vraagje over het (uit)lenen van spullen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

vraagje over het (uit)lenen van spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-02 17:13

Ik vroeg mij af of jullie dit doen, het lenen en uitdelen van spullen en ook samen doen met andere spullen.
Ikzelf doe dit dus wel, maar de laatste tijd begin ik mij toch een beetje te ergeren aan het één en ander.
Ik sta op een kleine stal waar we maar met z'n vieren zijn. Klein clubje, we kunnen het goed vinden samen en met 1 meisje ben ik ontzettend goed bevriend geraakt. Zij heeft daar een pony staan, en behalve een zadel en hoofdstel heeft ze niet veel spullen. Ik barst van de borstels, dus daar begon het mee. Ze heeft er zelf maar 2, en de laatste jaren gebruikte ze alleen nog maar die van mij. Vond ik verder geen probleem. De laatste jaren breidde dat zich steeds verder uit, ze gebruikte vet, teer, zalfjes en andere 'medicatie', bitten noem maar op. Maar niet alleen dit, ook om dingen te regelen zoals hoefsmid e.d. werd ik aangewezen om afspraken te maken. Nou ben ik natuurlijk zelf zo stom om dat allemaal ook te doen, maar dat is een beetje de aard van het beestje, en ik had steeds de verwachting dat ze de volgende keer wel weer iets zou kopen waar ik gebruik van kon maken. Helaas kwamen aankopen die voor mij ook gunstig waren niet vaak voor, dus draaide ik vaak op voor de kosten, wat in de huidige situatie ook nog zo is. En daarbij werkt zij fulltime en woont thuis, dus heeft ze veel meer te besteden. Het moment tot besef van dit gebeuren kwam eigenlijk vandaag, ik wist dat zij thuis nog een dressuurzweep had die ze nooit gebruikte, en aangezien die van mij nog in Duitsland ligt vroeg ik haar of ik die mocht lenen. Maar dat wilde ze niet. Tsja toen stond ik met een mond vol tanden. Ik wil ook niet zo kinderachtig zijn om te zeggen dat zij in het vervolg ook geen gebruik meer mag maken van mijn spullen.
Ik heb al 2 studiejaren erop zitten waarbij ik leer hoe ik iets moet brengen, maar in deze situatie vind ik dat toch erg moeilijk omdat het een goede vriendin betreft, en daarbij is het een typje wat zich behoorlijk snel aangevallen voelt. Hebben jullie nog tips? En lenen jullie ook spullen uit of beginnen jullie daar niet aan?

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...


sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 17:22

Borstels uitlenen zou ik zelf nooit doen.
Je weet niet wat die pony heeft, dus ik zou bang zijn dat Blacky dan nog meer klachten zou krijgen.
Maar ook omdat Blacky zomereczeem heeft leen ik niks uit.
Zweepjes enzo maakt me verder weinig uit.
Maar ik denk dat je er toch iets van moet zeggen.
Heeft ze geen geld om voor dr eigen spul te zorgen?

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 17:33

He bah, vind het behoorlijk gemeen van haar. Niet sociaal! Je kunt er volgensmij ook best iets van zeggen!Misschien gewoon heel simpel: "Maar jij mag toch ook altijd mijn spullen lenen en gebruiken?"

Ikzelf heb er echt een gigantische hekel aan als iemand mijn spulle gebruikt/leent.
Ik ben super netjes op mijn spullen. Ieder ding heeft een vaste plaats en ik bepaal nauwkeurig hoe dat het beste kan liggen. iemand anders doet dit altijd anders en dat vind ik verschrikkelijk.
Ik werk hard voor die spullen, en ik ben nou niet bepaald een zeikerd maar van Pinky & van zijn/mijn spullen moet iedereen afblijven totdat ik nadrukkelijk toestemming geef...
Zeikerig he Koe

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 18:01

Hoi,

Ik had dit zelf toevallig ook vorig weekend nog aan de hand. Ik ben alleen in het weekend bij mijn paarden en heb er dus zowiezo niet veel grip op wat anderen met mijn spullen doen. De dochter van de mensen die voor mijn paarden zorgen rijdt op woensdag altijd op club met mijn paardje, dus daarom had ik ook mijn kast niet op slot. Is ook helemaal niet nodig bij hun hoor Lachen Maar ik rijd in het weekend ook op hun pony en een ander meisje ook. En die vond het dus ook wel makkelijk om mijn kast leeg te halen, cap, beenbeschermers, bit etc. En dat moest ik dan weer ergens anders terug vinden. Dat was niet de bedoeling. Toen heb ik haar gebeld (na me eerst flink druk te hebben lopen maken Haha! ) en het haar nog redelijk aardig gezegd. Dat vatte ze op zich wel aardig op. Nu heb ik toch ook mijn kast op slot en de sleutel aan die andere mensen gegeven. Die waren het overigens eens met mijn handelwijze, dus dat vond ik erg prettig.
Succes in ieder geval. En hoe moeilijk het soms ook is, eerlijk duurt toch het langst.

