paardenmanen hoe en wat!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_20

paardenmanen hoe en wat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 18:00

hallo iedereen, ik heb een vraag (zoals zo vaak)
mijn merrie heeft ontzettende dikke manen en een foei hekel aan manen trekken. nu kan ik ze knippen maar dat heb ik de laatste keer ook gedaan en dat was geen succes te noemen, dat kwam ook wel door de omstandigheid dat mn opa op sterven lag en ik net druk bezig was toen ik gebeld werd dat ik met spoed moest komen, dus rats.. alles er gauw afgeknipt en vertrokken! vervolgens liep knollie als een punk ik de wei die geknipt was door een blinde kapper Blond !
maar ik vind knippen ook niet mooi, is uit dunnen een idee? worden de manen daar niet nog veel dikker van als ze weer aangroeien?
of eerst uitdunnen en dan de restjes voorzichtig trekken, ik wil wel dat knollie er netjes bijloopt, 1 keer punk vind ik wel genoeg Bloos

alvast bedankt voor jullie tips!

groetjes esther

dolor

Re: paardenmanen hoe en wat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 18:03

ik denk dat uitdunnen de beste oplossing is. ik heb het ook gedaan en de manen worden er niet dikker van als de boel weer terug groeit.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 19:11

hey
er bestaan wel speciale uitdunmesjes.
Mijn paard heeft er ook een hekel aan, wanneer ik haar manen wil trekken. Tot nu toe heb ik ze steeds bijgeknipt, maar dan op dezelfde manier als manen trekken. (dus plukje haar nemen, omhoog kammen, en de rest korter knippen ipv uittrekken)
Ze worden nu ook te dik, en ga ze ook moeten uitdunnen.
Wat ook helpt is proberen trekken wanneer je net gedaan hebt met rijden, zodat de poriën nog open staan en het trekken minder pijn doet. Of elke dag 1 plukje doen Knipoog
veel succes

Esther_20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 20:15

hahaha 1 pluk per dag, als ik de laatste klaar heb kan ik weer bij de eerste beginnen! ik ga maar eens met uitdunnen proberen!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 16:41

Gebruik een uitdunschaartje, dan houdt je het netjes op lengte, zonder dat het er zo geknipt uitziet.

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 16:45

uitdunnen wordt niet echt mooi, tenminste had het ook bij mijn paard met hele dikke manen gedaan en het zag er niet uit..

Daniellu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 16:46

mijn paard heeft een helft maanen. en de andere helft niet.
dat stuk bij der schoft heeft ze afgescheurt (waar ik niet blij mee was) nu had mevrouw dus voor lang haar en bij der schoft bijna kaal, kheb alles laate uit dunne nu groiet der haar beter plus het ziet er leuk uit, ( kheb me eigen haar ook gelijk in laagjes geknipt ihih) daar lijkt t wel op Haha!

SMY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 15:10

ik zou ze gewoon snijden met zoon mesje,dan krijg je een natuurlijker effect dan knippe Clown

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:00

zo dik zijn hara manen toch niet, ik zou ze gewoon laten groeien , maar ja ik ben dan ook niet zo van het manen trekken etc, Ik vind het persoonlijk wel mooi een volle bas manen.!

Esther_20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 20:21

sundance11 schreef:
zo dik zijn hara manen toch niet, ik zou ze gewoon laten groeien , maar ja ik ben dan ook niet zo van het manen trekken etc, Ik vind het persoonlijk wel mooi een volle bas manen.!

oke dan spreken we nu af dat jij haar manen mag gaan bij werken OK dan! , kom je er nog wel achter wat voor dikke bos ze heeft Tong uitsteken

ben trouwens nog niet aan het uit dunnen toe gekomen, a.s. vrijdag gaat ze na de tandarts en dan mag ze 4 dagen ofzo geen bit in, mooi de tijd om haar eens te töppen! Nagelbijten / Gniffelen