Dilemma! Wat zouden jullie kiezen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Dilemma! Wat zouden jullie kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-02 11:08

Ja, ik ben lekker origineel, weer een deken vraagje!!
Ik heb dus een paard van 2,5 jaar oud, ze staat nu nog in de opfok, maar 5 oktober gaat ze naar een gewone stal(dit omdat ik niet tevreden ben over de winterstalling daar, en niet omdat ik er van alles mee wil gaan doen!)
Ik wil haar dan wel een deken opdoen, omdat ik niet wil dat ze zo een enorme wintervacht krijgt, ze heeft namelijk altijd een superdikke teddyvacht. Het moet een waterdichte deken zijn, want ze gaat ermee naar buiten toe. Ik wil absoluut een deken van een goed merk, Rambo of Bucas, omdat ik daar goede ervaringen mee heb.

Nu zat ik dus te denken aan een Rhino turnout, dan heb je er een van 200 gram en een met alleen een lichte voering. Ik ben bang dat die lichte te dun is in de winter en dat die dikke weer te dik is om meteen mee te beginnen.
Ik kan natuurlijk ook beginnen met een lichte en er dan een onderdeken onder doen als het koud is, maar ik wil graag een rambo omdat die een nylon binnenkant hebben, dan krijg je minder snel schuurplekken. Ze moet er toch veel mee lopen. Dus als je er dan een nonderdeken onder doet, heb je geen gladde binnenkant meer. Zucht! Frusty

Dus mijn vraag aan jullie, wat zouden jullie doen?? Gaan voor de lichte+ onderdeken, of toch voor de 200 grams?
Ik wil er volgend jaar ook nog iets aan hebben, en dan moet ze wel een echte dikke op, dus dan moet de deken van dit jaar als overgangsdeken kunnen worden gebruikt!
Wat een dilemma zeg!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 11:12

Ik zou gaan voor de lichte met onderdeken. Je kunt dan beginnen met de lichte regendeken, en daarna de onderdeken eronder doen. Zo krijg je het beste effect qua vachtvorming.

Heb je je paard al eens eerder dekens op gehad, weet je of deze schuurplekgevoelig is?

Ik heb nl nooit dekens met gladde binnenkant gehad en Flair heeft nog nooit schuurplekken gehad.