Kijk a.u.b, ben ik echt te groot?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 20:13

Dorine schreef:
[
En uh... even eerlijk nadenken:
als je zelf zo heel zeker wist dat je niet te groot bent voor de pony...
waarom plaatste je dan dit topic?
Sterkte. Scheve mond
[/quote]


Hier ben ik ook wel benieuwd naar.

Waar ik ook wel benieuwd naar ben......... Wat zeggen je ouders en je instructrice ervan?? Hebben zij geen mening? Of bemoeien ze zich er niet zo mee??

Ik ben op dit moment zelf op ook naar een paard en ik weet hoe moeilijk het is!
Schijnheilig Succes!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 21:06

Verder is dit onderwerp geloof ik al maanden aan de orde.
Zie ook topic: [VMR] Wie weet hoe ik over mijn verdriet heen kom?

Je moest van de pony af omdat ze je daar te groot vonden. Klaar.
Nu wil je haar gaan kopen ineens, maar ik geloof dat je beter je ouders kunt vragen of dat wel mag. Ben benieuwd wat zij ervan vinden?

Als je zeker weet dat je van je ouders uberhaubt een pony mag kopen (dat is ook nog maar de vraag) dan kun je altijd nog nadenken over welke pony het beste bij je past.

Gaaaap Ik ga tot zolang maar eerst eens een ander topic lezen. Gaaaap

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 21:41

Plaats anders effekes een Poll. Denk dat je zo door de bomen het bos nie meer ziet.

flop
Berichten: 65
Geregistreerd: 29-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 21:45

sorrie, ik dacht dat het al jouw paardje was. als je hem nog moet gaan kopen is het misschien beter om naar de toekomst te kijken. verstandig kopen is ongelooflijk moeilijk, ik heb er ook altijd moeite mee. sterkte

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-02 16:46

een poll plaatsen goed idee.....maar hoe ???

O ja toen ik lisa leasden vondt mijn instructeur (ofzo) mij helemaal niet te groot, lisa kon me makkelijk aan blablablahij vondt het zelfs raar dat ik om die reden van lisa was afgegooit..

mijn ouder willen wel menlessen enzo voor me betalen, dat lijkt me zelfs hardstikke gaaf~!!! (en een menkar duh...)zelf weten ze ook dat ik nog wel een paar jaartjes met lisa kan rijden

Wedstrijden hoeven niet, af en toe heel maby is..maar dat doe ik dan niet om te winnen ofzo maar voor de lol, om gewoon mee te doen (de kick heet da..hihi)


welke mensjus weten hoe ik een poll maak????
want inderdaad ik heb zoveel reacties....

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 16:55

Zoals een hoop mensen al hebben gezegd: het ligt er helemaal aan wat je wilt. Met jouw lengte op een D-pony, dan kun je niet echt goede hulpen geven voor de dressuur. Mijn zusje is 1.76 en heeft haar (slanke) D-pony van 1.45 moeten verkopen omdat ze hem in de M1-dressuur niet meer goed aan het been kon rijden. Was alleen maar frustrerend voor ruiter en pony. Haar E-pony kan ze prima rijden met haar lengte.

Maar dierenmishandeling is het zeker niet. Als je ziet wat er mee loopt in de endurance (ook op hoger niveau) aan D-pony's... Veel Arabieren en halfbloedjes daar, en die zijn vaak niet groter dan 1.50 - met volwassenen erop, dus wat gewicht betreft (en ook je lengte) hoef je het daarom niet te laten.

Maar het ligt dus helemaal aan wat je wilt: fanatiek dressuren of iets anders. In het eerste geval zou ik wat groters zoeken, in het tweede geval kun je hartstikke gelukkig worden met Lisa. Maar hou wel in gedachten dat je dan over een paar jaar niet moet zeuren dat het niet lekker meer loopt ('had ik maar iets groters gekocht'). Het hele leven bestaat nu eenmaal uit keuzes maken, en je pony moet daar niet de dupe van worden.

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-02 18:38

zoals ik al zei ik wil niet echt wedstrijden enzo rijden
misschien in de b soms voor de lol maar meer recreatie
en ik wil ook niet echt een top berijken ofzo blbla (als je begrijpt wat ik bedoel)

Dus ik hoef gene pony voor dresuur of springen maar meer als vriend, en om te verzorgen enzevoorts

Ik gaa morgen even langs lisa kijken hoe het met dr is en dan zal ik is goed gaan nadenken
mijn reactie (na morgen) komt nog.....

