Paardehaar invlechten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Paardehaar invlechten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-02 11:39

Wij hebben een Friese hengst op stal, die volgend jaar januari naar de keuring gaat. Jammergenoeg is de laatste helft van zijn manen door zijn vriendjes opgegeten Verdrietig Nou wil ik paardenhaar bij de slager halen Lips are sealed en dat in het haar vlechten, zodat hij een mooie bos manen heeft. Het invlechten voor mij is niet zo moeilijk, ik kan het bij mensen ook, maar hoe kun je dit het beste bij paarden doen? Elastiekjes lijkt me geen uitkomst, omdat dit slecht is voor het paardehaar en ik het toch wel een tijdje wil laten/kunnen zitten. Wie weet een goede knoop/vlechttechniek? Misschien met naald en garen? Ik hoop dat iemand iets weet, elke informatie is welkom!!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 19:11

dat haar van een paard bij de slager vind ik zielug! Boos!
je hebt meer dingen bijv zon invlecht bedrijf ook voor staarten enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 19:17

Waarom is dat zielig?
Die paarden zijn om 1 of andere reden toch al dood
Misschien omdat ze wel heel veel pijn hadden en zo beter af zijn.

Maar verder kan ik je niet helpen Lachen
Misschien kun je aan je kapster vragen hoe ze haren in weven Lachen

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 19:17

Tiffany schreef:
dat haar van een paard bij de slager vind ik zielug! Boos!
je hebt meer dingen bijv zon invlecht bedrijf ook voor staarten enzo.


En waar dacht je dacht dat haar vandaan kwam dan??? Ook bij een paardenslager. De speciale invlechters gebruiken namelijk echt paardenhaar. Is trouwens niets zieligs aan, die paarden zijn al geslacht en de staarten kunnen nog gebruikt worden.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 19:19

Haha, extensions!! Er is inderdaad ook een zogenaamde paardenkapper die deze extensions ook bij paarden zet. Behoorlijk prijzig, uiteraard.. Het lijkt me inderdaad goedkoper van de slager..
Zielig is dat niet, dat haar heeft geen idee van wat er aan de hand is Haha! En, de paarden worden er niet om geslacht, maar áls ze geslacht worden houden ze zo het haar over. Zielig? Nee, dat haar op zich niet. Een vreemd idee? Ja, nogal Haha!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 21:41


Nulla tenaci invia est via


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 bezoekers