hoelang hengstig??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

hoelang hengstig??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-02 12:46

darmorah is nu van vorige week dinsdag hengstig, dat is nu dus een week, is dit lang?? ik hoor telkens op stal "die van mij is het maar drie of vier dagen!" hoelang is jullie merrie (voor degene die een merrie heeft Haha! ) hengstig?


Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 14:10

Het kan best een week duren hoor, het scheelt of ze bij ruinen staat of niet.
die van mij staat 3 dagen tegen vriendje aangeplakt en dan is het weer over, op haar vorige stal stond ze niet in de buurt van ruinen en dan duurde het ook een week ofzo. blijkbaar scheelt het als ze zich uit kunnen leven Lachen

xdominiquex
Berichten: 272
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: soest!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 14:37

Die van mij is soms maar 3 dagen maar ik heb het ook meegmaakt dat ze twee weken hengstig was erg lastig hoor.....

nieuwe merrie !!! genaamd uppsala:d

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 18:31

Als er geen hengsten of ruinen in de buurt zijn dan duurt het 3 a 4 dagen zijn die er wel dan een week en dan ook heel erg!

leef je droom, droom niet je leven.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 22:14

De merrie van mijn vriendin, die altijd samen met mijn Dikke staat, is extreem vaak en erg lang hengstig (alle 15-18 dagen, zo´n 6-10 dagen lang). Dit was ook al zo toen ze nog niet samen met Dikke (ruin) stond en ook al heeft mijn vriendin al van alles geprobeerd (injecties van de DA, homeopatische middelen enz.), tot-nu-toe heeft nog niets echt geholpen.
Wel is ze ´s winters minder(lang) hengstig als zomers (wat normaal gesproken altijd het geval is)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-02 10:13

Poohbeer schreef:
Het kan best een week duren hoor, het scheelt of ze bij ruinen staat of niet.
die van mij staat 3 dagen tegen vriendje aangeplakt en dan is het weer over, op haar vorige stal stond ze niet in de buurt van ruinen en dan duurde het ook een week ofzo. blijkbaar scheelt het als ze zich uit kunnen leven Lachen


helaas gaat dat niet op zie: http://www.bokt.nl/forums/posting.php?m ... e&p=839126
Darmorah staat al van vorige week op stal.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 10:34

HENSTIGHEID
Een peiode van hengstigheid duurt drie tot negen dagen. De drie tot vier daaropvolgende weken moet de merrie niets van toenadering van een hengst hebben, maar daarna wordt ze opnieuw hengstig.

Dit stukje heb ik over getypt uit mijn paarden encyclopodie


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fokfanaat, GrapeshotBot, Samo en 14 bezoekers