Judith

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 18:04

Ja somiggen dingen leen ik wel uit.Dat zijn dingen die ik dan zelf niet nodig heb.Bijvoorbeeld mijn sporen,ik rij nu niet dus heb ik ze aan me vriendin uitgeleent.Een halster en halstertouwen vind ik nooit zo probleem.Dekjes ook niet meer wel graag gewassen terug Haha! en dingen van mijzelf vind ik ook nooit zo erg,je mag gerust me cap lenen.

Profiel update!!
Nu met horoscoop,loesje,songteksen en nog véél meer! Party!!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 18:10

En vergeet je boek niet viv! Ik leen alleen aan goede vrieden dingen uit waar ik er niet om hoef te vragen om het terug te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 18:11

Nee ik leen niets (meer) uit.
Ben al eens longeerzwepen, halsters en touwen kwijtgeweest.
En dekjes die wel gewassen terug kwamen maar pony maat waren geworden.

Nee ik doe er niet meer aan, ik moet ook hard werken voor mijn spullen moeten andere dat ook maar doen.

Egoistich kreng ben ik he Haha!

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 18:16

Ik begin er niet an, want 9 van de 10 keer komt het kapot, vies terug.
Als ze iet moeten kopen ze het zelf maar.
Bv. een tijd geleden iemand wil m'n longeerlijn (hardstikke wit, geen knoppen enz) lenen.
Nou ik zei da's goed als ie wel normaal terugkomt. Twee dagen later kwam ik eens kijken hoe het longeren ging, maar ze was er niet. Ik mocht even bij de paarden kijken. Ligt m'n longeerlijn bijna zwart, kapot en 4 knopen erin op de grond gesmeten in het hooi.
Ze heeft dus een nieuwe kunnen betalen!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 18:16

wij staan ook met zijn 4 op een stal en zijn ook een echt vriendenclubje. wij lenen alles van elkaar maar leggen het ook terug. echter bij ons wordt het wel eerst gevraagd dus we gaan niet zomaar bij iemand anders in de kast snuffelen daar hou ik ook absoluut niet van. bij ons gaat het nog steeds erg goed.

maar als ik jou was zou ik er wel wat van zeggen want voor wat hoort wat toch?

Love the life that you live, live the life that you love

hobbel

Berichten: 142
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 18:25

ik begin hier dus niet aan.
ik zou zegge'' laat haar eigen spulle kopen''

rijden met tantieme gaat het super

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 18:41

Het is idd nogal asociaal, vooral als ze 't geld wel heeft maar het toch niet koopt, omdat het zo makkelijk is om van jou te lenen.
Bij mij mogen mensen best iets lenen als ze het weer netjes terugleggen en uiteraard eerst vragen. Ikzelf vind het nogal vervelend om andermans spullen te gebruiken, ik wil altijd persé mijn eigen spullen hebben: Je bepaald zelf wanneer je 't kunt gebruiken, geen gezeur als er iets kapot is of vies wordt, je bep. zelf waar het ligt enz.

Gewoon wat van zeggen hoor, desnoods met 'n lichte smoes erbij als ze zo snel op haar teentjes is getrapt, anders is de sfeer weer bedorven Frusty (Zorg wel dat ze je smoes dan nooit kan doorzien) Ok, ok: Je mag niet liegen, maar als je maar met z'n 4en bent en je krijgtr maar 'n beetje ruzie kom je daar ook niet (graag) meer op stal...

It never eats, it never sleeps, it never stops...

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 18:50

een leugendje voor het bestwil Haha!

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 19:27

Ik leen best eens iets uit, maar ik weet wel aan wie ik dat kan doen. Ik hou er niet van om honderd keer te moeten vragen of ik het terug kan krijgen. Lenen mag, maar wel eerst vragen en na gebruik netjes terug leggen.
Zelf zou ik ook niks lenen zonder te vragen. In principe heb ik ook mijn eigen spullen en is het dus niet nodig.

* To Belg, or not to Belg *

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 19:32

dat is echt stom van haar! ik zou het op een zo zacht mogenlijke manier tegen haar proberen te zeggen, zodat ze zich niet aangevallen voelt ofzo.
zelf doe ik niet zo moeilijk als iemand wat van me wil lenen.
ligt er ook aan wie het is.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 19:52

ik zou het gewoon zeggen, gewoon, heel logisch zeggen...