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 22:27

Weet je wat het vervelende is, nu wil je misschien geen wedstrijden rijden, maar wie zegt dat het niet gaat kriebelen over een paar jaartjes? Als je op de ponyclub gaat lessen en dat andere meiden ziet starten met hun paardjes? En dan ga je een keertje 'voor de lol' starten en haal je eens een puntje, en dan loop je vast.

En dan is het 'ik wil mijn pony verkopen want ik ben er eigenlijk toch te groot voor'
Kijk maar hier op bokt, een aantal meiden van jouw leeftijd die ook een kleine pony hebben gehad of oude, allemaal hardstikke lief en leuk en aardig, maar ineens kregen ze toch wedstrijdambities enzo.. en toen moesten de pony's weer weg.
Kan je dan beter voorkomen dan genezen? Kijk naar de toekomst, luister naar je verstand ipv je hart...!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 15:45

ik ben het ook helemaal met Laura eens. Als ik het zo zie ben je niet te zwaar ofzo. Maar misschien wil je toch wedstrijdjes gaan lopen.
Veel succes met de keuze.

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-02 17:13

Ik wil misschien wel EENS een wedstrijdje rijden amar niet veel en niet echt DE sport in snappie?
Ik vindt het wel leuk wedstrijdjes maar voor DE sport in met paarden heb ik geen tijd voor en dat vindt ik niet leuk, ik hou heel veel van paardene nz maar wedstrijden rijden is gewoon niks voor mij hihhi

Vraag: Hoe maak je een poll

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 17:59

hey!! Party!!
nou je bent helemaal niet te groot!!! ik reed zelf ook altijd op een manegehaflinger na 4,5 jaar op had gereden en na 3 jaar dat ik het M1 had bereikt en had gereden werd ik er zonder pardon ook vanaf gehaald .....ik woog toen 60 kilo en ben 1.70 en die pony was 1.43,5 was voor de bazin te zwaar terwijl ze geen eens wat kon zien!!!
ik was totaal niet tegroot voor die pony!!

gewoon doorgaan hoor meid....jullie staan leuk bijelkaar!!!
succes!!

groetjes daniella

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-02 18:14

blondiedaan schreef:

gewoon doorgaan hoor meid....jullie staan leuk bijelkaar!!!
succes!!



Dankjewel *LOL* echt gaaf dat je dat zegt

Ik ben toenstraks langsgeweest en de tranen sprongen gewoon in mijn ogen / ehw..uit mijn ogen dus.....
Ze was helemaal verregent had het koud en had mok, ze was KEI dik en dr staart en manen waren kei dun en kort Verdrietig

Ik had dr met mijn jas droog gemaakt en daarna hebben we geknuffeld
Toen ik weg moest keek ze echt zielig.......hihi, ik liep toen terug naar dr, gaf dr ene kusje en liep toen weg, de hele tijd stond ze met dr oortjes naar voren, net of ze wist dat ik iets van plan was en niet voor altijd wegging...maar juist terug kwam voor dr Tong uitsteken

Ik zal straks in een topic mijn gedichten plaatsen wie ik heb gemaakt over dr

Kuzzzzz renee

maar hoe maak je nou die poll ?

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 18:21

Poll: Start ff 'n nieuw topic anders. Onder je bericht dat je typt kun je dan de Poll invullen. Je ziet 't vanzelf Lachen

Tamosh

Berichten: 31
Geregistreerd: 20-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 18:26

Ik zou je beugels wat langer doen. En als je benen er nog niet helemaal onder vandaan komen is er nog niks aan de hand.

Groetjes Tamara

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 07:47

Ik blijf erbij, zonder wedstrijdambities ka nhet best.
Ik rij ook met m'n 1.80 allerlei pony's zo af en toe. Ik heb nog wel een foto van een pony die ik ingereden heb van 1.35 m. Eigenlijk geen gezicht, maar qua gewicht kon het wel. Ook heb ik vorig jaar met m'n lengte een pony van 1.47 op de keuring gereden (later zou ik zelfs nog ibop doen, maar dat is vanwege verkoop niet doorgegaan).
Het gewicht is niet je probleem, je lengte wel (voor anderen).