Loss onderdeken, hoe vast maken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Loss onderdeken, hoe vast maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-02 22:23

Ik hoor regereld dat mensen een 'goedkoop' stuk stof of deken voor extra warmte onder de andere dekens leggen.
Ik had er vorig jaar mijn zweetdeken (met alleen een borstsluiting) onderliggen maar die kreeg hij zo scheef als het maar zijn kon...
Zelfs met elastiche dekensingel eroverheen...
Nu heb ik een grote lap fleece (lekker warm) waar ik niets mee doe dus die wou ik er eigenlijk onder leggen van de winter.
Hoe doen jullie dat?
Ik vind het niet heel erg als deze af en toe kapot gaat maar het moet dus wel een tijdje kunnen blijven liggen...
Pinky staat buiten en ik doe 1 maal per dag zijn dekens opnieuw op..
Iemand tips?

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 23:19

hoi, ik maak altijd aan de achterkant twee gaatjes om een strotouwtje door te halen als zijnde achterriem.
en de voorkant leg je eerst over de hals en dan leg je de punten (uiteinden) net over de manenkam (zodat je een soort punt op de manenkam hebt liggen), de gewone deken op je paard leggen en de punt die nu nog op de hals ligt terugslaan over je deken een dekensingel erover (geen elastische) aansingelen en voila klaar en het blijft goed liggen.
snap je het Verward nog.

zo niet zal ik morgen eens proberen foto's ervan te maken.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 09:24

Ik heb ook eregsn in een boek staan hoe je dan die deken erop moet leggen, maar heb het nog niet kunnen vinden. Ik had vorg jaar ook eens een deken eronder liggen en die lag er dus wel scheef onder, zodat ze er zowat ik vaststond de volgende morgen. Ben benieuwd naar de rest van de tips.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 09:38

Ik heb ook alleen slechte ervaringe met een losse deken onder een andere deken. Lag altijd scheef en dan gingen de paarden erop staan. Vorig jaar is een pony bij ons op stal bijna verongelukt door zo'n losse deken. Sindsdien doen we dat net meer, ook geen zweet of wollen dekens onder. Alleen goed liggende dekens!
uit ervaring zou ik zeggen, spaar voor een goede deken en ga geen risico aan met een losse deken.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 13:55

Wij leggen wel een losse deken tussen een zomer en een winterdeken, op de manier zoals Rina het beschrijft. Dat gaat goed omdat je onderste deken goed blijft liggen. De losse deken onderop gaat altijd schuiven.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-02 16:57

Ik deed dit in het begin (toen ik nog maar een paar dekens had) met een fleece deken zonder iets.
En die lag altijd scheef.. Vandaar dat ik het me afvroeg.
Ik heb nu wel een wollen deken met bilkoorden ed maar ja, die hield ik liever voor 'net' voor zover dat mogelijk is bij Pinky :d

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 18:18

Je hebt toch van die speciale dekenklemmen? Zijn die niet speciaal hier tegen/voor bedoelt? Als in dat de onderdeken niet verschuift c.q wegglijdt?