Jaloerse weidegenootjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Jaloerse weidegenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-02 15:39

De laatste paar keren dat ik Tinka uit de wei wilde halen verliep dat niet zo best. Haar weidegenootjes zijn kennelijk strontjaloers op de aandacht die Tinka krijgt want zodra ik het land in kom is Tinka de pineut.
Er wordt naar haar gedreigd, ze wordt opgesloten tussen de andere paarden en af en toe krijgt ze bijna een trap maar gelukkig houdt ze alles goed in de gaten dus is snel genoeg om het te ontwijken maar het is wel heeeeel vervelend.
Het is echt 5 tegen 1 op dat moment en zij is het pispaaltje.
Helemaal als ik haar helemaal achter uit het land moet halen en zij dus aan het halster of hoofdstel meeloopt voelt ze zich heel erg opgejaagd.
Ik neem nu een zweep mee om de rest op afstand te houden maar hebben jullie verder nog tips???

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 15:40

Probeer elke keer wat te snoepen mee te nemen zodat ze weet dat als ze UIT het land is dat ze wat lekkers krijgt. Probeer haar naar het hek te laten komen, dat scheelt al een heel stuk.
Ik heb dat ook met Omar zijn weidegenoten gehad, maar gewoon negeren werkt het beste, op een gegeven moment hebben ze best door dat er bij jou niks te halen valt.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 19:40

Irritant he? Ik heb dat met Udinde, dan komt de hele kudde erop af en vervolgens wordt het knokken.
Dat knokken zal me een worst wezen, maar ik kom er altijd tussen te zitten omdat Udinde bij mij blijft en de rest er dus omheen zwerft.
Niet erg leuk met een stuk of 15 onopgevoede enters/twenters en wat zure ouwe merries Boos!

Een tip heb ik niet. Volgens mij is de enige tip zorgen dat Tinka alvast naar je toe komt.
Die andere paarden, sja... Schelden, stampvoeten en af en toe een tik uitdelen. Werkt ook.