weten jullie leuke paardenexcursies?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

weten jullie leuke paardenexcursies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-02 16:24

Hoihoi

Ik zit nu bij een paardenvereniging waarbij we vanalles willen gaan doen. Daarom zoek ik leuke plaatsen om op excursie te gaan.
Binnenkort gaan we naar een paardenmelkerij.
Zelf dacht ik aan een dresuurstal zoals die van anky of tineke
en naar een hengstenhouderij ofzo.
Hebben jullie leuke ervaringen met excursies ergens naar toe?
Naar een tinkerfarm of een tuigpaardenfokker etc?
ik wil alles weten. Weetje een leuk bedrijf waar we op excursie zouden kunnen gaan laat het dan zeker weten!
Een westerndagje is natuurlijk ook super leuk! hahaha
dus brand maar los, heb je conncties laat het me dan weten!
groetjes jeannette!

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 16:37

Misschien zou je eens bij een IJslanderstal kunnen gaan kijken.. :-D Op www.icelandic-horses.com staan een hele hoop links naar sites van IJslander stoeterijen.. Haha! Veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 17:36

De bereden brigade in Boxtel.
Ik zal straks even op het werk het tel.nr. voor je opzoeken.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-02 17:37

heey, wat origineel zeg! lijkt me idd erg leuk!
maar met de reacties valt het tegen! Jullie moeten toch vast wel meer ideen hebben?
Groetjes jeannette

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 21:12

De Breidablik in Oirschot
dat is een errug leuke en leerzame plaats om eens een excursie te doen
toen ik daar stage liep zijn er ook mensen (in dit geval van een school voor een project)geweest en die waren erg enthousiast aan het einde van de dag.
en je hebt ook introductiedagen , dan krijg je iets te drinken een stukje theorie met video en daarna een buitenrit met"toltles"

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 23:39

in tubbergen zit een goede westernstal... duin en daal

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 00:16

De Heineken - Experience in Amsterdam. Modern Heineken museum, waar je van alles kunt doen (ook internetten, dus kun je ook nog Bokken !). Daarna bij het inspannen van de Heineken Shires aanwezig zijn. Wij (de Shire vereniging) hebben dit een paar maanden geleden gedaan en het was hartstikke leuk. Daarna natuurlijk nog even over de Wallen geweest Haha! .

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 13:26

Naar de freestyle stal van Emiel Voest kun je gaan.. Ik ben er noit geweest, maar ik heb er wel veel leuke verhalen over gehoord.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 21:06

neeee, geen duin en daal. als je naar een GOEDE westernstal wilt moet je verder zoeken!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 21:21

alee gribus Lachen ik heb paard van de maand, en de pen al binnen Tong uitsteken Tong uitsteken Lachen Ik heb echt geen idee, stallen van Anky en mis emiel lijkt me wel leuk ja.
Ik kan misschien wel eens kijken of centro lusitano wat is ? erg dicht bij mij in de buurt

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-02 10:35

wjerdo schreef:
alee gribus Lachen ik heb paard van de maand, en de pen al binnen Tong uitsteken Tong uitsteken Lachen Ik heb echt geen idee, stallen van Anky en mis emiel lijkt me wel leuk ja.
Ik kan misschien wel eens kijken of centro lusitano wat is ? erg dicht bij mij in de buurt

Heey dat zou ook heel leuk kunnen zijn. Ik heb de internetrubriek af en het verhaaltje over mezelf, de rest moet effe wachten!
groetjes jeannette

hanneke

Berichten: 59
Geregistreerd: 12-07-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 14:49

ik ben met school naar de faculteit in utrecht geweest. daar kregen we van alles te horen over de voortplanting. daarna mochten we de theorie in praktijk brengen. een van ons ging sperma vangen bij de schouwhengst en daarna gingen we dat verzend klaar maken. 's middags gingen we hengstige merries scannen en een embryo van 28 dagen bekijken. daarna kregen we nog een rondleiding over de afdeling paard. misschien een idee?

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 12:15

Met school zijn we vorig jaar naar de Wajboerhoeve (Lelystad) geweest, dat is een onderzoekscentrum voor de veehouderij...Voor een leuk dagje western zou ik inderdaad niet naar Stal D&D gaan, want zo'n goede westernstal is het nou ook weer niet...Misschien de Veluwe Ranch o.i.d.

Noek

Berichten: 156
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 12:56

Wij zijn een keer met het ponyclubje waar ik inval-instructrice ben naar Duindigt geweest. Was ook een geslaagde dag en ik vond het weer eens wat anders.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 12:59

Heel afgezaagd, maar het noemen waard. Het bejaardenhuis voor paarden, in Soest. Hele lieve oude paardjes. En op de veluwe de wilde paardjes gaan bekijken. Krijg je gelijk weer schone zuurstof binnen. Haha!

manzano

Berichten: 23924
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 21:16

Inderdaad Geeeeeeeeen Duin & Daal, maar dat is nu ong. wel duidelijk geloof ik Knipoog. Duindigt is inderdaad een heel erg leuk idee. Het leuke van duindigt (boven de andere banen in Ned) is dat er ook rennen zijn ipv alleen draverijen. Zo heb je dus een heel afwisselend dagje.
Verder misschien een dagje naar een fokkerij van minipony's of falabella's ofzo. Dat is natuurlijk ook heel apart. Uhm tja.....zou het verder even niet weten.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 07:04

Faculteit Utrecht en Waaiboerheve doen het altijd goed, verder kun je naar een pratijkschool gaan (IPC), Duindicht, ook interessant (achter de schermen) en eehhhh....... Equitana volgend jaar (gezellie met een bus ofzo).
Viv