Ik zelf sta alleen op stal, en van mijn zooi blijft dus iedereen af, maar als ik ooit iets leen (bv van de ponyclub iets om uitteproberen) dan lever ik dat weer netjes terug en dat verwacht ik ook als ze iets van mij lenen.
geven en nemen!
Leg dat haar eens uit!
succes ermee!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

pmarena

Berichten: 47934
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 20:03

Bij mij zou het snel over zijn , dat geprofiteer van mijn spulletjes en dan zo kleinzielig doen als ze jouw eens een pleziertje zou kunnen doen....

Zeker wat van zeggen , erg asociaal en onacceptabel.

Zeker omdat zij eigenlijk veel meer te besteden heeft dan jij , echt een profiteur dan in mijn ogen , sorry hoor Lachen

Van mij mogen mensen ook spulletjes best lenen (niet al te persoonlijke dingen zoals borstels , voerbak zadel of hoofdstel , dat dan weer niet Knipoog

Maar best een zweep , halstertouw of longeerlijn.

Maar ik wil het wel ten alle tijden zelf zo netjes van de goede plek af kunnen pakken , en niet erom moeten gaan vragen of het in een hoek gesmeten smerig en verprutst terugvinden , daar heb ik een pesthekel aan en dan is het ook heel snel over.

Zo zijn hier op stal steeds de emmers kapot of liggen ze helemaal achterin iemands wei omdat ze te lui zijn om ze mee terug te nemen.

Dan kan ik dus helemaal naar achteren lopen (waar ik niks te zoeken heb eigenlijk) om een emmer te zoeken die ik kan gebruiken.

Toen heb ik er dus zelf maar 1 gekocht om niet meer afhankelijk te zijn van de de gemeenschappelijke emmers .

Maarja , dan pakken ze ook elke keer mijn emmer en kan ik die dus weer terug gaan zoeken , helemaal aangekoekt Boos!

Uiteindelijk ook kapot natuurlijk... *diepe zucht*

Erg leuk dat je 's ochtends even snel je voerbakje nodig hebt en het staat er niet , je persoonlijk zelf gekochte iets Boos!

Nu heb ik dus maar alles volgezet met Rena haar naam en hou het voor mezelf , ben zo dom dat ik het toch nog wel uitleen hoor , maar als ik het 1 keer niet terugkrijg , of terugvind in een hoop stront bij wijze van spreke , o'f als ik weinig tijd heb m'n eigen emmer uit kan staan borstelen omddat hij helemaal aangekoekt is van iemand slobber of whatever , dan ben ik helemaal onverbiddelijk.

Vind het zoooo ontzettend a-sociaal om iemands spullen te misbruiken terwijl diegene zo aardig is om je iets uit te lenen...brrrr Scheve mond

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 21:04

Omdat mijn paardje niet in pension of op een manege staat, word me zodoende ook nooit gevraagd om iets te lenen.
Da's wel een voordeel van eigen stalling, want ik heb er een enorme hekel aan om spullen uit te lenen.
Zelf lenen doe ik trouwens ook niet, als ik iets wil hebben dan koop ik het zelf wel.
Zeker met borstels, shabraks en dat soort dingen moet je voorzichtig zijn, voor je het weet loopt je paardje er iets van op.
Caps en laarzen vind ik echt smerig om uit te wisselen.

Een uitzondering op hierboven is m'n beste vriendin.
Ze woont aan de andere kant van het land, dus het gebeurt maar sporadisch.
Maar als ze bijv. eens met een dubbelgebroken bit wil rijden en dat zelf niet heeft, mag ze dat natuurlijk altijd even uitproberen.
Van haar weet ik ook dat de spullen weer netjes terugkomen, en als iets goed bevalt dan koopt ze het gewoon zelf.

Ook op wedstrijden wil ik best sociaal zijn hoor, als iemand echt in de problemen zit dan help ik natuurlijk.
Zo heb ik ooit eens m'n sporen uitgeleend aan een meisje dat de ring binnen wilde rijden, en waarbij een spoor brak.
Sneu, in zo'n geval zou ik zelf ook superblij zijn als iemand me zou helpen !

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 21:13

Bij de eerst volgende gelegenheid zou ik haar er gewoon op aanspreken.
En niet er omheen draaien, maar gewoon vragen waarom je haar zweep niet mocht lenen (mischien heeft ze er wel een goede verklaring voor, emotionele waarde, rotbui, wat gebeurd op het werk ofzo)

Spreek je haar er niet op aan, ga je je nog meer ergeren en krijg je zeker woorden/ruzie.

