wat voor jas heben jullie??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 19:35

Dimple schreef:
Ik heb een Kyra K. jas. Heb ik nu alweer 4 jaar en ziet er nog steeds goed uit. Waterdicht, winddicht en zit lekker.
Moet wel eerlijk opbiechten dat ik met rijden liever geen jas aan heb omdat ik het zoooooooooooo vervelend vind zitten.



Ik heb een Kyra K. zomer en Kyra K. winterjas, vind ze ook echt geweldig, ik heb de winterjas nu het 2de jaar.
Toen het eerste jaar de rits van mijn binnenzak losliet, hebben ze me een geheel nieuwe jas gegeven. Dus hij is nog steeds aardig nieuw Knipoog

Mijn Kyra K. zomerjas word eens/2x in het seizoen gewassen, hij is dus ook niet al te fris meer nu *LOL*

Ik draag net als Dimple liever geen jas tijdens het rijden.
Nu 4x voorgekomen dat ik wel moest, alleen buitenbak, maar ik vind het ook niet echt geweldig.
Uitkomst is dan ook een zeiljack, trek ik onder een dikke wollen trui in de koude maanden, blijf je ook droog in de sneeuw.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 19:38

Ik een beige (nieuwe mode he *LOL* ) global jas met afritsbare mouwen zodat je ook een bodywarmer heb! Lachen

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 20:27

Ik heb 1 jas van Pikeur, heb ik 2 jaar geleden gekregen, dat was mn groom-jas op wedstrijd. Een heel net, getailleerd jasje, niet echt warm voor in de winter, maar in de herfst is deze echt precies warm genoeg Party!! Dit was wel een dure jas vind ik; 300 gulden. Er zijn meer jassen die zoveel kosten, maar voor deze jas vind ik het toch iets teveel, omdat het heel kort is en de wind waait er zo onder (=koud)

Voor in de winter heb ik een BR jas, een hele fijne vind ik (voor foto's zie profiel Knipoog ). Die is lekker groot en warm, maar niet waterdicht... jammergenoeg Scheve mond Heeft me toen 200 gulden gekost, heb ik ongeveer 2 jaar geleden gekocht en nu nog helemaal heel Lachen

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 21:00

De jassen van Mountain Horse zijn ook heel warm en mooi.
Groetjes Julie

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 22:01

Een 'paarden jas' met van die loopsplitjes enzo. En een oude Kappa.
Volgend jaar een oude motor jas. En daar verlang ik nu al naar!!!!!!!!!!!!! Heerlijk wint dicht en je hebt eht echt nooit koud daar in.

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 23:31

Ik heb zo'n 3 in 1 jas van Happy Valley. Die is dus niet waterdicht. Daarnaast had ik nog een Harry Horse jas die voor waterdicht door moest gaan, maar daar zweette je zo verschrikkelijk in dat je alsnog zeiknat werd, alleen dan van binnenuit Haha!.
Nu heb ik een hele dunne BR regenjas die voor waterdicht door moet gaan. Ik doe er gewoon wat extra lagen onderaan om mezelf warm te houden.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 00:37

Heb een waterdichte zomerjas van Kyra K waar ik super tevreden over ben! Winterjassen heb ik van Mountain Horse, die is oud en niet waterdicht en te lang voor het rijden, en nog een eurostar, maar die is niet warm genoeg en ook niet waterdicht. Ben dus nog op zoek naar n fatsoenlijke winterjas voor komende winter... alleen kan ik tot nu toe niet zo slagen met de huidige collectie, tis ff wachten op t spul van Anky...

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 08:28

Ik heb twee MountainHorse jassen. 1 voor de winter en 1 voor de zomer. Die jassen zijn goed wind- en waterproof en ademen goed. Je moet wel zorgen dat je ook goede shirts onder die jassen aan hebt, want gewoon katoen houdt vocht vast en dan krijg je het dus alsnog koud als je erg hard hebt moeten werken Haha!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 08:49

Nieuwe BR jas heb ik toevallig dit weekend bij Harold en Yvette in de winkel gezien, 4 in 1 istie, en hij is errug mooi!!
HZ ruitersport in Wezep heeft hem dus in elk geval, sowieso een mega collectie winterjassen daar!!

kusjes

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-02 14:25

Na lang kijken en vergelijken heb ik toch maar de Mondoni Winterrider genomen, maat M en de rode kleur.
Dan val ik toch even iets beter op als ik overdag aan het rijden ben.
Ik zat te denken om die 3 in 1 jas te nemen van Mondoni, maar die is me toch wel even te duur.
Bedankt voor alle reacties.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 16:48

Ik heb een Pikeur jas gemaakt van Outlast. Dat Outlast schijnt hetzelfde te zijn als Goretex maar dan van de fa. Outlast... Het ademt en is waterdicht en er zitten super veel handige zakken in. Hij zit heel fijn ook. Hij was alleen wel wat prijzig. Het is eigenlijk een zomerjas maar ik vind 'm perfect voor in de winter want hij is niet te warm.

manzano

Berichten: 23944
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 23:54

Ik heb een 4 in 1 jas van Happy Valley. Echt super ding. Wind en waterdicht. Heb er in de winter heerlijk mee buiten gereden en laatst heb ik door een gigahoosbui er 45 min. mee gefietst naar mijn verzorgpaard (door open gebied) En ik was nog helemaal droog. Heb daar toen de buitenjas eraf gehaald en had toen nog lekker mijn binnenjas voor op stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 08:40

Ik heb ook een lange Drizabone waar een losse schapenvacht voering in zit, een ideale jas voor buitenritten in de herfst/winter, heb hem nu 6 jaar maar nog super waterdicht.
Verder heb ik nog een Regatta zeiljas met een los fleece-jack erin, ook een fijne jas om mee te rijden, de rits kan naar 2 kanten los dus je hebt geen problemen met het zadel.
Ook deze jas is super waterdicht maar helaas ook nogal prijzig maar er zit 5 jaar garantie op de waterdichtheid.