a-symmetrische stijgbeugels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Joycelyn
Berichten: 31
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: Horst

a-symmetrische stijgbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-02 13:51

Ik heb zaterdag een nieuw zadel gekocht met deze beugels, alleen ik zit totaal niet gemakkelijk. Ik vraag me dus af of de beugels wel goed zitten. Hoe moet de korte kant zitten? aan de buitenkant of aan de binnenkant??
(Ik heb trouwens met andere beugels testgereden, thuis aangekomen bleek dat de verkoper er andere aan gezet heeft.)


koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 13:52

de korte kant moet aan de buitenkant zitten.

HALOOO, BEKIJK FF ME PROFIEL, NIET DAT DIE ZO DENDEREND IS MAAR OKE

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 13:58

FOUT de korte kant hoort aan de binnenkant!!!!

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 14:15

?????????
scheve beugelblokjes, dan zit de hoge kant buiten, zodat je knie en je tenen naar binnen gedrukt zijn. Zo moet het ook met die asymetrische beugels zijn, de hoogste kan buiten, dat zal de korte kant dan wel zijn.
Ik vind beugelblokjes vreselijk rijden, dus dat zal met deze beugels ook zo zijn. Kun je ze niet ruilen?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 14:21

Ik neem aan dat met de korte kant de kant bedoeld wordt waar inderdaad de beugelblokjes omhoog lopen.

Dus de korte kant moet dan echt wel aan de buitenkant zitten hoor!
Anders draai je je knie van het zadel af.

Ik zou gewoon teruggaan als je het niet fijn vindt want je hebt tenslotte proefgereden met gewone beugels.

Ik zelf vind het overigens wel fijn.
Ik rijd momenteel al weer een tijdje met rechte beugelblokjes maar dat komt ook omdat ik te lui ben om de blokjes te verwisselen.
Ik krijg minder vlug last van mijn enkels als ik met a-symetrische beugelblokjes rijd.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 14:23

Is een verschil of je springt of dresuurt, en wat jij prettig vindt.

Met springen de korte kant buiten (kun je je hak goed laag houden) em met dresuur de lange kant buiten (dan kun je je been beter om je paard leggen).
Je kunt er natuurlijk ook gewoon schuine blokjes inleggen zodat je weer rechte beugels hebt (of gewoon teruggaan, ben je van het hele probleem af - jij hebt er toch niet om gevraagd)

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 15:55

ik heb ook a-symetrische beugels. Ik doe de lange kant aan de binnenkant en de korte aan de buitenkant. ALs het andersom zit, dan ga je heel je voet forceren??? Dan heb ik heel veel pijn in mijn knie ook.
Ik heb me ook vaak afgevraagd hoe ik ze moest aandoen, maar volgens mij hoort de langste kant écht wel aan de binnenkant...
xxx

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 16:02

Afbeelding
Dit zijn a-symmetrische beugels, dus iets heel anders dan deze
Afbeelding
a-symmetrische blokjes!

Dat is dus een verschil Germie!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 16:04

Tip: Hang ze aan de beugelriem en laat de beugelriem bungelen.
het stuk wat omhoog hangt moet buiten. Het is de bedoeling dat de bal van je voet (binnenkant dus) naar beneden wordt gedrukt. Want dan liggen je knieën netter aan en kan je de hak beter uitdrukken!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 16:12

kleintje, het idee van scheve beugelblokjes en asymetrische beugels is hetzelfde hoor.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 16:14

germie schreef:
kleintje, het idee van scheve beugelblokjes en asymetrische beugels is hetzelfde hoor.

Klopt, ik had niet goed gelezen, ik dacht dat jij vraagtekens had bij de beugels, dacht dat jij het alleen over blokjes had terwijl er dus ook zulke beugels zijn.
Sorry!
Maar goed, we bedoelen allebei hetzelfde nu ik je beschrijving nog eens las.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 17:32

Het is altijd de bedoeling dat je je beugels zo doet dat de buitenkant van je voet als het ware hoger komt dan de binnenkant, dus de korte kant van de asymmetrische beugel buiten en de dikke kant van het blokje buiten.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 20:31

fabienne schreef:
Het is altijd de bedoeling dat je je beugels zo doet dat de buitenkant van je voet als het ware hoger komt dan de binnenkant, dus de korte kant van de asymmetrische beugel buiten en de dikke kant van het blokje buiten.


Ik heb ze gehad en deed ze net andersom omdat zo je been niet afstak maar juist meer aan het paard lag Verward
Ik kan nu weer zonder Haha!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 14:00

Korte kant (van de BEUGEL,niet het BLOKJE)moet aan de binnenkant kijk maar naar t plaatje van Kleintje , als je t andersom doet gaan je voeten helemaal naar buiten staan en is je hele beenligging weg!

Ik spreek uit ervaring (ahum) want ik heb t zelf n hele tijd fout gedaan tot ik vreselijk op mn sodeflikker kreeg van een-of-andere hoogrijdende tut die me er dus op wees dat ik helemaal die beugels verkeerd om had, whoops!

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 14:20

korte kant binnen=voet naar binnen draaien en knie van het zadel weg.
Ik heb een tijdje met die blokjes gereden, verdikking naar buiten. Dit om de kleine teen omhoog te krijgen Haha! en knie tegen het zadel. Nooit commentaar geahd dat het verkeerd was Verward
Dit moest zelfs zo op de manege.

Het heeft niet geholpen overigens, ondingen zijn het Haha!

Ik zou die beugels gewoon ruilen voor NORMALE!!!!!!

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 14:40

germie schreef:
korte kant binnen=voet naar binnen draaien en knie van het zadel weg.
Ik heb een tijdje met die blokjes gereden, verdikking naar buiten. Dit om de kleine teen omhoog te krijgen Haha! en knie tegen het zadel. Nooit commentaar geahd dat het verkeerd was Verward
Dit moest zelfs zo op de manege.

Het heeft niet geholpen overigens, ondingen zijn het Haha!

Ik zou die beugels gewoon ruilen voor NORMALE!!!!!!


Ik heb dus ook altijd de verdikking aan de buitenkant!
Zo is het me ook altijd verteld.
Als je het andersom doet dan lijkt het mij ook dat je je knieen van het zadel afdraait.

Maar blijkbaar rijden er ook mensen andersom mee??
Mmm, misschien toch eens uitproberen vanmiddag hoe het voelt Haha!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 15:22

Waar gaat t nou over ?!De een zit over blokjes en de ander over beugels!!Germie heb jij het nou over de beugel?!ik wordt er nou niet goed van

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 15:24

scheve blokjes en asymmetrische beugel hebben dezelfde werking Sanex Knipoog

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 15:49

Nou hier op school wordt gezegd dat ze niet dezelfde werking hebben

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 15:51

Ja en als je nou scheve blokjes in asymetrische beugels doet?!das helemaal niet goed volgens mij of wel

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 13:40


Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, jufjuf en 135 bezoekers