Haaiii allemaal, Ik had een vraagje; namelijk waar je de paardenmest laat? het word op een mesthoop gegooid en als ie vol is?? waar gaat het dan eigenlijk naartOe? alvast bedankt voor het reageren;) XxX
ik heb een buurman die boer is met drijvende mest, die is blij als ik droge mest kom brengen dan kan hij het wat mengen voor hij het uitrijdt. Daarvoor vond ik het ook een probleem, succes ermee.
Maar kan je het ook laten ophalen door een bedrijf ofzo?? want als je dan niemand weet waar je het heen kan brengen dan zit je met een mestprobleem:P:P Whahah:P
Er zijn inderdaad ook bedrijven die de mest op komen halen. Tegen betaling komen ze de mest met een grote vrachtwagen ophalen. Op www.mest.startpagina.nl kun je ook een hoop info vinden over mestverwerking.
Bij ons op stal moeten wij het mest op een band gooien en dan gaat zo een kar in.. die kar kan achter de tractor als je kar vol is gaat hij het over het land verspreiden.
Je kunt het ook composteren, en als het dan compost is kan je het over je wei heen doen. Wel wat meer werk, maar wel goedkoop. De uitleg staat op www.paardnatuurlijk.nl
hoi hoi , ik heb mijn weien gewoon verdeelt in een aantal stukken en als ze een stuk hebben kaal gegeten dan gooi ik de mest over het kale stuk , simpel en anders gebruik ik het voor mijn moestuintje,bloempje4
Er zijn bedrijven die de mest van bv maneges op komen halen om er champignonencompost/ groeibodem van te maken Wel alleen stro ze hebben er niet graag krullen tussen of zo
bij ons gaat het gelijk bij het uitmesten op de kar en dat rijden we naar een boer in de straat. die heeft zelf een hele grote mesthoop en dat ploegt hij dan 1x per jaar door zn land heen.
als je zelf een mesthoop wilt hebben moet hij met een bepaald aantal paarden aan verschillende wetgevingen voldoen(vloeistof dichte bodem ed), t makkelijkste is dus eigenlijk gelijk op de kar en weg ermee..
Antar
Geplaatst: 31-10-11 21:46
Als ik het goed begrijp rijden jullie jullie eigen paarden mest uit over het grasland ,, waar de paarden dan weer komen te grazen ? krijgen ze daar dan geen wormen van ? En waarom moet je dan de mest van het land halen elke dag ? Hoor het graag ,,