n.a.v topic probleem paarden/ponie's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

wel of geen ECHTE probleem paarden?

ja
10 (38%)
nee
16 (61%)

Totaal aantal stemmen: 26


chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 00:35

tinkerlover"]
[quote="Shaienne schreef:
In The Horsewhisperer zegt die Tom Booker dat zo grappig als hij wordt opgebeld door die moeder. Ze zegt:" U helpt toch mensen met paardenproblemen?" en hij zegt:" nee ik help paarden met mensen-problemen."


Indd ja daar zat ik vanmiddag al aan te denken.. *LOL*
[/quote]

Ff of topic, ook zo iets, mensen die niet met hun paard kunnen omgaan gaan naar zulke mensen.
Terwijl als jij paarden hebt moet jij van nature al met een dier zo kunnen omgaan (grote lijnen en dan niet zo alternatief).
"feeling".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 01:09

Als ik dit topic zo lees, dan denk ik even aan Just in time het tuigpaard. Voor zover ik het verhaal begrepen heb, was die ook opgegeven omdat er niks mee te beginnen was. Iemand (weet niet meer wie) heeft de schone taak op zich genomen om met dit dier aan het werk te gaan. Het resultaat was verbluffend. Het enige wat deze man deed, was het paard in zijn waarde laten. Hij gaf hem leiding, liet hem doen wat ie moest doen, gaf het dier de aandacht die het nodig had en op die manier kon hij dus vooruitgang boeken. Niet alleen het paard moest concessies doen, de eigenaar ook door middel van luisteren naar het paard.
Hoe het afliep, weet ik niet.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 06:36

Citaat:
mensen die niet met hun paard kunnen omgaan gaan naar zulke mensen


Okay, maar je kan het ook van een andere kant bekijken.
Waar vind je tegenwoordig nog de gelegenheid om ECHT met paarden om te gaan.
De manege? Daar leren we voor 99% alleen maar hobbelen.
De meeste paarden zijn al opgezadeld of worden voor je gezadelt.
Want geef toe de meeste mensen die op de manege rijden komen uit de stad en hebben geen kaas gegeten van het 'buiten'leven.
En als deze mensen dan een paard aanschaffen en het op de manege neerzetten dan hebben ze in eens te maken met een 'echt'paard wat maar 2 uurtjes per dag uit de box komt maar wel 6kg krachtvoer krijgt.

Probleem paarden bestaan dus in mijn ogen niet.
Maar wat ik me wel eens afvraag is waarom er iedere keer gezeurd wordt over en bepaalde hengst die een moeilijk karakter doorgeeft, of dat stomme smoesje van "ja hij heeft een moeilijk karakter".
Dat kan er bij mij ook niet in. Misschien kun je er gewoon niet mee omgaan en is het niet het goede paard voor jou.

Hetzelfde heb ik thuis met mijn fjord, andere sleurt ie soms mee, dat doet ie bij mij niet.

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 09:21

Goed, ik heb 2 paarden gekend:
1, was een merrie met een hersenafwijking, die kon het niet bevatten als er iemand op de rug zat. Dit is gekomen door een ongeluk is mij verteld.

2, een merrie, inmiddels 22, m'n huidige springinstructeur zou haar inrijden, maar na 6 weken heeft hij haar teruggebracht, de merrie wilde niet. De merrie was toen 4. Ook in het land is het een aparte: pas te vangen als alle andere 19 paarden op stal staan. Verder op stal een normaal paard. Verklaar dit dan eens. Dit paard is opgegroeid in een kudden, heeft alle kansen gehad, is voorlopig keur geworden ,amar de ibop zat er dus gewoon niet in. Toch fokt ze goede veulens met 'normaal' karakter.