hoofdstel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-01 09:00

omdat ik het hoofdstel wat ik zoek (met blauw vlechtje in front en neusriem) niet kan vinden, zit ik te denken om tijdens de demo de front en neusriem dan met blauw lint te omwikkelen.
Wat voor stof kan ik hier het beste voor pakken? En hoe ga ik te werk zodat het stevig vast zit, en niet halverwege de kur los gaat?

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 09:05

vroeger deden wij gewoon van dat manentape. (hoe heet dat wat je in t begin altijd om je knotjes bind zo dik mogelijk)eromheen, blijft goed zitten en kan je zo weer eraf halen. Lint lijkt me moeilijk omdat dat gaat schuiven enzo. en dat ziet niet zo fijn

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-01 09:08

tape vind ik niet mooi, en ik ben bang dat ik daarmee mijn leer verziek. Het is niet blijvend, gaat er na 1x weer af, en ik heb geen zin dat heel mijn hoofdstel dan onder de restjes lijm zit

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 09:09

Een lekker stuk van dat mooie (evt. glimmend) lint kopen dat kleine meisjes altijd om hun staart gestrikt hebben. (bij naaiwinkel ofzo)
Dan een keer om neusriem/frontriem slaan en even vastzetten (naald en draad) en dan omwikkelen (je kan ook 2 kleuren doen (blauw-wit?) en de laatste weer vastzetten. Evt een plakbandje erop/eromheen. En karren maar met Honey!
Nog een ideetje, iets minder mooi blijft goed zitten:
Koop van dat blauwe plakband bij een bouwmarkt (is er ook in rood/groen/geel/wit/zwart) en wikkel dat eromheen.
Succes.
Heb je dit vlechttips al uitgeprobeerd?
Groetjes Petra

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-01 09:11

nop, heb nog niet gevlochten. Dinsdag is ze terug gekomen, en tja, heb gewerkt, dus ga vandaag eens met mijn meiske aan de slag.
Bedankt voor de hoofdstel tip, zal mijn schoonmoeder eens lief aankijken (die is coupeuze)