Slechte ervaring met pensionhouder...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

doriangi

Slechte ervaring met pensionhouder...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 06:08

Ik vraag me af of iemand dit ooit al heeft meegemaakt...
Sinds November heb ik m'n pony Dorien en ze staat al sindsdan gestald in een pensionstal in de buurt.
In het begin leek het me allemaal prima, de staleigenaar was vriendelijk en alles leek verzorgd te zijn maar het duurde niet lang voor ik begon in te zien hoe het er allemaal werkelijk aan toe ging...
Als de paarden 's avonds eten krijgen gebeurt dit eens om 5 uur en dan weer eens om 8 uur 's avonds, porties hooi varieren ook al eens per dag...
Soms kom ik er 's morgens toe om m'n paard op de wei te zetten en hebben ze al helemaal geen hooi gehad.
In het begin lag m'n stalletje best proper, mssn omdat ik er nog nieuw was ma na verloop van tijd veranderde dit ook...
De stallen worden slechts éénmaal per week uitgemest en je hebt al geluk als de staleigenaar ze 2 keer per week minimaal eens bijstrooid.
Ik probeer zoveel mogelijk zelf te doen om haar stalletje proper te houden maar het is niet altijd even makkelijk aangezien ik cvs heb en ik hem uiteindelijk wel betaal om het te doen.
Ze heeft ook ooit eens 3 weken op schavelingen gestaan, 2 weken werd de stal niet uitgekuist en er werden al helemaal geen extra schavelingen bijgedaan.
Je kan je voorstellen... die schavelingen waren bruin, doorweekt en samengekoekt zodat m'n paard bijna op het beton stond.
Ik heb hem hierover aangesproken maar hij lachte het weg en zei "Ja maar Karen, schavelingen moeten eerst verteren eer ik die stal kan uitmesten"... um??!
Toen ik een maand geleden vernam dat m'n pony eig niet te dik is maar gewoon drachtig is, sprak ik een van de andere klanten aan die me al eens had voorgesteld om haar in de zomer bij hem op de weide te laten lopen.
Hij was ineens enthousiast, hij heeft enkele stallen aan z'n huis en had al ervaring achter de rug met merries die moeten veulenen.
Hij ging een camera in haar stalletje hangen en zou ze goed in het oog houden voor de bevalling, daarna zou ze de hele zomer lang op haar gemak samen met haar veulen op de weide kunnen lopen.
Alles was dus geregeld en datzelfde weekend zei ik tegen de staleigenaar dat Dorien een dezer dagen zou verhuizen naar X (laten we geen namen noemen).
Hij maakte er geen probleem van en was zelfs zeer vriendelijk... tot ik de dag erna X weer zag, deze kwam geshockeerd naar mij toe en vertelde mij wat er was gebeurd.
Diezelfde dag dat ik het tegen de staleigenaar had verteld heeft die dus nog naar X gebeld met de boodschap dat als het zijn bedoeling is klanten te stelen hij en z'n paard daar ook niet langer welkom waren.
Je kan je voorstellen, X is al op pensioen en geeft veel privélessen, dat die zich niet kan permitteren om zomaar buiten gesmeten te worden...
So the deal was off, ik vond het alleszins verschrikkelijk arrogant en achterbaks van de staleigenaar en besloot hem ermee te confronteren, dit kon ik echt zo niet laten!
Ik bleef heel rustig en vriendelijk en zei tegen hem dat ik het absoluut niet mooi vond wat hij met X gedaan had, het was tenslotte voor m'n eigen paard haar bestwil.
