Hoe lang duurt het voordat manen weer gaan hangen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Hoe lang duurt het voordat manen weer gaan hangen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-02 11:54

Ik heb gisteren Car zijn manen in stekels geknipt. Bloos Ik vond het wel spannend....Ik dacht ik doe het gewoon..Ze waren helemaal ongelijk van het schuren en ook van het trekke/knippen..Ik dacht,.. dan maar lekker helemaal kort,zodat ze weer lekker opnieuw kunnen aangroeien.

EN ik vind het ook nog wel leuk staan Knipoog Het is echt een hele andere pony,wat manen al niet doen met een pony Haha! Ik heb ze echt heel kort geknipt,zo'n 2,5 cm.Ze zijn ook heel dik.Aan het begin van de hals,staan ze nog niet helemaal rechtop..dat duurt toch een tijdje??

Maaree..ik ben benieuwd hoe lang het ongeveer duurt voordat ze weer een beetje gaan hangen??

gr kat
Laatst bijgewerkt door carlosje op 24-09-02 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 12:16

Nou, dat groeit een of twee centimeter per maand moet je maar rekenen, en soms gaan de manen pas weer hangen als ze echt lang zijn.
Bij mijn francaise [naam verwijderd] trek ik haar manen eens per kwartaal, en pas als ze echt lelijk lang zijn gaat het hangen. Mijn [naam verwijderd] heeft een rechtopstaande manenkam, ik vind het wel schattig...

Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 13:00

Stacy had eerst ook korte manen maar toen ze drachtig was had ik geen zin om ze weer te trekken ik had ze voor het laatst ik april getrokken en toen waren ze heel kort en stonden ze rechtovereind, nu zijn ze ongeveer 15 cm lang, ik trek ze pas weer als ik er geen knotjes meer in krijg..
Ze hangen nu ook al een poosje weer alleen het plukje achter d'r oren hangt nog naar voren, een beetje tussen haar oren langs

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 13:09

na 6 maanden zijn ze nu weer eens gaan hangen...
maar ze waren op 5 cm hoogte afgeknipt.