En begin het gesprek niet van : je mag altijd alles lenen van mij, maar toen ik je vroeg om........(je drukt haar dan met de neus op het feit dat ze afhankelijk is van jou wat betreft de spullen die ze leent, waardoor zei zich zal gaan verdedigen en dan komt zoiets van ja maar dit en ja maar dat)

Maar gewoon zeggen dat je het raar/vervelend vond dat je haar zweep niet even mocht lenen (omdat de jouwe weet ik waar was/lag)toen je haar er om vroeg en wat de reden is/was.......

Uitlenen, leen bijna alles uit, wil het niet schoon terug hebben, doe ik liever zelf (alleen zadels leen ik niet uit)

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 21:16

Ik heb nog niet alle reactie gelezen en misschien zeg ik iets dubbel: maar goede vriendin? Zo te zien zijn de gevoelens van haar jegens jou niet gebaseerd op respectvolle normen en waarden. Als je al niet eens rechtstreeks kunt (durft te) zeggen waar je mee zit zit er toch iets scheef in de verhoudingen. Jullie vriendschap is niet gelijkwaardig anders was er geen probleem geweest.
Qua rangorde is zij jouw meerdere.

Verzamel al je moed en probeer te oefenen voor de spiegel ofzo. Aangezien jij degene bent die het waard is om als vriendin te hebben zou jij je juist sterk moeten voelen en moet zij zich doodschamen.

Anders kun je nog beetje bij beetje je spulletjes terugnemen en zeggen "oh heb ik niet bij me." Knipoog

Succes!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 21:29

dit verhaal herken ik! Wij staan ook met 4 op de stal. In het begin ging alles goed, toen mijn vriendin der nog niet was. Altijd alles netjes op zijn plaats, alles opgeruimd en opgeveegd. Sinds een maand staat zij der en nu ligt het altijd vuil Boos! spullen verdwijnen, ze gebruikt alles van ons maar wij mogen niks van haar Boos!
Ik had haar bvb een keer gezegd: "als je vandaag mijn bordeaux bandages wil gebruiken, mag dat hoor, maar leg ze dan als we gereden hebben terug op hun plaats, zodat ik ze morgen weer kan gebruiken" ja hallo!! niet dus! ineengefrommeld in het zakje gepropt Boos! ik had enkele dagen gewone beschermers gebruikt en wil daarna mijn bandages weer gebruiken: volledig onder de mest en witte haren Boos! (mijn paard heeft geen wit aan de benen, haar wel) echt arrogant vind ik dat! en ze vraagt het niet eens! snoepjes haalt ze uit mijn zak, niet uit de hare, ze heeft 2 poetskisten en gebruikt mijn spullen als ik er niet ben Boos!
De eigenaar van de stal gaat eens serieus met haar praten dat ze ook eens haar eigen mest moet opruimen (doet ze niet) en van de anderen hun spullen afblijven! en dat vind ik maar normaal! als ik eens iets vraag om een keer te gebruiken, mag dat ook niet van haar

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 22:14

Ach, pff, steun, steun, ben er net zo een die alles uitleent.

Een vriendin heeft nog een martingaal van mij, heeft ze toen geleend tot ze zelf een nieuwe kocht, nu wil ze de mijnes nog schoonmaken en terug geven.
Is zeker al een half jaar weg.
Gebruikte ik toendertijd niet veel, stonden samen op 1 stal, ben er nu weg en rijd even helemaal niet meer, dus nodig is het nu niet en dat weet ze ook wel.

Ander meisje heeft een bit van mijn vorige pony, is al 2,5 a 3 jaar weg.
Is daar in gebruik, ik heb al tijden hun gaatjes tang (doet me er aan denken dat het hoog tijd wordt om dat ding terug te brengen).
Toen zij mijn bit kregen ter lening, kreeg ik een paardenhoofdstel, bit en deken ter lenen voor een paard dat ik op proef had wat na de tijd is terug gegaan (dat paard was het dus niet geworden, daarom leende ik ook ipv meteen aanschaffen).
Toen ik mijn eerste pony had, heb ik een zadel van hun een half jaar geleend, zij hadden het over en ik had maar een zadel voor een half jaar nodig.
Ik heb het bit niet nodig, maar zou het graag ooit wel eens terug krijgen.
Maar hier gaat het dus over en over.

En een ander meisje heeft een zweetdeken, wou ze graag kopen/lenen omdat ze voor een half jaartje een pony kreeg.
Is goed, we hadden een bedrag afgesproken voor verkoop, later werd het toch lenen (plus klein geld bedrag) en na de tijd zou ik het terug krijgen.
Heb niks van het geld gezien en de deken heb ik ook nog niet terug.

