wat bijvoer (ze word weer mager)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

wat bijvoer (ze word weer mager)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-02 19:12

Jamy word heel erg mager! Echt heel erg nu bij de schoft is gewoon alles weg alleen nog bot en vel over voor me gevoel, je ziet alweer de ribben de kont steekt heel erg uit. Ik voer al bijna zo'n kilo per dag aan Havens kruidenmelange ofzo met haver bij maar ze word weer mager, dus wat kan ik haar nu dan nog erbij geven dat ze wat dikker word? Energie heeft ze wel genoeg dus dat is niet echt het probleem. Maar ze moet dus echt dikker worden. Over 2 weken word het veulen gespeent dus dan zal het ook wel weer goed gaan, maar ze is in een week al zo dun geworden, eng gewoon Huilen

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 19:47

Slobber van Pavo met geplette haver?!
Voeren wij de pony's ook voor de keuring, groeien ze erg goed van, en vinden het erg lekker

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 19:56

Ze krijgt op dit moment 3kg bix en Rodin 1.Daarnaast voer je zelf bij en krijgt ze volop kuilgras en staat ze buiten.Ik denk dat ze na al die veulens flink aan het ontzwangeren is.Ze heeft natuurlijk al 4 veulens gehad en is nog maar 6 jaar.Ze was dat ze kwam tonnetje rond van het veulen en nu zie je dat ze geen bespiering heeft.Dat heeft er ook mee te maken.Als Rodin over 1 1/2 week afgespeend wordt en jij lekker kunt gaan rijden zul je zien dat ze snel genoeg ,,sportpony,,is

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-02 20:04

ja ze is onderhand alweer 7 maar evengoed is het nog veel, en iid eigenlijk kan ik haar ook niet veel meer gaan geven; Ach nog anderhalve week, dan denk ik dat het heel snel gaat, normaal word Jamy snel dik dus

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 22:09

Ik weet niet hoeveel hooi ze krijgt en of het goed hooi is?

Mijn paard (trakhener) had energie genoeg, soms teveel zelfs, maar was vaak zó mager... heel moeilijk dik te krijgen.
Nu ik er echt op let dat ze minimaal 2 plakken 's morgens krijgt voor ze de wei op gaat en 's avonds voor 't slapen gaan ook, en verder biks en muesli, is ze dus enorm opgeknapt.

Ze kon bijna geen extra biks meer krijgen, dan was ze nauwelijks te rijden doordat ze zoveel energie had.
Maar door 't extra hooi (of goed kuil wil ook wel eens helpen) werd ze weer extra dik.

Ook kreeg ik de tip om haar zo constant mogelijk te voeren: elke dag bijna exact dezelfde tijden!
Het schijnt dat haar lichaam zich daaraan aanpast en de stoffen dan beter worden opgenomen weet ik veel, maar het werkt echt!
Doen ze ook vaak bij volbloeden die te mager zijn, dus gewoon elke dag dezelfde tijden voeren, dezelfde hoeveelheden.
Dus niet: we hebben net les gehad en ik geef haar een dubbele portie of zo, maar gewoon elke dag hetzelfde.
En veel hooi, zodat ze bijv. de hele nacht lekker kan knabbelen, misschien kan ze dat al maar jah.
Succes! Party!!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-02 22:22

ja ik voer niet zelf, dus ik kan niet elke dag om precies dezelfde tijden voeren. Maar meestal zit het wel in de buurt dacht ik dat ze om een bepaalde tijd gevoert worden. En ze krijgt nu hoe meer ze doet hoe meer extra voer van mij, maar het lijkt mij iig redelijk, maar als ze daar mager van word Verward maar ik kijk het wel aan als het veulen eenmaal weg is en dan zie ik wel verder. maar bedankt!