Uiteindelijk heeft hij zich niet te moeien met waar z'n klanten hun paard naartoe willen verhuizen en waarom.
Hij ontkende alles en stond me zoals voorheen met een enorm arrogante houding te woord en lachte alles weg alsof ik een idioot was.
Daarna zei hij dat hij dingen had gehoord die ik over hem zou gezegd hebben... Ik kon m'n ogen niet geloven!!
Dingen die ik nooit gezegd had! Ik was er altijd vriendelijk tegen iedereen en voor de rest hield ik me wat op de achtergrond!
Dat was eigenlijk de druppel die de emmer deed overlopen, de dag erna liep hij met een smile op z'n gezicht van hier tot in China en zo vriendelijk was hij nog nooit...
Toen plaatste ik een advertentie op kapaza dat ik op zoek was naar een weide voor m'n merrie en haar toekomstige veulen, ik kreeg er enkele reacties op maar niet veel soeps.
De staleigenaar heeft zelf ook enkele advertenties en zal die van mij wss gezien hebben aangezien hij enkele dagen geleden met diezelfde arrogante grijns op z'n gezicht aan m'n ouders vroeg "en? al een weide gevonden?"
Gisteren ging ik 's avonds terug naar het pension om m'n paard binnen te halen van de wei (dit moet je meestal zelf doen want hem kan je er absoluut niet mee betrouwen, ik ben één keer niet zelf geweest en toen bleek ze een ganse dag zonder water gestaan te hebben!!!).
Ik zet ze altijd op de weide met haar buurpaardje C, ik ken de eigenaar goed en we komen goed overeen.
Hij heeft er nooit een probleem van gemaakt dat hij samen met haar op de weide ging.
Gisteren sprak de staleigenaar me dan nogmaals aan en deze keer betreffende C...
"Ahja de eigenaar heeft gezegd dat hij niet wil dat vreemden aan z'n paard komen en op de wei zetten"
Nu kon ik m'n oren echt niet meer geloven! Ik ken die man zelf en ik betwijfel al of hij dat zou gezegd hebben!
Alleszins, ik zie hem alle dagen zelf en moest het zo zijn zou hij het ook persoonlijk tegen me gezegd kunnen hebben!
Maar nogmaals, aangezien ik al zoveel leugens gehoord heb weet ik er het fijne niet meer van...
Nu werd het me allemaal te veel en ben ik dus enorm uitgeschoten, ok dan moet er vanaf nu geen enkele vreemde meer aan mijn paard zitten ook, en voederen zal ik vanaf nu zelf wel doen aangezien het jou toch nooit nauw steekt, etc etc.
Ik heb hem geconfronteerd met het feit dat hij er totaal niet werkt en z'n stallen smerig zijn, natuurlijk kon hij er niets op zeggen want het is de waarheid!
Al sinds ik er sta zijn er meerdere eigenaars vertrokken en m'n beste vrienden verhuizen binnenkort en/of zijn op zoek naar iets nieuws!
Z'n antwoord was trouwens "Ok als jij denkt dat ik niet werk kom dan morgen maar je paard halen"
M'n moeder dwong me om hem terug te bellen en me te excuseren, enorm tegen m'n zin aangezien hij de arrogante zak is en ik hem de waarheid vertelde.
Maarja, ze was bezorgd om Dorien en wist niet waar ze anders heen moest.
Ik heb dan toch maar een oplossing gezicht, ze verhuist vandaag naar een pensionstal die iets verder gelegen is en toch een 70-tal euro's duurder.
Maakt me niet uit, ik kan in die andere pensionstal geen dag langer blijven met zo'n luie achterbakse roddelaar als eigenaar.
Ik hoop alleen dat ik het juiste doe voor m'n paard die binnenkort haar veulen verwacht maar zo kon het echt niet verder.