En zo kun je doorgaan.
Ik leen wel uit dus, maar ik leen soms ook wel wat, maar ik heb het liefst gewoon mijn eigen spullen.
Maak goede afspraken, laat het van beide kanten komen in wat voor vorm dan ook.

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 06:36

Niet veel, maar toen het nichtje van de mensen van m'n verzorgpaarden haar paard er had staan leende ik wel eens bijzetteugels van haar. Zij leende omgekeerd mijn longeersingel.
Verder leen ik liever niets. Ik heb 1 keer een zadel geleend, zodat mensen zelf alvast 1 konden zoeken. Dit is goed gegaan, maar nu doe ik het niet weer.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 06:55

niet aan beginnen eigenlijk, je ziet wat voor gezeur je ervan krijgt,enne als het je goeie vriendin is,moet jij het gewoon tegen haar kunnen zeggen hoor,en anders als niks helpt,wil miss een slotje de oplossing brengen??ik moet er niet aan denken dat een ander paard gepoetst word door mijn borstels....miss heel zeikerig maar ik wil het niet!

keep calm, I'm engaged!!! <3

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 08:08

Jeetje zeg, dit is echt een vreemde situatie! Ik vind het vrij grof van je vriendin om zo botweg te weigeren om jou haar zweep te lenen, terwijl ze bijna al jouw spullen gebruikt! Je hebt altijd mensen die het de normaalste zaak van de wereld vinden om andermans spullen te lenen, maar daar nooit iets voor terug schijnen te willen doen...

Ik ben ook zo'n type die alles uitleent, heb ook al heel vaak mijn neus gestoten doordat ik spullen niet terugkreeg of zelf niet kon rekenen op hulp van zo'n persoon. Vrij frustrerend is dat, maar de aard van het beestje verander je niet zo gauw. Ik leen dus nog steeds spullen uit, ik blijf mijn vertrouwen in anderen houden, eigenlijk tegen beter weten in.... Frusty

Christa (stalgenote en heel goede vriendin) en ik hebben jarenlang gebruik gemaakt van elkaars spullen, dat gaat altijd goed.

Laatst stond mijn kast nog open terwijl ik al naar huis was, Christa had nog iets nodig uit mijn kast, vandaar. Een instructrice vond het toen nodig om mijn longeerzweep uit mijn kast te halen en heeft die later gewoon op het erf laten liggen.

Dus ik kom de volgende dag en zie mijn longeerzweep (erg lang, dus herkenbaar als de mijne) op het erf liggen. Daar was ik toch zo kwaad om, ik ben op vorige stallen al zoveel longeerzwepen "kwijt" geraakt doordat anderen ze leenden en niet terugzetten. Daarom heb ik dat ding ook dubbelgebogen in mijn kast gepropt. Maar als ze hem dan ook al uit mijn kast gaan halen????

Diezelfde dag had een stalgenote ook ongevraagd een teugel uit mijn kast gehaald, omdat haar teugel kapot was en ze dus les had van die instructrice. Dit had ze achteraf wel aan Christa gemeld, maar ze had de teugel al gepakt. Vind ik vrij grof eerlijk gezegd... Boos!

Maar als ik jou was zou ik toch op vriendelijke wijze tegen je vriendin zeggen dat je het een beetje vreemd vond dat jij haar zweep niet mag lenen terwijl zij al tijden gebruik maakt van jouw spullen. Als jij dit op een vriendelijk manier tegen haar zegt en ze zich toch aangevallen voelt is dat verder haar probleem hoor!

Succes.... Knipoog

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-02 08:40

Jullie hebben volkomen gelijk..Een goede vriendschap moet tegen een stootje kunnen, maar ik hecht zoveel waarde aan deze vriendschap dat het niet meevalt. Laatst hadden we namelijk al een woordenwisseling over het regelen van de smid, en dan zegt ze gelijk een hele dag niets meer. Zoals ik haar hier nu beschrijf lijkt het een beetje een muts, maar buiten dat om is het echt mijn beste maatje, we hebben ontzettend veel lol en kunnen eigenlijk voor alles bij elkaar terecht. Raar eigenlijk dat we dit soort dingen dan niet kunnen bespreken. Ik probeer één dezer dagen maar een poging te wagen om dit aan te kaarten.

Leuk om te lezen trouwens hoe jullie staan tegenover het uitlenen van spullen. Wel vrij asociaal dat sommige mensen gewoon iets uit een ander z'n kast pakken. Alhoewel het profiteren van elkaar eigenlijk ook niet netjes is.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: miepmier26, Wieke en 50 bezoekers