Waneer heeft een koudbloed het koud.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stacyy
Berichten: 6
Geregistreerd: 19-09-02

Waneer heeft een koudbloed het koud.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-02 21:36

Moet je een Tinker een deken om doen als het van de winter vriest .
Hij staat binnen maar het is binnen vaak net zo koud als buiten.
Stacy.

Caira
Berichten: 26066
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 21:37

als die eht koud aanvoelt!!

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 21:45

Als de (puntjes) oren koud aanvoelen heeft ie het koud, maar meestal maakt een paard genoeg wintervacht aan om het niet koud te hebben als hij niet geschoren word.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 21:50

Mijn koudbloed staat zomer en winter overdag buiten zonder deken. Alleen als het echt hard regent wordt hij naar binnen gehaald. Hij heeft voldoende wintervacht om het niet koud te krijgen.

Ik werk behoorlijk met hem, ook in de winter. Na het rijden een half uurtje een zweetdeken erop en droog is hij weer Haha! . Hij staat s'avonds in een half open stal, dus daar is het net zo koud als buiten. Alleen met een harde oostenwind doen we er een zeil voor.

Nooit gemerkt dat hij het koud heeft Cool !!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 00:10

over het algemeen heeft een tinker een vrij zware wintervacht en zul je alleen een zweetdeken nodig hebben omdat ze met rijden best wat zweten na het rijden gewoon een zweetdekentje op half uurtje wachten en dan is ie meestal wel droog maar echt koud hebben ze het niet zomaar

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 11:33

als je dekens gaat gebruiken wennen ze er niet aan en krijgen ze een minder dikke vacht. als je tinkers gewoon buiten laat zonder deken dan groeit een dikke wintervacht

ik heb oiok wel gehoord dat als je een veulen er niet metteen aan laat wennnen, dat ze er dabn minder goed tegen kunnen.

ik doe mijn haflingers s'winters wel naar binnen, het schijnt dat ze de kou lekker vinden, maar mijn gevioel zegt wat anders....