hoe kan je een zadel versturen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

hoe kan je een zadel versturen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-02 18:09

Ik heb een zadel te koop. En nou is er iemand die hem wel wil kopen alleen die woont aan de andere kant van Nederland Scheve mond
Nou stelden we voor dat ik het zadel naar haar opstuur. Alleen weet ik niet bij welk bedrijf ik zou moeten zijn en hoeveel het ongeveer kost. Heeft iemand hier ervaring mee?? Dan zou ik het graag willen horen Haha!

En dan had ik nog een vraagje....
We weten niet zeker of het zadel past op haar paard, want ze kan hem niet komen passen. Hoe zouden jullie dat doen als blijkt dat het zadel bij aankomt toch niet past, weer zadel terug sturen en geld teruggeven ofzo??? Scheve mond
Dat je in iedergeval een afspraak daarover maakt voordat ze hem koopt, weet iemand een goede afspraak??
Hoop dat iemand me goed advies kan geven hierover.
Alvast bedankt Pling

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 18:42

Ik heb er wel ervaring mee.
Hij moet in een grote doos(logisch),en dan zou ik 'm rembours versturen,maar dat kost je wel zo'n 15 a 16 euro,maar zekerheid dat ie aankomt.Bij de TPG he.

Het is erg onhandig om het zadel weer terug te laten sturen,want dat kost je echt klouwen met geld.
Als zij alle verzendkosten betaald,dan kan je het wel doen.
Ik denk dat ze beter iemand in de buurt kan zoeken die een 2de hands zadel heeft,want dat is niet zo'n gedoe(niet om jou omlaag te halen hoor!)

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 19:03

Versturen op zich is niet zo'n probleem. Zorgen dat het veilig verpakt zit in een stevige doos en dan idd onder rembours versturen.
Ik weet niet om hoeveel geld het gaat, maar ik zou mijn zadel na transport niet meer terugnemen. Denk eens aan het risico van beschadiging.
Ik heb 1x een zadel via internet verkocht en verstuurd. Ging toen over 100 euro en ik heb de koper van tevoren duidelijk gemaakt dat de koop op eigen risico was. Zij ging daarmee akkoord en gelukkig pastte het zadel op haar paard.

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-02 20:41

Het gaat om een bedrag van 420,00 euro, een redlijk hoog bedrag dus.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 20:45

Voor zo'n bedrag is het best de moeite om heen en weer te rijden. De koper kan het komen halen, of jij gaat het brengen en berekent je kosten door.

Ik heb ook wel eens een zadel verkocht en dat heb ik met passen als volgt geregeld: De koper neemt het zadel mee en betaalt mij het volledige bedrag, past het niet, wil ik het zadel binnen 3 dagen in dezelfde staat terug (maak foto's!), krijg je je geld terug. Past het wel, hou jij het zadel, hou ik het geld, zijn we rond.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 20:45

In dat geval zou ik de gok niet nemen om het zadel terug te nemen als het niet past. Zoals ik hierboven al schreef zit het risico erin dat je hem beschadigd terug krijgt.
Wil je haar die garantie toch geven dan zou ik daar erg duidelijke afspraken over maken met de koper. Maar ik raad het je niet aan.
Misschien kan ze bij haar in de buurt een soortgelijk zadel passen?

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 20:47

Margreet schreef:
De koper neemt het zadel mee en betaalt mij het volledige bedrag, past het niet, wil ik het zadel binnen 3 dagen in dezelfde staat terug (maak foto's!), krijg je je geld terug. Past het wel, hou jij het zadel, hou ik het geld, zijn we rond.


Dat is inderdaad een hele goede regeling. Ik zou het nooit of te nimmer versturen, je weet nooit hoe je het terug krijgt. En stel dat het wel beschadigd is bij terugkomst weet je nooit hoe en door wie het komt. Ik zou het risico niet nemen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 20:53

Laat je ook niet verleiden tot dingen als 'ik betaal maar de helft als borg' want dat gaat gegarandeerd fout. Als je dat geld hebt om het zadel te kopen, dan kun je dat ook wel als borg betalen.
Met opsturen is het ook nog dat je altijd maar af moet wachten of je je geld wel krijgt als je eerst verstuurt, of de andere partij moet afwachten of hij z'n zadel wel krijgt als hij eerst geld overmaakt.
420 euro is niet echt een bedrag waar je risico's voor kunt nemen. Daar zou ik best wat litertjes bezine of diesel voor over hebben.