LiVetime

Re: Slechte ervaring met pensionhouder...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:03

Heb al gereageerd op je andere topic, maar zou (als ik dit verhaal van jou zo lees) echt gaan verhuizen. Je paard heeft goede verzorging nodig, vooral in deze laatste weken van de dracht.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:10

Verhuizen! dat is de enige tip die ik je kan geven. Je paard staat op 1 en moet gewoon goed verzorgd worden!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:53

Goed gedaan dat ze gaat verhuizen!
Dit zijn dingen die niet normaal zijn en wat je op den duur toch gaat opbreken hopen dat je nu op een stal komt waarbij ze wel serieus met paarden om gaan!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 10:21

pff wat een verhaal zeg!

goed dat je gaat verhuizen, want dit is voor geen 1 paard wat, en dan al zeker geen drachig paard!

hoop dat je paardje op de nieuwe stal helemaal in de watten word gelegt! Haha!

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 12:45

Ik ben net terug van m'n nieuwe pensionstal!! Haha!
Alles is heel goed verlopen, ze stond echt enorm rustig en staat al te grazen op de weide met 2 andere pony'tjes.
Het voelt echt alsof ik en m'n paardje van de hel naar de hemel zijn gegaan...
Ze past zich echt bijzonder goed aan en de nieuwe staleigenaar is echt niet te vergelijken met m'n vorige!
Ik heb hem deze morgen nog gezien en hij heeft geen woord meer gezegd. Volgende maand verhuizen er nog 2 paarden, het zal hem zuur opbreken!
Ik heb alleen medelijden met de manegepony's die achter blijven, sommige staan er echt verwaarloosd bij, dag en nacht buiten op de weide wat op zich heel leuk is maar zonder schuilhok?
Vorige week nog ben ik enkele dagen geweest dat ze zelfs zonder water op de weide stonden... En ik maar emmers sleuren maar die dieren bleven drinken! Zo'n mensen zouden geen paarden mogen bezitten of laat staan er zelfs met omgaan!

ratzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 12:53

Wat ontzettend erg voor die andere pony's, net wat je zegt: sommigen zouden geen dieren mogen houden. En dan zal je net zien dat het nét niet erg genoeg is voor de dierenbescherming om in te grijpen, dat gebeurt zo vaak... Jij hebt in elk geval die van jou gered. Er is zoveel dierenleed...

Lauralco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 08:34

Heb je kontakt gehad met de dierenbescherming hierover?
Misschien kunnen ze hem in de gaten houden als ze weten dat hij zo slecht voor de ponies zorgt.

MissStynk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 09:20

Goed dat je bent verhuisd!

Er wordt door een hoop mensen onderschat dat de verantwoordelijkheid voor het hebben van pensionklanten erg groot is.

Je paard staat op 1 en lekker je spullen pakken en wegwezen!!

Heb het ook een keer meegemaakt.. begon ook allemaal leuk, gezellig en bla, bla maar als snel veranderde dat in een hel! Sta nu op zo'n relaxte en mooie pensionstal en heb geen seconde spijt gehad van mijn verhuizing Knipoog

babli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 10:41

kun je de dierenbescherming niet bellen ??wel goed dat je ben verhuisd. veel plezier op je nieuwe pensionstal

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 14:11

Wat een verhaal! Goed dat je bent verhuisd hoor, want dit kan echt niet.
Triest voor die pony's...

SanneTilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 14:22

Goed dat je bent verhuisd en dat je zo goed voor je paard bent opgekomen. Wat een eikel zeg, die pensionstalhouder.
Fijn dat jullie het nu goed naar je zin hebben op je nieuwe stal.

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 14:29

wat zijn schavelingen?

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:30

schavelingen = zaagsel/krullen.

@TS: goed dat je weg bent daar. ik heb iets soortgelijks gehad met mijn paard afgelopen winter. ben na veel gezeur ook opgestapt, en dat was de beste beslissing ooit: mijn paard ziet er weer gezond en blij uit, en dat was op de oude stal wel anders. ook ik ben rustiger, niet meer zo gestressed. heerlijk!
geniet ervan, en succes met de bevalling straks (van je merrie dan, he? Tong uitsteken ).

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:38

schavelingen = zaagsel/krullen.

@TS: goed dat je weg bent daar. ik heb iets soortgelijks gehad met mijn paard afgelopen winter. ben na veel gezeur ook opgestapt, en dat was de beste beslissing ooit: mijn paard ziet er weer gezond en blij uit, en dat was op de oude stal wel anders. ook ik ben rustiger, niet meer zo gestressed. heerlijk!
geniet ervan, en succes met de bevalling straks (van je merrie dan, he? Tong uitsteken ).

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 22:40

Pffff wat een vreselijk gedoe zeg..Daar zit je dan mooi mee, goed dat je haar verhuist hebt..je kon gewoon echt niet anders.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:45

Klinkt zoals mijn vorige staleigenaar... Gewoon verhuizen en ondertussen uitkijken naar iets goedkopers... Je moet aan je merrie, veulen, en jezelf denken!

als je jezelf niet goed voelt op die stal is het heel goed geweest daar te vertrekken.