meeste mensen bij ons op de manege: "Ja, maar jou pony heeft al Z2 gelopen." Ze denken dus als je pony Z2 heeft gelopen zo mar alles doet, en alles kan. Dat vind ik dus echt onzin, want het is toch hard werken hoor!!!


Dat is soms ook onwetendheid hoor. Die mensen weten niet beter en denken dat elk z paard vanzelf loopt. Als je de discussie aangaat, of beter nog ze zelf even laat voelen, kijken ze er daarna soms best anders tegenaan. En ik zou zeggen zie het als een compliment blijkbaar ziet het er zo makkelijk uit dat men denkt dat het vanzelf gaat en is dat nou niet net het doel van de dressur?

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 17:15

Ik heb gelukkig helemaal geen ;ast van jaloerse mensen in de buurt. Iedereen heeft een of meerdere eigen paarden en bij ons in de straat zijn de meeste paarden ook van de mensen zelf, al loppt er hier en daar wel een verzorgertje rond maar daar kunnen we ook goed mee opschieten.
het is hier eerder gezellig dan een jaloerse boel!

moos
Berichten: 38
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 18:20

jaloezie is er zeker en vaak nog dichterbij dan je denkt ik sta nu op een stal daar gaat het allemaal gemoedelijk zonder poespas maar sommige mensen vinden zichzelf belangerijker zodat ze niet eens meer in de gaten hebben dat ze met PAARDEN bezig zijn