springen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-02 12:43

Hoe hoog en hoe vaak (enkel sprongetje, geen complete parcoursen) kan ik veilig met jamaica springen?

Kitty

Berichten: 7698
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:46

Als je haar goed in balans op vier benen hebt lopen, kun je best een kruisje van vijftig centimeter neerzetten. In eerste instantie gaat het niet om de hoogte maar meer om de techniek.

Er zullen er genoeg zijn die het niet met me eens zijn omdat ze vinden dat zo'n jong paard nog niet moet springen. Ik denk dat een gewoon laag kruisje nog niet veel kwaad kan.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:46

ik snap hem niet helemaal, maar ik neem aan dat je bedoelt hoeveel en hoog mag ik springen omdat jamaica nog jong is?
ik zou zeggen ga niet vaker dan 2 a 3 keer per maand hoger dan de 40/50 cm... maar jij moet natuurlijk ook aan kunnen voelen wat zij aankan!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:47

Ik spring met Raimaer nu B (1 meter), we zijn begin dit jaar begonnen en zij is nu 4 en 5 maanden drachtig. Sluit me dus bij Kitty aan.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-02 12:48

je snapt hem wel lissy Haha!

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:57

ben toch niet zo blont als ik eruit zie B) Haha!

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 16:17

LiSSy schreef:
ben toch niet zo blont als ik eruit zie B) Haha!

hahaha!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 17:20

Kijk gewoon wat goed voelt en wat Jamey leuk vindt. Eens per week of per twee weken een kwartiertje huppelen kan echt geen kwaad. Bovendien is balkjes lopen leuk en goed voor het evenwicht, om te leren strekken of verzamelen, actie in het achterbeen etc. dus je kunt ook heel veel met springen.
Voorlopig zou ik het nog niet in de hoogte gaan zoeken, eerst netjes de techniek gaan beheersen, verder uitgroeien, sterker worden etc.
Maar wat je wel kunt doen is rustig aan naar combinatiesprongetjes toewerken (in-uitjes, dubbelsprongetjes) en gekke hindernissen bedenken. Dan kijkt ze later in het parcours Haha! nergens meer gek van op.

Wat ik huppeltjes vindt? Alles tot een centimeter of 60. Maar begin lekkermet kruisjes, dan leren jullie allebei goed op op het midden van de hindernis te 'mikken'.