slofteugel worden te veel gebruikt voor "stomme" problemen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 21:43

Och, ik heb daar wel goede ervaringen mee hoor.
Rijd Nescio trouwens met slof momenteel, die begint me af en toe wat te veel te springen. Nu loopt hij direct "in" de slof, en dan heb ik hem sneller weer onder controle. Heb weinig zin om iedere keer als een ongeleid projectiel door de baan te schieten.
Als hij gewoon goed loopt is het los. Maar ik heb dan weer zo'n paard dat dan gaat proberen in die bungelende slof te bijten. Maar goed, als ik zonder rijd, hapt ie naar denkbeeldige vliegen... *zucht*

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-01 19:26

hier boven was iemand die weer iemand kende die bang was voor zijn paard en daarom er maar een slof aanhangt!
Waar ben je dan mee bezig?? Juist het probleem verergeren. Verkoop die knol en ga een geit houden.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-01 20:40

ten eerste moet je weten wat je doet. Iets waar ik bij mezelf wel eens aan twijfel, maar volgens mijn instructeur kan ik het (en hij is heilig, dus zal het wel zo zijn).
Bij Hercules is het noodzakelijk dat hij buigt, slof eraan en op half 7 en hij loopt diep, zonder loopt hij sterren te kijken. Hij doet zijn naam ook een eer aan, dus dat is voor mij niet te doen.
Ik heb m ook wel eens op Jopie gebruikt om te voelen wat voor 'perfect' effect het zou moeten hebben. Joop kan alles en doet ook alles, maar omdat ik helemaal niet wist wat er moest gebeuren maar ff geprobeerd. Is dus geen gewoonte. Op Voltrack rijd ik liever met een martingaal. Hij schudde heel erg met zijn hoofd, bovendien was hij nog jong. Hij leert het allemaal nu, dus slof: ver weg van zijn mondje.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 10:16

Citaat:
Op 2001-06-07 08:31, schreef Jippie:
Een Martingaal of tiedeman is wat betreft zijn werking niet te vergelijken met een slofteugel.
Dat er zo vaak verkeerd met een slof wordt gewerkt is vooral te wijten aan het bedroevende niveau van de instructie. Maar goed dat zijn dezelfde mensen die een spoor aan een been gespen bij een paard dat niet wil lopen of de ruiter een zweep in de hand douwen.



niet mee eens. Raldi wil niet lopen. dus heb ik een spoor aan m'n laars zitten. Ik rij Raldi altijd met een thiedeman, omdat ik van mezelf weet, dat ik de slof te strak ga vast pakken. ik denk dat aan iedere hulp teugel wel een nadeel zit. maar, ik heb een thiedeman voor Raldi. simpel weg, omdat ze moeite hebben met het buigen in de hals. en Hickory was te kijkerig, en sprong voor bijwijze van, elke zandkorrel weg. Kim boos, en Kim kon dan wel afstappen, want het rijden werd dan toch niks meer.

Met de thiedeman moet je niet vergeten er zelf bij te blijven werken, ophoudingen maken. anders hangt het paard er te veel op.

Ik zit er niet zo mee wie met welk hulpteugel rijd, waar ik wel mee zit is, dat ie GOED gebruik wordt, wat ik regelmatig ziet, dat dat niet gebeurt.

greetzz