Wat doen jullie; springen, dressuur, etc.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Op welke discipline richten jullie je?

Dressuur
52 (50%)
Springen
15 (14%)
Mennen
2 (1%)
Endurance
9 (8%)
Millitary/Eventing
5 (4%)
Paardenrennen
1 (0%)
Western (alles wat eronder valt)
4 (3%)
Anders, namelijk....
14 (13%)

Totaal aantal stemmen: 102


Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 10:22

Ik rij nu gewoon recreatief...heb tijd trug beetje gedressuurd maja de bak is hier weg...binnekort gaat marilyn ergens anders heen dus gaan we daar maar eens flink aan de slag en dan lekker wedstrijde rijde als het kan/mag etc

En dravers heh.......Lovers

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 10:27

springen, zalig om zo in de lucht te vliegen. Pling

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 10:38

Ik train thuis zowel dressuurmatig als springgericht, maar ik ben van plan om op wedstrijd alleen nog maar te gaan springen. Mijn hart ligt bij het SGW, maar dat doe ik meestal maar een keer of vijf per jaar(alles is ver weg en ik heb door mijn studie ook niet zo veel tijd om mijn paard in topconditie te houden...Bloos Ben ook op zoek naar een bijrijdster die een of twee keer in de week een rondje dressuur met Ontario wil rijden...)

Voorlopig heb ik alleen nog SGW-wedstrijden op het programma en ga ik eerst proberen het waterbakprobleempje op te lossen...*LOL*

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 13:10

ik rijd alles een beetje, maar doe springen het liefst. dressuur met bep paarden

zou wel alles willen, maar heb geen eigen paard dusja...

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 13:56

Ik ben gek op zadelmak maken en stap dus ook overal op. Springen kan ik echt niet en zal ik nooit leren ook dus die hoop heb ik maar opgegeven, dus ik ben meer een dressuurruiter voorzover je dat gehobbel van mij dressuren kunt noemen.

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 14:18

Steef schreef:
Springen kan ik echt niet en zal ik nooit leren ook dus die hoop heb ik maar opgegeven,

En hoe wou je dit dan uitleggen?: }> Tong uitsteken
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/Steefsfotos/incoming/kawa160jump(1).JPG[/img]
Maar serieus, om zo even tijdens een meeting zo'n sprong te maken kan je het toch echt wel Knipoog .

En ook nog even On-topic dan:
Normaal gesproken als ik op wedstrijden rijdt spring en dressuur ik en ik ben eigenlijk ook wel met beide even actief bezig, dus ik kan niet kiezen Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 14:42

Springen !!!
Mijn lust en mijn leven Haha!
Van kleins af aan al springwedstrijden op shetjes van me Lachen
Met mijn vorige shet had ik het tot de 1 meter gehaald Tong uitsteken
Ben nu met mijn paard bezig, die springt tot nu toe 1.30 en kan veel hoger, alleen helaas nog wachten op het plekje voor meer mogelijkheden !!!

Dressuur.. kan ik geen bal van, en wat moet je met dressuur als jij het niet leuk vind en je paard ook niet Verward Dat werkt alleen maar tegen Tong uitsteken

PridesRanchJarig

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-02 17:46

Cool! Wat een hoop reacties! Mijn paardje springt 1.70 en ik spring een centimeter of 10, hihi. Samen over een hindernis gaan is niet echt makkelijk dus. Ik ga voor endurance!

Ingeh

Berichten: 112
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 17:57

Ik doe nou dressuur maar ik ga binnenkort ook springen doen, dat lijkt me wel leuker..

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 18:19

Ik rijd heel vaak dressuur.
2 keer in de week ga ik springen, maar niet hoger dan 80 cm.
En dan soms een buitenritje.

Odin staat ook voor de kar maar daar rijd de eigenaar dan mee, ik kan dat niet.

PridesRanchJarig

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-02 16:08

Dressuur is aan de winnende hand! Haha!

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 20:31

Eerst gedressuurd en gesprongen. Daarna op western en endurance overgestapt. Nu hoofdzakelijk endurance met af en toe dressuur à la Antoine de Both.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 20:54

Ik rijd western, maar puur op recreatief niveau. Ik heb sinds kort wel les en wil graag meer leren, maar ik ga geen wedstrijden rijden, ofzo. Ik rijd voornamelijk buiten.

Redgold

Berichten: 181
Geregistreerd: 19-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 21:02

Ik heb gestemd op anders namelijk...buitenrijden en dressuur.
Ik vind alletwee even leuk en dat houdt de afwisseling erin.

Sedaru

Berichten: 539
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 21:04

Nah ja ik richt me voornamelijk op het springen Party!! . Ik rij ook heel veel dressuur en zo nu en dan een cross. En ik men ook nog!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 22:11

Dressuur met n buitenrit op zn tijd Lachen
Springen is niks voor mij, ben absoluut geen held, of ik moet op een paard zitten die me een beetje helpt, en mijn eigen paard kan dat helaas niet Haha!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 23:44

Altijd gesprongen, SGW gedaan nu dressuur en ik doe graag een buitenritje, ben bezig om me toe te leggen op het Garrocha rijden.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 23:59

Meestal rij ik dressuurmatig, maar eens in de week maak ik wel wat sprongetjes voor de afwisseling. En maak regelmatig een rit door het bos. Natuurlijk krijgt ze naast afwisseling in training, ook afwisseling in ontspanning, staat elke morgen een half uur in de trainings(stap)molen. Eens in de week gaat ze aan de longe, hetzij met touwtjes (training), hetzij helemaal los (ontspanning). Ook gaat ze woensdagavond (nu dus niet meer), zaterdagmorgen en zondagmiddag de wei op. Deze ligt wat verder in de wijk, dus ook lekkere wandeling over de straat. Na de uren op de wei komt ze me altijd tegemoet galoperen wanneer ik d'r ophaal.

Door deze meerder disciplines voor de afwisseling in de training en ontspanning heb ik het idee dat mijn paardje wel tevreden op stal aan d'r stro staat te knabbelen.
Ben ik nou een beetje of-topic te gaan om het hele 'rooster' van Nikita eens door te lopen? - ben in plaats van in de disciplines in arbeid ook een beetje doorgegaan op het afwisselingsgehalte in Nikita's leventje. Maar ach, dat gebeurd ons wel vaker wanneer we het over het paard hebben..

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 00:37

Absolute vrijetijdsruiter op een engels zadel, die ook veel grondoefeningen met de paarden doet, die western georienteerd zijn Lachen !
Wel rijd ik braaf regelmatig in de (dressuur) les mee, omdat ik het belangrijk vind om m´n paard fatsoenlijk te blijven rijden. In het bos cross ik graag af-en-toe over het spring-parcours(je), uiterste "pijngrens" is voor mij zo´n 70-80 cm Haha! ! Een paar dagen op trektocht gaan, vind ik ook altijd erg leuk om te doen Lachen !

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 08:52

Dressuur!
Wel met afwisseling natuurlijk.

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 10:42

Ik heb endurance gestemt, omdat ik mega verslaafd ben aan kilometersvreten. Tuurlijk doe ik ook aan dressuur alleen al omdat het heel belangrijk is je paardje soepel te hebben op de lange afstanden.
Maar ik kom alleen in de endurance uit.

renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 15:32

dressuur is de basis van elke tak van de paarden sport!
ik ben zelf bezig met dressuur springen en rij veel buiten als het weer goed is dit alleen om te zorgen dat mn paard niet elke dag t zelfde doet naast mijn uurtje rijden gaat hij ook nog in de stapmolen en zomers staat hij op t land erg veelzijdig maar hij vind t leuk