stoppen met niet bijvoeren (?)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

stoppen met niet bijvoeren (?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-02 20:06

Tja, beetje maffe titel, ik weet het... Knipoog

Ik vroeg me dus af. Carina was een beetje te vet, de wei is nu aardig kaal gevreten en ze is nu weer aardig afgeslankt. De ribbetjes zijn weer voelbaar, niet zoals het hoort, maar toch, ze zijn voelbaar Haha!

Ze heeft nu dus al die tijd geen biks of iets gehad. Ik vraag me nu af of ik haar nog een paar weekjes zonder voer moet laten staan. Of dat ik haar nu toch wat erbij moet gaan geven omdat ze toch een wintervacht en alles aan gaan maken en het weer kouder wordt. (Morgen gaat het vriezen??)

Vertel me wat jullie zouden doen...

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 20:42

Het gaat morgen heus niet vriezen, maar wordt wel kouder. Ik zou dr een heel klein beetje bijvoeren, ze moet toch ergens wat vitaminen vandaan halen. Goed hooi is het beste, ze werkt toch nog niet?

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 21:07

Ik zou inderdaad ook beginnen met het voeren van basisbrok. Rustig opbouwen tot 1 kilo per dag. Meer is echt niet nodig! En inderdaad daarnaast goed hooi.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 22:00

Vergeet dat 'niet vriezen' maar. Vanaf morgen is er al kans op vorst aan de grond!
Ik zou inderdaad ook een kilo brok per dag gaan bijvoeren en als de wei inderdaad zo kaal begint te worden ook wat hooi. Die darmen moeten natuurlijk goed gevuld blijven en de brok zorgt voor de nodige vitaminen en mineralen.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 09:33

Ik heb mijn Welsh merrie en Shet ruintje ook dag en nacht buitenstaan, waren beide erg dik geworden van het vele gras maar het landje is nu ook knap kaal geworden.
Ik ben een paar weken geleden al begonnen met bijvoeren, eerst een handje per dag en nu zitten ze op een halve kilo per dag (zijn ukkies, hebben niet meer nodig) het begint al behoorlijk koud te worden in de nacht en ze hebben de vitamines en mineralen nodig, ook om warm te blijven (die van mij zijn twee "rillers") Dus ik zou als ik jouw was gewoon rustig aan beginnen met bijvoeren van brok of idd. goed hooi, ik zelf ga pas hooi bijvoeren als het gaat vriezen (dan ook overdag)

carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-02 12:20

Silvia schreef:
Ik zou inderdaad ook beginnen met het voeren van basisbrok. Rustig opbouwen tot 1 kilo per dag. Meer is echt niet nodig! En inderdaad daarnaast goed hooi.


Vorig jaar heeft ze alleen hartje winter 1 kilo voer per dag gehad... En dan vollop hooi, zoveel als ze wilt.

Hooi krijgt ze alleen op stal, de eigenaren van de wei willen niet dat er hooi in de wei komt omdat het dan vertrapt wordt Frusty

En idd, ze werkt niet, althans, 1 a 2x per week 20 min aan de longe lopen noem ik geen werken Knipoog